בכר: "ירדו לי עשר שנים מהחיים". שלושה שחקנים בסכנת צהובים

play
ברק בכר מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
מופע החמצות לדין דוד ושני שערים מהירים: מכבי חיפה הפסידה 2:0 לאפולון 04:23

מאמן מכבי חיפה אחרי ה-2:0 לאפולון: "0:4 לא משקף את פערי הרמות, שרי יהיה כשיר למשחק הבא". מאמן אפולון סגר חשבון עם מבקריו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה לא הצליחה להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שמנצחת יריבה קפריסאית באי השכן, אבל למרות ההפסד הערב (שלישי) 2:0 לאפולון לימסול עלתה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות בזכות ה-0:4 הביתי. ברביעי הבא (22:00) תארח אלופת ישראל את הכוכב האדום, שניצחה 0:2 את פיוניק ירבאן בארמניה והשלימה 0:7 בסיכום, כאשר הגומלין בבלגרד יהיה ביום שלישי, 23 באוגוסט.

הירוקים רוצים כמובן להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם השלישית בתולדות המועדון, אבל כבר הבטיחו מקום בבתי הליגה האירופית (במקרה של הדחה מול הכוכב האדום) וגם מענקים בסך 9 מיליון יורו לפחות.

מי שיצטרכו להיזהר מצהוב שלישי בשבוע הבא כדי לא להחמיץ את הגומלין בבלגרד הם דולב חזיזה שנכנס כמחליף ונמנע מצהוב, וכן דניאל סונדגרן ומוחמד אבו פאני שספגו הערב את הצהוב השני שלהם במוקדמות.

מוחמד אבו פאני, שחקן מכבי חיפה
בסכנת צהובים לגומלין בבלגרד. מוחמד אבו פאני | אתר רשמי, מכבי חיפה

ברק בכר אמר בסיום: "בכדורגל הכל יכול להיות וראינו את זה. התוצאה קצת משקרת והמשחק היה מוזר, הגענו לכל כך הרבה מצבים ושערים נפסלו בגלל נבדל. המשחק הגדול שעשינו אצלנו בבית נתן לנו את היתרון הגדול ואפשר לנו להפסיד בתוצאה כזאת הערב".

"הרגשנו שבכל רגע נתון אנחנו יכולים להבקיע, הגענו להמון מצבים. כשזה לא נכנס אתה נלחץ, כשאתה סופג פעמיים אתה נכנס לבועה. שמח שבמחצית השנייה נרגענו, החילופים עזרו לנו להשתלט על המשחק ולסיים אותו בשלום".

"מכל משחק אפשר ללמוד, בטח בשלבים כאלה של העונה. ברמות הגבוהות אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות טעויות, אבל צריכים לשמוח עם מה שעשינו. עד עכשיו עשינו הישג טוב, רוצים לרשום הישג מצוין ולהגשים את החלום הגדול שלנו. יודעים שאם נעשה את הדברים נכון אנחנו יכולים להיות שם".

שחקני מכבי חיפה, תמונה קבוצתית
"יכולים להגשים את החלום". שחקני מכבי חיפה | אתר רשמי, מכבי חיפה

"התכוננו לקבוצה טובה, ידענו שאפולון לא בשיא הכושר כי הם לא ערכו משחקים רשמיים. 0:4 זה לא פער הרמות בין הקבוצות, היום ראינו קבוצה יותר טובה. צריכים להעריך את זה שעברנו קבוצה מאוד טובה".

"בשער השני ירדו לי עשר שנים מהחיים. זה מצב מפחיד, ראינו שאנחנו מחמיצים ושהם מבקיעים משני מצבים. בכדורגל הכל יכול לקרות, ואני שמח שהסיוט לא התממש. זה טבעי שלא תגיע בשיא שלך אחרי 0:4, ניסינו, אבל זה לא קרה".

על החיסרון של צ'ארון שרי אמר בכר: "הוא הרגיש משהו באימון, הוא היה יכול לשחק אם זה היה גמר גביע. העדפנו לא לסכן אותו כי זה לא היה שווה את זה. אני שלם ושמח על ההחלטה והוא יהיה כשיר למשחק הבא".

נטע לביא סיכם גם כן: "פתאום היה לחץ מטורף אחרי הגול השני, לא רצינו שזה יקרה. שינינו את השיטה במחצית השנייה וזה עזר לנו בשליטה של המשחק ובהרגעה, לא הגיעו נגדנו במצבים".

נטע לביא, שחקן מכבי חיפה
"היה לחץ אחרי השער השני". לביא | אתר רשמי, מכבי חיפה

חמבוס קיריאקו, הקפטן של אפולון, אמר בסיום: "שילמנו את המחיר על התבוסה בישראל, זה הכדורגל. לא הצלחנו לעשות את ה-0:3 עם דאבו ולהלחיץ אותם עוד יותר, אבל אנחנו נפרדים בראש מורם וממשיכים לליגה האירופית. המטרה היא להגיע לשלב הבתים. הביקורות? ככה זה בקפריסין: כשאתה מנצח אתה הכי טובה וכשאתה מפסיד אתה הכי גרוע. הביקורות היו מוצדקות כי באמת לא הופענו בשבוע שעבר, אבל ניסינו להתעלם מרעשי הרקע והוכחנו שאנחנו האלופים".

המאמן הגרמני אלכסנדר צורניגר ניצל הזדמנות כדי לסגור חשבון עם מבקריו: "ליגת האלופות זה מפעל קשה מאוד. אני כבר ערוך לכל כותרות ה'מה היה קורה אילו' מחר. מי שחושב שלא עושים טעויות, אין לו מושג בכדורגל. בקפריסין אנשים טובים בזה שאין להם מושג בהרבה דברים. השחקנים שלי עשו מאמץ אדיר, קל לשפוט רק על פי התוצאות. ברור שאני כועס, הרי אנחנו אותם אנשים שגרמו לאוהדים לצאת לחגוג ברחובות לפני כמה חודשים".

על מכבי חיפה: "בעת הנוכחית, היא קבוצה טובה יותר. הם השאירו כמה שחקנים כמו מוחמד בחוץ וזה הקל עלינו להוביל. משם יכול לקרות נס, כמו שיוון זכתה ביורו ואפואל הגיעה לשמינית הגמר. אבל זה לא קורה בכל שנה ובקפריסין אין סבלנות. אין סבלנות ואין קרדיט".