הצגה בהמשכים: מכבי חיפה הביסה 0:4 את אפולון לימסול

play
דולב חזיזה עם פרנזי פיירו שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צמד למוחמד, מכבי חיפה חגגה עם 0:4 אדיר על אפולון לימסול 05:58

אחרי הרביעייה ביוון, הירוקים כתשו גם את אלופת קפריסין ועשו צעד אדיר לעבר פלייאוף ליגת האלופות. חזיזה כיכב עם מהלך שהוביל לשער עצמי (פייברנס, 38) ובישול לפיירו (79), עלי מוחמד חגג צמד בכורה (54 ו-62)

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה המשיכה הערב (רביעי) בדיוק מאותה נקודה שבה סיימה את הגומלין מול אולימפיאקוס. אחרי ה-0:4 ביוון, הירוקים סיפקו הצגה לעיני הקהל הביתי והביסו 0:4 גם את אפולון לימסול במשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות.

התוצאה הזו מעניקה לאלופה הישראלית מקדמה אדירה לקראת הגומלין בשלישי ב-GSP בניקוסיה ומקרבת אותה מאוד לפלייאוף, שם מחכה המנצחת בין הכוכב האדום לפיוניק ירבאן. היעד הוא כמובן הופעה שלישית בהיסטוריה בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל גם הפסד בפלייאוף כבר מבטיח שדרוג לעומת העונה שעברה עם מקום בבתי הליגה האירופית ומענקים בסך 9 מיליון יורו.

שחקני מכבי חיפה חוגגים
נהנו מכל רגע. שחקני מכבי חיפה מודים לקהל | מאור אלקסלסי

הקפריסאים הגיעו למשחק הרשמי הראשון שלהם העונה וקיוו להחזיק מעמד מול ההתלהבות של המארחת שנעזרה ב-29,876 צופים. ככל שנקפו דקות המשחק, היה ברור שהשער הראשון באוויר. גול של דין דוד נפסל, דולב חזיזה נעצר בקורה וצ'ארון שרי ופרנזי פיירו החמיצו, אבל בדקה ה-38 כדור רוחב של חזיזה פגע במתיו פייברנס וחדר פנימה. 0:1 בהפסקה והכיוון להמשך היה ברור.

מכבי חיפה המשיכה לכתוש את יריבתה דרך האגפים, עם המגנים המצוינים פייר קורנו ודניאל סונדגרן, ועם חזיזה שהתחיל ככנף ימין ותוך כדי המשחק חזר להיות קיצוני שמאלי. הקפריסאים לא מצאו לו תשובה, הלכו לאחור ונענשו על ידי גורם בלתי צפוי: עלי מוחמד. הקשר האחורי מניז'ר הצטיין במפגש הכפול עם אולימפיאקוס, אבל שער במדים הירוקים לא היה לו מאז נרכש מבית"ר ירושלים. הערב זה קרה, פעמיים. תחילה הוא ירה פנימה בדקה ה-54 ואחרי שמונה דקות נהנה מבישול של דין דוד ונגח את השני. צמד ראשון בקריירה.

עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה
צמד ולישון. עלי מוחמד | מאור אלקסלסי

בתווך נותרו הקפריסאים ב-10 שחקנים בעקבות צהוב שני של הבלם ווקאשין יובאנוביץ', והשאלה הייתה רק כמה כדורים יוציא אלכסנדר יובאנוביץ' מהרשת. השוער הציל בכמה מקרים וגם הקורה באה לעזרתו שוב, אבל חזיזה הנפלא דאג שפיירו שוב יכבוש וסידר לחלוץ מהאיטי שער קל בנגיחה בדקה ה-79.

העונה עוד בחיתוליה ומכבי חיפה נראית פשוט נהדר. הכושר הגופני גבוה, הזרים החדשים השתלבו והתיאום כמעט מושלם. וכל זה קורה כששחקן העונה הקודמת עומר אצילי עולה מהספסל יחד עם מוחמד אבו פאני, מה שמלמד כמה אפשרויות עומדות בפני ברק בכר בסגל הנוכחי.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם שחקניו
המנצח על המקהלה. ברק בכר עם שחקניו | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, דולב חזיזה (מאוויס צ'יבוטה, 80), דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, פייר קורנו (סאן מנחם, 73), נטע לביא, עלי מוחמד (מוחמד אבו פאני, 73), צ'ארון שרי, דין דוד (עומר אצילי, 65), פרנזי פיירו (ניקיטה רוקאביציה, 80).

אפולון לימסול: אלכסנדר יובאנוביץ', מתיו פייברנס, ווקאשין יובאנוביץ', ולנטן רוברז', אנדראס פנאיוטו (רנגלו יאנגה, 64), אמין חמאס (עידו שחר, 94), ישראל קול, דנילו שפוליאריץ' (חמבוס קיריאקו, 45), הרווין אונגנדה (וה, 45), יואניס פיטאס, ניקולא דיגיני (אוקלידס קבראל, 64).