מי יגיע הפעם? בין פרשת זנדברג לצמד "התיירים" מדרום אמריקה

אחרי העלייה לבתי ליגת האלופות ב-2002 הסתפקה מכבי חיפה ברכש אחד, עם עסקה שנסחבה אך השפיעה לטווח ארוך. ב-2009 חששה לפגוע בקיים, חשבה לרוחב וכשלה. מה יהיה בקמפיין השלישי ואיך יגיבו לסוגיית פלאניץ'?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ב-17 באוגוסט 2002 ערכה מכבי חיפה את טקס הצגת השחקנים, באירוע שנחשב למסורת אצלה באותן שנים. רק שהפעם היא קיימה אותו לפני משחק גביע הטוטו מול הפועל פתח תקוה. מיכאל זנדברג אמור היה לקחת חלק באותו טקס כאחד המצטרפים החדשים, אחרי שכבר היה עם האלופה במחנה האימונים בגרמניה והעברתו סוכמה, אבל התעקשות על סעיף יציאה לאירופה מנעה את השלמת העסקה, הותירה אותו בהרכב המלאבסים וגרמה לקהל בקרית אליעזר להקניט אותו בשירה במהלך המשחק שהסתיים ב-0:5 קליל: "זנדברג, אתה טיפש, את מנצ'סטר תראה רק בערוץ 5".

11 ימים לאחר מכן, מכבי חיפה חגגה באצטדיון ארנולד שוורצנגר בגראץ העפלה היסטורית לשלב הבתים של ליגת האלופות, ואופציית רכישתו של זנדברג עלתה מחדש לקראת הקמפיין האירופי. ב-1 בספטמבר הוא כבר חתם רשמית ומכבי חיפה הספיקה לרשום אותו ברגע האחרון לשלב הבתים. את מנצ'סטר יונייטד הוא ראה מגובה הדשא, עם מקום בהרכב באולד טראפורד והשתתפות בכל ששת משחקי ליגת האלופות.

מיכאל זנדברג במדי מכבי חיפה בליגת האלופות 2002 לפני קרסטן ראמלוב שחקן באייר לברקוזן
הופיע בכל המשחקים בשלב הבתים ב-2002. מיכאל זנדברג לפני קרסטן ראמלוב מלברקוזן | GettyImages, Christof Koepsel/Bongarts

גם הפעם מכבי חיפה מתכננת להתחזק לקראת שלב הבתים וסוגיית בוגדן פלאניץ' מצריכה תגובה מהירה עם הבאת בלם בכיר במקומו. הרצון הוא לצרף גם קשר מרכזי ואולי גם עוד שחקן כנף, אבל כל עוד לא יהיה אזרוח של דניאל סונדגרן או עלי מוחמד, אז אופציית הזרים חסומה ופרט למחליף של פלאניץ' ניתן יהיה להחתים רק שחקנים ישראלים (או לנסות לאתר יהודים).

ברק בכר יכול רק לקוות לבינגו סטייל זנדברג, שהיה הרכש היחיד שהגיע ב-2002 במיוחד לקראת ליגת האלופות והותיר חותם עז לאחר הקמפיין האירופי. הוא סיים את עונת הבכורה שלו עם 14 שערי ליגה ולאחר מכן היה שותף לשלוש אליפויות רצופות. לפניו הגיו באותו קיץ אריק אג'יופור (הוחתם שנה קודם כן) וגיז'רמו ישראלביץ'. בינואר, אחרי הקמפיין האירופי ומכירת יעקובו אייגבני, הצטרפו גם עידן טל ואליניב ברדה.

שחקני מכבי חיפה אייל שטרכמן, עלי עותמאן, טיאגו דוטרה עם המאמן אלישע לוי
העדיף צעירים לרוטציה. אלישע לוי עם טיאגו דוטרה, עלי עוסמאן ואייל שטרכמן ב-2009 | איתי חסיד

בחלוף שבע שנים, מכבי חיפה עלתה בשנית לשלב הבתים של ליגת האלופות. אלישע לוי ביקש לתת את הקרדיט לשחקנים שהיו חתומים על ההישג והתעקש על "חיזוק שלא יפגע בקיים". כך, רגע לפני סגירת הרשימות לשלב הבתים ולמרות דיבורים על שחקנים בכירים כמו גל אלברמן וברק יצחקי, הירוקים הסתפקו בהרחבת הסגל עם המגן הימני עלי עוסמאן מבני סכנין, החלוץ היהודי אייל שטרכמן ממילואי ריבר פלייט והקשר בן ה-19 טיאגו דוטרה שהגיע כמושאל מוויאריאל.

עוסמאן עוד רשם ארבע הופעות בליגת האלופות, כולל 90 דקות בקישור בצמד המפגשים עם יובנטוס, והשלים שלוש עונות במכבי חיפה, אבל שני האחרים לא השתלבו, ספגו ביקורות ("הם כמו תיירים") ונעלמו תוך זמן קצר. דוטרה הספיק לשחק 11 דקות כמחליף בליגת האלופות לפני שהורחק בטורינו והוסיף עוד 37 דקות ליגה, בעוד שטרכמן מעולם לא רשם הופעה רשמית במדים הירוקים, עזב בינואר 2010 ואחרי עשור חזר לארץ וכיום משתייך למכבי הרצליה מליגה א'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי