אולי במציאות אחרת: הפועל תל אביב מהמרת על קונטה בלית ברירה

play
שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה | דני מרון
צמד נפלא לגאנם, למקין הוסיף: הפועל תל אביב ניצחה 1:3 את נס ציונה 03:09

אנטואן קונטה הגיע עד לנבחרת הצעירה של צרפת ונחשב להבטחה גדולה, אך מצא כל דרך אפשרית להרוס לעצמו את הקריירה, כולל איום על אוחנה. מה שלא קרה עד גיל 28, כנראה שלא יקרה גם בהפועל תל אביב שממשיכה להמר על נפלטי בית"ר

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

החתימה הצפויה של אנטואן קונטה בהפועל תל אביב מאוד דומה להחתמות של מרקו יאנקוביץ' ופרדי פלומן בעונה שעברה. בשכר שהאדומים מציעים אין מציאות, הליגה עוד רגע יוצאת לדרך וכך הלחץ עושה את שלו וחייבים להמר.

אז כן, הפועל תל אביב הולכת על שחקן שהרשים בשנותיו בישראל ולזכותו נתונים פיזיים טובים, אך כזה שמיעט לשחק בשנה וחצי האחרונות, נזרק מבית"ר ירושלים בגין בעיות משמעת חוזרות ונשנות, הורשע בתקיפה ובשנה שעברה נידון לשנת מאסר שהומרה בפיצוי ועבודה קהילתי. סך הכל לא חבילה מרשימה להביא הביתה.

שחקן בית"ר ירושלים, אנטואן קונטה
הלחץ עשה את שלו והפועל תל אביב החליטה להמר על אנטואן קונטה | לילך וייס רוזנברג

אנטואן קונטה הוא טיפוס. הוא די שקט, לא תשמעו אותו יותר מדי, עוף מוזר, אך עם התנהגות מאוד ברורה לאורך הקריירה, שעיקרה חוסר מקצוענות. כאחד שגדל בפריז סן ז'רמן והגיע עד לנבחרת הצעירה של צרפת ניבאו לו עתיד לא רע בכלל, אלא שפרשת התקיפה וההידרדרות מאז רק לקחו אותו אחורה, גם ברמת ההתייחסות לקריירה, ההשקעה והמקצוענות.

לבית"ר ירושלים הביא אותו אלי טביב. הצרפתי התחיל טוב את תקופתו בבירה, אך אחרי חצי עונה של יכולת טובה כמגן ימני, הוא פחות או יותר איבד חשק להיות כאן, כל הזמן חזר ואמר שישראל קטנה עליו וחיפש את היעד הבא. בפועל, הוא היה נוכח-נפקד בבית"ר לאורך השנים, התלונן המון על כאבי בברך, תמיד ביקש לנסוע לרופא של פ.ס.ז' לטיפולים למספר שבועות וחזר לאחר מספר חודשים, לא היה מחויב ובגדול העביר את הזמן בישראל.

בחודשיו האחרונים בארץ כשחקן בית"ר ירושלים, קונטה כבר עשה "שכונה" וחיפש כל דרך אפשרית כדי לעזוב את ישראל. איחר לאימונים, חזר באיחור לארץ מחופשות, זילזל בכל פרוצדורה אפשרית שבית"ר ביקשה ממנו לבצע והגיע עד לכדי שבירת כסא בבית וגן ואיום על אלי אוחנה, שהעיף אותו מהחדר ואיים להתלונן עליו במשטרה – מה שגרם לקונטה לחזור כעבור שעה ולהתחנן על נפשו.

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים
העביר את הזמן בישראל, ברוב הזמן. קונטה | ברני ארדוב

קונטה מעדיף לשחק כמגן ימני ולא כבלם, אך ללא קשר, יש לו נתונים מצויינים לבלם, גם אם באופן יחסי מעט מאוד אינטליגנציית משחק. הוא טועה המון, ממוקם רע, מקבל כרטיסים צהובים ואדומים סתמיים, ושוב מה שמחזיק אותו אלו הם הנתונים הפיזיים, בעיקר הכוח והמהירות שספק אם יש שחקן הגנה בארץ עם נתונים כמו שלו כשהוא כשיר.

מאז עזב את בית"ר ירושלים בינואר 21 הוא מיעט לשחק. 289 דקות בלבד רשם במדי קראיובה במסגרת הליגה הרומנית בעונה שעברה, עוד משחק אחד בגביע, הופעה נוספת באירופה במוקדמות הקונפרנס ליג ועוד משחק בסופרקאפ הרומני. בשל פציעה הוא החמיץ את אליפות אפריקה בינואר, בה היה אמור לייצג לראשונה את גינאה. ביוני האחרון הוא שיחק במדי הנבחרת שני משחקים, למעשה משחקיו היחידים בכמעט חצי השנה האחרונה.

באין הרבה ברירות, בוקסנבוים ורפואה מהמרים. זה במקסימום יכול להתחיל טוב, אולם לאורך זמן מה שלא קרה עד גיל 28, כנראה כבר לא יקרה. סביר שקונטה יעביר כאן סיבוב, ימצא את הדרך להרגיז את המערכת, יסתכסך עם מי שצריך וימשיך הלאה. כל תוצאה אחרת של השידוך הזה לאורך זמן תהווה הפתעה גמורה.