5 מיליון שקל הועברו מבית"ר ירושלים למשטרה, החזרה לטדי תתעכב?

play
יוסי אבוקסיס וברק אברמוב | דני מרון
לאברמוב יש עבודה: גאנם ואוז'בולט קבעו 1:2 להפועל ת"א על בית"ר 03:29

הסכום הועבר לקופת החילוט במסגרת עסקת הרכישה, 5.5. מיליון נוספים יועברו בתשלומים החל מ-2023. משחק הבית הראשון ייערך בפתח תקוה, בעיית החשמל באצטדיון בבירה עלולה לגרום לעוד משחק או שניים לזוז מירושלים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

5 מיליון שקל הועברו היום (שני) מחשבונה של בית"ר ירושלים לקופת החילוט של משטרת ישראל, במסגרת רכישת הקבוצה ממשה חוגג. סכום של 5.5 מיליון שקל נוספים יועבר ב-24 תשלומים שווים החל מספטמבר 2023.

לאחר הגעת הבעלים החדש ברק אברמוב, בית"ר ירושלים שילמה את משכורות יולי לשחקנים ולעובדים, שכר שאמור היה להיכנס לפני כשבוע והפך למעשה לחוב שעובר לבעלים החדש בסך של קרוב למיליון שקל.

בשבועיים הקרובים הקבוצה מהבירה מחויבת לשלם קרוב ל-2 מיליון שקל עבור 25% משכר השחקנים שקוצץ בארבעת החודשים האחרונים של העונה שעברה, כמו גם תשלום ראשון למרקו ינקוביץ' במסגרת ההסדר. בחודשים הקרובים תוכרע גם הבוררות בנוגע לדן איינבינדר, כאשר כבר עתה ברור שהמועדון יצטרך לשלם סכום של לפחות חצי מיליון שקל. כמו כן, צפוי גם פסק בוררות שיינתן בעניין אדווין ג'סי, שתבע גם פיצוי כספי וגם על הנזק שנגרם לו.

הבעלים של בית"ר ירושלים, ברק אברמוב
הסכום הועבר למשטרה. אברמוב | דני מרון

בנוסף, לבית"ר ירושלים ישנם חובות של מעל 5 מיליון שקל לסוכנים אותם ינסו לצמצם, בתוספת פיצויים של כמיליון שקל שתצטרך לשלם לעובדים, וכ-2 מיליון שקל נוספים לספקים. כל זאת עוד לפני התשלום ליצחק יונגר וההלוואות החוץ בנקאיות בסך 7.5 מיליון שקל.

כל החובות הללו מקשים על הגדלת שכר השחקנים וצירוף שחקני רכש, כאשר בשלב זה הצוות המקצועי מחפש מציאות ואולי אף להנחית שחקן או שניים למבחנים. חלון ההעברות מסתיים ב-28 לספטמבר ועד אז יוסי אבוקסיס מעוניין להתחזק בבלם, קשר ושחקן התקפה.

שחקני בית"ר ירושלים מימין לשמאל: עדי יונה, אביאל זרגרי, ירדן שועה, ליאל דרעי, רוי דוגה
סוף סוף משכורות. שחקני בית"ר | דני מרון

הבוקר נקבע כי משחק הבית הראשון של הקבוצה, במחזור השני מול הפועל באר שבע, ייערך באצטדיון שלמה ביטוח בפתח תקוה, היות וטדי עדיין לא יהיה מוכן למשחקים. המשמעות היא שאוהדי הפועל באר שבע יקבלו רק כ-1,000 כרטיסים להתמודדות המסקרנת.

לא ברור כמה זמן יקח לפתור את בעיית החשמל הקיימת באצטדיון טדי, וייתכן שלפחות מעבר למשחק נגד הפועל באר שבע תארח בית"ר עוד משחק או שניים מחוץ לירושלים.

ועוד בבית"ר ירושלים, היום במגרש האימונים בבית וגן התקיים טורניר לזכר רס"ן אופק אהרון שנהרג בפעילות מבצעית בינואר 2022. הטורניר נערך בשיתוף משפחתו וחבריו של אהרון וכלל שש קבוצות שהתחרו ביניהן, כשבסיום ניצחה נבחרת האמנים שכיבדה את האירוע בנוכחותה. בטקס הפתיחה נכחו גם שחקני הקבוצה הבוגרת, ביניהם קפטן הקבוצה אופיר קריאף, אביאל זרגרי, אבישי כהן, אור זהבי, רוי דוגה, דנילו אספרייה ועדי יונה.

טורניר לזכר רס״ן אופק אהרון
| אתר רשמי, בית"ר ירושלים
טורניר לזכר רס״ן אופק אהרון
| אתר רשמי, בית"ר ירושלים

בטקס הפתיחה אמר אלי, אביו של אופק: "ברצוני להודות לבית"ר ירושלים על ההירתמות והסיוע, זה מאוד מרגש אותי שאנחנו מרימים יחדיו טורניר לזכר בני אופק אהרון. אופק אהד את בית"ר ירושלים מגיל אפס, הקפדנו ללכת יחד לכל משחק, בית וחוץ. בשבוע שעבר קיימנו הכנסת ספר תורה, בבת ים, לכבודו של אופק וגם באותו היום נחתם ההסכם בין אברמוב לחוגג – פעמיים כי טוב".

אמו של אופק, אורית, ציינה כי אופק תמיד אמר לה שיש שני דברים שלא מחליפים "אמא וקבוצת כדורגל", ועוד הוסיפה כי "אופק פרש כנפיים מעל כל כך הרבה אנשים, אתה השראה עבורנו ונמשיך ללמוד ממך. בשבילך השמיים הם מגרש המשחקים והאופק הוא רק קו".

גיא, חברו לצוות, סיפר "בכל סופ"ש, שהצוות היה יוצא הביתה, אופק היה נוסע ברחבי הארץ לצפות בקבוצה שהוא כל כך אהב והעריץ ובסופ"ש שהיינו סוגרים – היה ידוע, כשיש משחק של בית"ר, שאסור להפריע לאופק למשך 90 דקות".