"ערן זהבי ומיץ' גולדהאר סיכמו בפברואר שהוא יחזור"

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג | קובי אליהו

השיחה עם בעלי מכבי תל אביב, ההצעות שהגיעו גם מסין ומיפן, הכסף הגדול שהוא ויתר עליו, כיצד יסתדר עם איביץ' והמטרה הגדולה שהוצבה: רונן קצב, סוכנו של החלוץ, התראיין ב-103FM וחשף פרטים נוספים על הקאמבק הגדול של השנה

(גודל טקסט)

אוהדי מכבי תל אביב חיכו במשך חודשים, לא פחות, אבל היום (ראשון) זה קרה: ערן זהבי סיכם לשנתיים והודיע שהוא חוזר ללבוש צהוב-כחול. בתכנית הספורט של 103FM שוחחו הערב עם סוכנו של החלוץ, רונן קצב, ששפך אור על המו"מ הממושך ועל החלטתו של הכוכב לשוב לישראל אחרי שנים בגוואנגז'ו RF הסינית וכמובן בפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית.

"החוזה של ערן מתחיל ב־1.7, כי החוזה שלו הולנד נגמר ב־30.6", ציין קצב תחילה ומיד השיב לטענה לפיה זהבי משך יותר מדי זמן את אוהדי מכבי תל אביב עם ההחלטה, "אנחנו לא דיברנו בתקשורת בשום מקום, היינו בדממה מוחלטת מול כל הדברים שניהלתי. בסופו של דבר, נפלה החלטה ואני מבין שהיה קשה גם לאוהדי מכבי. קיבלנו גם אלפי הודעות שהבנו כמה הם רוצים שהוא יחזור, זה רק עודד אותנו בהחלטה. ניהלנו את זה כמו שצריך לנהל. שחקנים חופשיים שבודקים את האופציות שלהם זה לגיטימי לגמרי".

על הסיכום מול גולדהאר: "היו עוד קבוצות ורוב ההחלטה התנקזה למקצועית, איפה תהיה התשוקה של הכדורגל וגם מה טוב למשפחה, אם הם רוצים להמשיך לחוות מחוץ למדינה או לחזור הביתה. אני יכול להגיד לכם שערן ומיץ' באזור פברואר סיכמו שהוא יחזור למכבי והוא רצה מאוד לעמוד במילה, למרות שלא נחתם שום הסכם. כמובן שאם הוא היה בוחר משהו אחר, מיץ' היה מבין את זה. היה סיכום ולא נחתם ההסכם, המשיכו כולם להתנהל כל אחד בענייניו, הגיעו המון הצעות מעניינות ובסופו של דבר אם הייתה החלטה של ערן ללכת לברזיל בגיל 35 הוא היה ניגש למיץ', מסביר לו ואני מניח שהוא היה מוותר לו".

שוב יחד, הפעם כמנהל מקצועי וכוכב על הדשא. יצחקי וזהבי | קובי אליהו

על הצעות נוספות שהיו לזהבי: "זה לא היה אירופה או מכבי, היו כל מיני פניות מקבוצות בגרמניה, איטליה וספרד, לא נכנסו בכלל למו"מ כי הוא רצה יותר ללכת על האתגר החוויתי עם המקצועי יחד. היה עניין מחודש עם סין, הייתה הצעה מיפן והיו הרבה מחשבות מה הכי טוב למשפחה. מה שלדעתי ניצח את הכול זה הרצון להיות השחקן הדומיננטי ביותר, שמוביל את הקבוצה קדימה, עם אלפי ההודעות של האוהדים שרצו אותו חזרה בבית. ערן הולך להרוויח רבע ממה שיכול היה להרוויח בברזיל, העניין הכלכלי לא נכנס פה בכלל לחשבון. הבחירה נעשתה מכל הלב, הלב אמר לו לבוא הביתה".

חזרה לארץ בגיל 35: "ערן זהבי לא בא למכבי תל אביב לשחק שש בש, הוא בא לקחת תארים. כולנו יודעים שההצלחה והכישלון יפלו עליו. אני חייב לתת הרבה קרדיט על העברה הזאת לברק יצחקי שעשה הכול כדי שערן יבוא. זאת תהיה קבוצה שתיבנה, צריך להסתכל עליה עוד חודש וחודשיים. אין לי ספק שהם יבנו קבוצה חזקה. ערן חודש הבא כבר בן 35, זה שונה מחזרות קודמות לארץ ששחקנים חזרו בגיל 33־31 לסוג של סיום, הם חזרו כי לא היו להם אופציות. ערן חוזר עם המון אופציות, עם הרבה כסף, עם מספרים גדולים מהולנד – ברור שיש פה החתמה מאוד משמעותית מעבר לערך המוסף של זהבי שאני לא צריך להסביר בכלל. זה מה שמכבי תל אביב חיפשה לדעתי כדי להריץ את הקבוצה קדימה".

זהבי לא היה שחקן שלו, אבל מכיר אותו. איביץ' | קובי אליהו

איך זהבי ואיביץ' יסתדרו: "לערן הייתה פציעה בינואר, הוא חזר יוצא מן הכלל. בקיץ היה ניקוי קטן שאחרי יומיים הוא חזר כבר לרוץ רגיל, ועכשיו הוא יצטרף למחנה אימונים של מכבי, ידעו איך להשתמש בו. הוא בריא לחלוטין וכשיר. כמובן שכל החזרה הזאת, יש פה מאחורי הקלעים נרחב לא הכול יוצא החוצה. הכול ברור לכולם, אני שומע גם כל מיני קשקושיאדות איך הוא יסתדר עם איביץ' – אין לי ספק שהם יסתדרו מצוין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי