41 שנה אחרי: המפגש המרגש של שלמה שרף ושחקניו בבני יהודה

מאמן העבר הזמין לביתו את השחקנים שהובילו אותו לזכייה בגביע המדינה ב-1981, הם התייצבו לערב מרגש במיוחד. הסיפורים והתמונות בפנים

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

אלו ימים לא פשוטים עבור בני יהודה ואוהדיה. במאי 2021 הקבוצה ירדה לליגה הלאומית, העונה האחרונה ידעה מעט עליות ובעיקר מורדות ובשבועות האחרונים הקבוצה עולה לכותרות בעיקר בהקשרים שליליים, לאור מחאת האוהדים נגד הבעלים ברק אברמוב. ובכל זאת, מה שהתרחש אתמול (ראשון) בהחלט יכול להעלות לאנשי בני יהודה ולאוהדיה חיוך רחב על הפנים.

עונת 1980/81 היא אחת הגדולות בתולדות בני יהודה. באליפות אמנם זכתה הפועל תל אביב שהקדימה את בני יהודה בשלוש נקודות, אבל זו עונה שבכל זאת הסתיימה בתואר יוקרתי. המאמן שלמה שרף הגיע לקבוצה באותה עונה ואמנם לא הוביל אותה לאליפות, אבל כן להנפת גמר גביע המדינה. אתמול אותו שלמה שרף גם לקח יוזמה, הזמין את כל שחקני הקבוצה באותה עונה לביתו וארגן מפגש מרגש במיוחד קצת יותר מ-41 שנה אחרי אותה עונה יוצאת דופן עבור הכתומים.

מפגש בני יהודה, מחזיקת גביע המדינה 1981
שרף הזמין אליו וזכה לכבוד מאבי לוי ושחקניו לפני 41 שנה | תמונות גולשים, באדיבות אבי לוי

בתאריך 27 במאי 1981 נערך באצטדיון רמת גן גמר גביע המדינה בין הפועל תל אביב לבני יהודה בניהולו של השופט צבי שריר. כ-28 אלף צופים הגיעו לגמר וביניהם גם נשיא המדינה יצחק נבון, שראו את משה סיני ונמרוד דרייפוס מבקיעים לאדומים ואת אבינועם מליחי ומשה יחיאל כובשים לזכות הכתומים. בתום 120 דקות שהסתיימו ב-2:2, זכינו לראות את גמר גביע המדינה הראשון שהוכרע בבעיטות מהנקודה הלבנה – ובסיום הייתה זו בני יהודה שניצחה 3:4 והקפטן יורם אורנשטיין הניף את הגביע יחד עם אהוד בן טובים.

זה התרחש לפני כ-41 שנה ואתמול נרשם האיחוד המרגש בביתו של שלמה שרף, כפי שסיפר לנו שחקן ומאמן העבר, רמי לוי: "לפני חודש וחצי הוזמנתי עם שלמה שרף לבית הלוחם באפקה, למפגש בו התארחו חיילים בריטיים פצועים לשיח עם שרף, איתי ועם עידן שום. במהלך המפגש שאל שרף מתי נעשה מפגש של זוכי גביע המדינה 1981. באותו מעמד הרמנו טלפון אל אבינועם מליחי ואחרי הברכה המשעשעת 'בן טיבוגה', מליחי הצטרף אלי לביצוע וארגון המפגש. שרף התעקש שכול הנושא הכספי של קניית הבשרים, הסלטים והשתייה יהיה על חשבונו האישי בלבד".

לביתו של שרף בגן חיים השחקנים בומה וינברג, שלמה קירט, יורם אורנשטיין, דורון רוזנטל, נתן שרעבי, דוד סלמן, אורי לוזון, רמי לוי, בן טובים, מליחי ומנחם מור, כאשר נעדרו משה יחיאל, יזהר נוז'יק ודוד כורש. התרגשות גדולה נרשמה במפגש, שבשיאו שחקני העבר העניקו לשרף גביע מיוחד, דומה לגביע המדינה בו זכו, ותמונת ענק של הקבוצה מגמר הגביע ב-1981.

מפגש בני יהודה, מחזיקת גביע המדינה 1981
"התרגשות ענקית אחרי 41 שנה". האיחוד המרגש של בני יהודה 1981 | תמונות גולשים, באדיבות רמי לוי

הערב, יממה אחרי המפגש המרגש, סיפר לנו הקפטן יורם אורנשטיין: "הייתה במפגש התרגשות ענקית אחרי 41 שנה. מהגמר אני זוכר שהלב ירד לי לתחתונים עד הפנדל האחרון שבן טובים הכניע את מרקוביץ'".

השוער בומבה וינברג סיפר על שנת 1981 המיוחדת עבורו: "זה משחק שעצרתי בו שני פנדלים של יעקב אקהויז ושבתאי לוי. הייתה אז חגיגה אדירה בשכונה, זו אחת מעונות השיא של המועדון".

גם דורון רוזנטל שהגיע לבני יהודה בזמנו ממכבי פתח תקוה, מספר על ערב שלא יישכח: "בדקה ה-119 בעט משה סיני פצצה שהצלחתי להדוף. הכדור הגיע שוב לסיני שבעט פעם נוספת, הרמתי רגל והכדור במזל פגע לי בסוליה ונהדף. שני חיילי משמר הגבול אוהדי בני יהודה שעמדו מאחורי השער התעלפו. גביע בלתי נשכח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי