אם תעבור את אולימפיאקוס, מכבי חיפה תשחק נגד אפולון לימסול

play
שחקני מכבי חיפה, עומר אצילי, ניקיטה רוקאביציה | מאור אלקסלסי
חמד בישל וכבש את הפנדל המכריע, ב"ש שוב חגגה תואר על חשבון מכבי חיפה 05:18

הירוקים התבשרו שיפגשו את אלופת קפריסין בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, אם יעברו את היוונים. אם האלופה הישראלית תפסיד, היא תנשור למוקדמות הליגה האירופית ושם תשחק נגד סלובן ברטיסלבה או פרנצווארוש

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה תשחק נגד אפולון לימסול בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות – זאת אם תצליח לעבור את אולימפיאקוס בסיבוב השני. הירוקים מרוכזים לחלוטין בצמד המשחקים נגד אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות, אבל כבר היום התבשרו מי עשויה להיות היריבה הבאה שלהם באירופה.

המשוואה פשוטה מאוד. אם מכבי חיפה תעבור את אולימפיאקוס, היא תעפיל לסיבוב המוקדמות השלישי שיתקיים ב-2/3 ו-9/10 באוגוסט ותארח את אפולון במשחק הראשון. אם היא תודח, היא תנשור לסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית (4 ו-11 באוגוסט) ושם תשחק נגד המפסידה במשחק בין סלובן ברטיסלבה לפרנצווארוש. גם במקרה הזה היא תארח את המשחק הראשון.

המשחק הראשון נגד אולימפיאקוס ייערך בחיפה ביום רביעי (20:00, ספורט1) והגומלין יתקיים ביוון בשבוע לאחר מכן.

שחקני מכבי חיפה דניאל סונדגרן, עומר אצילי
קודם כל לעבור את אולימפיאקוס | מאור אלקסלסי

אפולון לימסול אמנם זכתה באליפות קפריסין בעונה החולפת, אבל על הנייר מדובר בהגרלה נוחה – בטח יותר מפרנצווארוש שבעצמה הייתה עשויה לפגוש את הירוקים. אפולון הוכתרה לאלופה בעונה שעברה לראשונה אחרי 16 שנה ובסך הכול יש לה ארבע אליפויות והיא לא נחשבת לאחת מהגדולות של האי השכן – בניגוד לאפואל ואומוניה ניקוסיה ואנורתוזיס פמגוסטה.

את הקבוצה מאמן אלכסנדר צורנינגר הגרמני, שעמד בעבר על הקווים של ברונדבי, שטוטגרט ור.ב. לייפציג (בליגות הנמוכות). עידו שחר מועמד להגיע בהשאלה ממכבי תל אביב והמו"מ בין הצדדים מתקדם ומלף השערים בעונה שעברה היה שחקן הכנף הקפריסאי יואניס פיטאס.

בקבוצה משחק גם קשר נבחרת לבנון, באסל ג'ראדי, שנולד וגדל בדנמרק ומעניין יהיה לראות אם יגיע לישראל – אם מכבי חיפה אכן תעלה שלב. שמות בולטים נוספים: החלוץ הצרפתי בגאלי דאבו, מגן נבחרת מרוקו אמין חמאס והשוער אלכסנדר יובאנוביץ', ששיחק בלה ליגה עם ווסקה.

עידו שחר שחקן הנבחרת הצעירה
עשוי לפגוש את מכבי חיפה. שחר | קובי אליהו

אם מכבי חיפה תפסיד, היא כאמור תנשור למוקדמות הליגה האירופית, למפגש כפול עם המפסידה במאבק בין פרנצווארוש לסלובן ברטיסלבה. ההונגרים פייבוריטים ברורים לעלות מהמפגש הזה, בעיקר בזכות תקציב גדול בהרבה וסגל יחסית נוצץ שכולל שחקנים מנבחרת הונגריה, ועל קצה המזלג – גם את הקשר הטוניסאי-צרפתי אייסה ליידוני שאמור לעבור בקרוב לליגה בכירה ושחקן הכנף אדאמה טראורה.

אם מכבי חיפה תפגוש את פרנצווארוש היא תתעמת עם יריבה שלא נופלת ממנה. נגד סלובן ברטיסלבה לעומת זאת, היא כבר תגיע כפייבוריטית. אלופת סלובקיה אמנם החזירה את יוראי קוצקה אחרי שנים בליגות הגדולות ואזקיאל הנטי הניגרי שב מהשאלה וימשיך להפציץ בליגה המקומית, אבל עדיין נראה שאין לה סגל ברמה של האלופה הישראלית.