גולסה: "ממש לא מיציתי, יש לי עוד הרבה מה לתת למכבי תל אביב"

play
אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב | אריאל שלום
פריצה וריקן שוב כבשו בדרבי, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את הפועל 03:09

השיחה עם קרסטאיץ' ("אמרתי לו שלא צריך לעשות שינויים"), מצבו הרפואי ("לא נפצעתי העונה"), ההמתנה למועדון ("יש הרבה שחקנים שבאמת היו רוצים לדעת מה קורה איתם") ומכבי חיפה ("אנחנו יותר טובים"). קשר הצהובים בריאיון לפודקאסט "בלי ברקסים" של משה פרימו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שבעונה שעברה הניפה את גביע המדינה, ובשנתיים לפני כן זכתה בשתי אליפויות דומיננטיות במיוחד, מכבי תל אביב סיימה את עונת 2021/22 ללא תואר ועם תחושת אכזבה קשה. בעוד מכבי חיפה והפועל באר שבע יאבקו הערב (שלישי) על תואר גביע המדינה, הצלע השלישית של מאבקי הצמרת תסתכל מהצד.

אחד השחקנים שהפכו למזוהים עם הצהובים בשנים האחרונות הוא אייל גולסה, שהתארח בפודקאסט "בלי ברקסים" של משה פרימו וסיכם עונה שישית בצהוב. את הפודקאסט שהוקלט באולפני "פודקאסטודיו" בראשון לציון הפיק וערך עוז נקש.

התחושות בקבוצה לאחר עונה נטולת תארים: "ברור שבתור שחקן במכבי תל אביב, אני מדבר בשם כולם, אנחנו רוצים לזכות בכל תואר אפשרי. השנה לא הצלחנו, אבל אני חושב שכל שחקן שמתראיין אומר שאנחנו בעזרת השם נחזיר את כל התארים הביתה בעונה הבאה וזו המטרה שלנו".

על הטענות שמכבי תל אביב לא מנוהלת כמו שצריך: "אני ממש לא מסכים עם זה. בתור שחקנים אנחנו צריכים לקחת אחריות מלאה ולא להטיל כל פעם את התיק על מישהו אחר. לא צלחנו את זה העונה, ואנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לשפר ואני מאמין שבמועדון יודעים את זה, ויעשו את כל השינויים – יביאו חיזוק למקומות שאנחנו צריכים וניאבק על כל התארים בעונה הבאה".

על כך שמתחלפים לא מעט מאמנים במכבי תל אביב: "כשמחליפים מאמן זה בגלל שמשהו לא עובד נכון וצריך לעשות את השינוי, הרי לא עושים אותו סתם. עם גאורגיוס דוניס התחלנו והיה צריך לעשות את השינוי, הוא היה נדרש. עם פטריק ואן לוון הייתה תקופה מדהימה ואחרי זה קצת פחות צלח, אבל אנחנו בתור שחקנים לא מתעסקים עם זה ואין לנו חלק בהחלטות האלה, אנחנו מחויבים וכולם רואים את זה, גם כשלא הולך לנו. אין מישהו שרוצה יותר מאיתנו להחזיר את התארים הביתה".

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב בחימום
רחוק מתחושת מיצוי. גולסה | דני מרון

על מצבו הבריאותי: "ברוך השם אני בסדר גמור, 100%. במשך כל העונה הייתי בריא. מי שרואה את המשחקים שלנו, יודע שאין תאקל שאני לא נכנס אליו ב-100% ואין לי שום מחסום בראש שמונע ממני לעשות את זה".

על מיעוט הדקות תחת קרסטאיץ': "אני רוצה לעשות סדר – הייתי בריא העונה. קרסטאיץ' נגע בזה במסיבת עיתונאים לפני אחד המשחקים, הייתי חולה, במשך שבוע או עשרה ימים הייתי בבית וזה מנע ממני להיכנס לרוטציה בהתחלה, ואז הקבוצה רצה והכל דפק כמו שצריך, ואני מסכים עם זה שלא צריך לעשות שינויים. יצא לי לדבר עם קרסטאיץ' ואמרתי לו שהקבוצה רצה ושלא צריך לעשות שינויים, שאנחנו נראים טוב ומתי שאני אצטרך לשחק אני אשחק, הזמן שלי יגיע. הוא מאוד אהב את השיחה הזאת. הוא הכניס אותי לשיחה, לא אני יזמתי אותה, הוא אמר שהוא מודע להיסטוריה שלי ומחזיק ממני ושהזמן שלי יגיע ושהוא מאוד מרוצה ממני. הייתי אחרי מחלה, ואמרתי לו בשיחה שהאמצע נראה מעולה ושהזמן שלי יגיע. אמרתי לו שאני מכיר את עצמי ושאני חוזר לאט לאט לעצמי ובסופו של דבר אני אשחק. לקראת סוף העונה הוא הבין את זה ונתן לי. כשיש שינוי מומנטום, זה היה ממש בהתחלה, כולם היו בהתלהבות ורצו להוכיח, הקבוצה רצה וניצחנו כמה משחקים ברצף ולא חשבתי שצריך לעשות שינויים. הוא היה חדש ולא הכיר את השחקנים. לאט לאט הוא למד והבין".

מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ'
המאמן אהב את השיחה הכנה עם גולסה. קרסטאיץ' | אריאל שלום

על עתידו: "אני הרבה זמן במכבי תל אביב וצריך לחכות, אני לא יודע עדיין שום דבר. יש אופציה שאנחנו נדע בעוד מה ימים מה קורה. זה לא סוד שטוב לי ושזה הבית שלי, אבל צריך לחכות. זה לא משנה אם יודיעו לי היום או בעוד כמה ימים. אנחנו גם ככה בפגרה, זה לא משנה לי. יכול להיות שחקנים שהגיעו למכבי לפני שנה שנתיים ולא רגילים לנוהל הזה, אבל אני כבר הרבה זמן במועדון, אני כבר זורם עם הכל ובאמת שאני לוקח את הכל לצד החיובי ומה שצריך להיות יהיה הכי טוב בשבילי. נחכה עוד קצת ונראה מה קורה. בעזרת השם אשאר, אני מרגיש הכי טוב והכי שייך במכבי תל אביב. זה המועדון הכי מקצועני ששיחקתי בו".

על כך שחלק מהאוהדים טוענים שאולי הוא מיצה: "אני יודע שהאוהדים של מכבי מאוד מעריכים אותי ואני מרגיש את זה בכל משחק. מיציתי? ממש לא, יש לי עוד הרבה מה לתת למכבי תל אביב. יש צוות חדש שיגיע ויצטרך לקבל החלטות. כמו שאמרתי, אני עדיין לא יודע מה קורה. צריך לחכות, אני לא רוצה סתם לזרוק דברים. אני מאמין שבימים הקרובים נדע יותר. אני בכלל לא מודאג, לא משנה מי יגיע. בכנות, אין לי אחוז של דאגה. ישבתי עם אשתי והמשפחה, אנחנו כבר הרבה זמן בתהליך הזה ובמכבי תל אביב צריך סבלנות. יש אנשים שמנהלים את המועדון שהם לא נמצאים כאן אז זה לוקח זמן. אני לא אשקר שיש הרבה שחקנים שבאמת היו רוצים לדעת מה קורה איתם ולצאת לחופשה בראש שקט, אבל זה המצב ואני מאמין שכולם בסוף ישלימו עם זה".

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה חוגג עם חבריו
"גם במשחק הזה מכבי תל אביב הייתה עדיפה". שרי חוגג בבלומפילד | אריאל שלום

על מכבי חיפה: "מי שזוכר את המשחק שהובלנו 0:2 בסמי עופר ושרקו פנדל על טל בן חיים, היינו יכולים לשים את השלישי, אבל המומנטום השתנה והפסדנו. מכבי חיפה נמצאת שם בצדק, אבל אני חושב שגם אנחנו וגם הפועל באר שבע קבוצות מאוד טובות וחזקות. יש דברים לפעמים שלא מסתדרים כמו שאתה רוצה, כמו שינויים של מאמן והרבה דברים שנצטרך לקחת לעונה הבאה וליישם. אני חושב שכל משחק שאנחנו באים מול מכבי חיפה, רואים שאנחנו קבוצה לא פחות טובה. במשחק האחרון היינו הרבה יותר טובים וניצחנו בצדק, גם עם הגול של צ'ארון שרי בבלומפילד, היינו עדיפים. אני חושב שאנחנו יותר טובים ממכבי חיפה".

על אוסקר גלוך ואילון אלמוג: "אוסקר יכול להגיע לרמות הגבוהות. צריכים לזכור שהוא רק ילד והוא צריך לעבוד ממש קשה כדי להגשים את החלומות שלו. אני מאמין בו. לגבי אלמוג, הוא מצוין באימונים ואתם יודעים איזה לחץ יש במכבי תל אביב – יש מאמן שנותן קרדיט ואז מישהו אחר מגיע ואתה משחק ולא משחק, צריך להיות סבלני. אילון שחקן מצוין שיכול להגיע לרמות הגבוהות. הוא צריך להמשיך לעבוד קשה ולהיות סבלני".