מכבי חיפה הבטיחה שלב בתים. הכירו את היריבה הבאה אפולון לימסול

play
שחקני מכבי חיפה ביוון נגד אולימפיאקוס | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה
צמד בכורה לפיירו, מכבי חיפה השפילה את אולימפיאקוס עם 0:4 מהדהד 03:52

הירוקים חולמים על ליגת האלופות, אבל ישחקו בכל מקרה באירופה עד לפתיחת המונדיאל. בשבוע הבא: עידו שחר וחבריו החדשים מגיעים לחיפה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה השלימה הערב (רביעי) ביוון את ההפתעה מול אולימפיאקוס והעפילה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, שם תפגוש את אפולון לימסול הקפריסאית. הופעה שלישית בהיסטוריה בשלב הבתים של ליגת האלופות היא עדיין החלום, וכעת הוא קרוב יותר, אבל שלב בתים כלשהו הובטח בכל מקרה ואיתו תגמולים כספיים של מעל 3 מיליון יורו. העונה האירופית של הירוקים תימשך לפחות עד המונדיאל.

בשבוע הבא תארח מכבי חיפה את אפולון ובחלוף שבוע תבקר באצטדיון ציריו בלימסול, אבל כבר ביום שני הקרוב, עוד לפני המשחק הראשון, תיערך הגרלת הפלייאוף שבה אלופת ישראל לא תהיה מדורגת. המשמעות: מפגש אפשרי עם קופנהאגן, דינמו זאגרב, הכוכב האדום בלגרד או ויקטוריה פלזן. הראשונה מחכה בפלייאוף, האחרות צריכות לצלוח את הסיבוב השלישי.

אם מכבי חיפה תודח על ידי אפולון לימסול, היא תנשור לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. אם תפסיד גם שם, תיפול למפעל השלישי של אופ"א ותשתתף שנה שנייה ברציפות בשלב הבתים של הקונפרנס ליג. אז שלב בתים כבר יש, השאלה רק איזה.

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה מול אולימפיאקוס
עונה אירופית ארוכה מצפה לו. ברק בכר | מאור אלקסלסי

אפולון לימסול אמנם זכתה באליפות קפריסין בעונה החולפת, אבל על הנייר מדובר בהגרלה נוחה – בטח יותר מפרנצווארוש או סלובן ברטיסלבה, אותן הייתה פוגשת מכבי חיפה אם הייתה מפסידה ביוון. אפולון הוכתרה לאלופה בעונה שעברה לראשונה אחרי 16 שנה ובסך הכול יש לה ארבע אליפויות והיא לא נחשבת לאחת מהגדולות של האי השכן – בניגוד לאפואל, אומוניה ניקוסיה ואנורתוזיס פמגוסטה. בניגוד אליהן, היא גם מעולם לא פגשה יריבה ישראלית במפעלי אופ"א, אם כי בעשור הקודם רשמה הצלחה נאה עם ארבע הופעות בבתי הליגה האירופית.

את הקבוצה מאמן אלכסנדר צורניגר הגרמני, שעמד בעבר על הקווים של ברונדבי, שטוטגרט ור.ב. לייפציג (בליגות הנמוכות). השבוע חתם רשמית הקשר עידו שחר, שהפך לישראלי החמישי בתולדות המועדון. קדמו לו ליאור אסולין, משה מישאלוב, ברוך דגו והמאמן יוסי מזרחי. גם גיא לוי סיכם כמאמן הקבוצה בקיץ 2011, אך לא זכה לאמן אותה.

פרט לשחר, אפולון צירפה עוד שמונה שחקנים חדשים במהלך הקיץ, ביניהם הבלם הצרפתי מתיו פברנס והקשר אל חאג'י בה ששיתף פעולה עם פרנזי פיירו בגנגאן. מלך השערים בעונה שעברה היה שחקן הכנף הקפריסאי יואניס פיטאס והשחקן היקר בסגל הוא הרווין אונגנדה, אקס פריז סן ז'רמן. בקבוצה משחק גם קשר נבחרת לבנון, באסל ג'ראדי, שנולד וגדל בדנמרק ומעניין יהיה לראות אם יגיע לישראל. שמות בולטים נוספים: החלוץ הצרפתי בגאלי דאבו, מגן נבחרת מרוקו אמין חמאס והשוער אלכסנדר יובאנוביץ', ששיחק בלה ליגה עם ווסקה.