אמבנזה וקורנו מועמדים למכבי חיפה, גיא צרפתי חתם לשנתיים נוספות

חלוץ נבחרת קונגו, שהצטיין במדי ווידאד קזבלנקה, סומן על רקע הסחבת במו"מ עם פיירו. שחקן גנגאן עדיין מועמד מוביל, למרות הקשיים. הצרפתי מריאל אוביידו מבוקש לחיזוק אגף שמאל. עוזר המאמן ממשיך עם הירוקים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

על רקע הסחבת בעסקת פרנצדי פיירו, מכבי חיפה ממשיכה לחפש חלוץ זר. שם חדש שנכנס לאחרונה לרשימות הוא גי אמבנזה, חלוץ קונגלוזי בן 22 ששיחק בעונה החולפת בהשאלה בווידאד קזבלנקה המרוקאית.

אמבנזה משתייך לאנטוורפן הבלגית, אבל סיכוי גבוה שווידאד תנסה לרכוש אותו כעת אחרי שכיכב בשורותיה וסייע לה לזכות בליגת האלופות של אפריקה. בסך הכל אמבנזה שותף ב-37 משחקים בכל המסגרות ומאזנו עמד על 17 שערים וארבעה בישולים.

אמבנזה נמנה גם על סגל נבחרת קונגו. הוא ערך 16 הופעות במדים הלאומיים וכבש ארבעה שערים.

המועמד המועדף מבחינת האלופה הוא עדיין פיירו מגנגאן, עמו מתגלים קשיים במשא ומתן. אמש דווח בתקשורת הצרפתית שהקבוצה מהליגה השנייה בצרפת הגיעה לסיכום עם חיפה על מכירה ב-1.6 מיליון יורו, אולם השחקן לא שש לעבור לישראל ולכן העסקה לא יוצאת לפועל בשלב זה.

צפו בביצועים של אמבנזה

תפקיד אחר שמכבי חיפה מעוניינת להתחזק בו הוא המגן השמאלי, ובקבוצה סימנו מועמד זר לעמדה: פייר קורנו בן ה-25, שרשם 32 הופעות ובישל שלושה שערים במדי ריאל אוביידו הספרדית בעונה החולפת.

קורנו נולד בצרפת והתפתח במחלקת הנוער של מונפלייה, אך בשלב מוקדם עבר לספרד ובין השאר שיחק גם במאיורקה, סבאדל ואיביזה.

פייר קורנו מגן אוביידו
מועמד לעמדת המגן השמאלי. פייר קורנו | GettyImages, Alex Caparros

בתוך כך, עוזר המאמן גיא צרפתי חתם היום לשנתיים נוספות וימשיך לעבוד לצד ברק בכר. לאחר החתימה אמר צרפתי: "שמח מאד להמשיך את הדרך המדהימה שאנו עוברים ביחד עם הקהל הנהדר. מרגיש חיבור למקום ולדרך בשנתיים החולפות. זה המקום להודות לנשיא המועדון, ההנהלה ולצוות על האמון. אעשה הכול להמשיך ולסייע לקבוצה להשיג את היעדים שלה ולשמח את הקהל שלנו".

הערב החלה מכבי חיפה את הכנות טרום העונה במיני-מחנה בעיר, במסגרתו תשחק נגד מכבי נתניה ביום שלישי. ביום שישי תפגוש האלופה את הפועל עפולה וב-5 ביולי, יום שלישי הבא, תשחק נגד מכבי בני ריינה. למחרת תמריא למחנה האימונים בהולנד.