"קובי רפואה שיבש לאנשים כאן את התוכניות. מדהים לאיזה מצב הגענו"

play
בחזרה לחיים. קובי רפואה | ברני ארדוב
היריבה המועדפת עליה: הפועל תל אביב ניצחה 0:2 את מכבי נתניה 05:58

הפועל תל אביב הפתיעה לטובה נגד נתניה, אבל לא כולם במועדון שמחו מהניצחון שמשאיר את מעמדו של המאמן יציב: "אולי המשחק הזה יכניס קצת שפיות". לאיוס ממשיך להפוך לסינדרלה, איינבינדר מוכיח כמה הוא חיוני, וגם: האם עידן ורד יהיה ה"רכש" החדש?

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

את הקיץ ותחילת העונה של הפועל תל אביב אפשר לסכם במילים של אחד מאנשי המועדון אמש (שני) לאחר הניצחון 0:2 על מכבי נתניה: "קובי רפואה שיבש לאנשים כאן את התוכניות. מדהים לאיזה מצב הגענו במועדון. נקווה שהניצחון הזה יכניס קצת שפיות באנשים, כי הקבוצה לא תוכל להצליח לאורך זמן עם כל הרחשים מאחורי הקלעים".

אכן שפיות היא מצרך נדיר בהפועל תל אביב הנוכחית, אבל אולי באמת הניצחון יקנה קצת ממנה – אולי האחים ניסנוב יכנסו את כל הצוות המקצועי ויקבעו היררכיה ברורה שתכבד גם את המנהל המקצועי וגם את המאמן, אולי יגיע רכש חכם, אולי החלטות יתקבלו בצורה מקצועית ושכלתנית ולא באמצעות שליפות, בלת"מים ואולטימטומים. הגיע הזמן שהכאוס באדום יסתיים. הניצחון אתמול לא יספיק, זה צריך לבוא מראשי המועדון.

אם לשפוט על פי המשחק אתמול, אז הפועל תל אביב פשוט חזרה לחיים. זה לא היה משחק גדול שלה, אבל שינויים שערך רפואה בהרכב העמידו קבוצה הרבה יותר מחוייבת, עם הרבה יותר תשוקה, אמונה ורצון לנצח משחקים. האדומים הגיעו למשחק כאנדרדוג מובהק, שיחקו בהתאם, ניצלו את הרפיון של נתניה וזכו בכל הקופה. לא בטוח שזה יספיק למשחקים הבאים, אבל בהחלט מדובר בזריקת הרגעה, גם אם זמנית.

קובי רפואה, מאמן הפועל תל אביב
בחזרה לחיים. קובי רפואה | ברני ארדוב

היהלום של החלק הקדמי באדום הוא שחקן שהפועל תל אביב בכלל לא בנתה עליו העונה, הישאם לאיוס. לאיוס אמנם הגיע מכפר קאסם מהליגה הלאומית, אבל עוד במחנה האימונים וממשחק גביע הטוטו הראשון בו שיחק, ניתן היה לראות שחקן איכותי, רעב, דריבליסט בחסד שבאמת כיף לראות אותו משחק כדורגל. אחרי פתיחת עונה כזו, אחרי מעורבות בשני שערים בניצחון המפתיע, נשאר רק להצדיע לעוד סיפור סינדרלה שמתפתח בכדורגל הישראלי.

המעבר לחמישה שחקנים בהגנה עשה את שלו. ההגנה נראתה חדירה במשחקים האחרונים, ספגה הרבה שערים קלים, אבל הצירוף של דור אלו ואנטואן קונטה לחוליה הביא לקבוצה יותר אחריות ואגרסיביות. הפועל תל אביב ידעה לעמוד גם מול הדקות הטובות של נתניה בחצי הראשון וגם נתנה ביטחון לסטפן מרינוביץ' ששיחק היטב. אל ים קנצפולסקי עובד קשה ומשתדל, אבל עדיין לא מתביית על משבצת הקשר האחורי של הפועל תל אביב. הוא יצטרך עדיין להתחשל ולצבור ניסיון כדי להרוויח את המקום בהרכב לאורך זמן.

מי שממחיש יותר מכל את הבלאגן בהפועל תל אביב הוא דן איינבינדר. בהפועל הבהירו לקפטן בקיץ שיגיע זר לתפקיד שלו ושמספר הדקות שלו יפחת, סוג של רמז ל"אם יש לך הצעות כדאי שתיקח אחת מהן". הפנטזיה הייתה שגודפריד רומראטו יהיה הדבר הבא ושפאבלו גונסאלס יהפוך לפליימייקר שירים את הקבוצה, אבל דווקא איינבינדר היה אתמול העוגן של האדומים. חודש וחצי בלבד לאחר שעבר ניתוח בשרירי בטן, הוא הציג משחק שקט שהבליט את הניסיון, הפעולות החכמות תחת לחץ, הנעת הכדור ובעיקר הלב והנשמה של הקפטן שאין להרבה שחקנים ולא ניתן ללמד. ברגע שהכרוז קרא חמש פעמים בשם שלו, היה ברור שאיינבינדר הוציא את נתניה מהכלים. בהפועל אמרו אתמול: "הקבוצה צריכה להיות איינבינדר ועוד עשרה". כנראה שהם מבינים על מה הם מדברים.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, דן איינבינדר במרכז
"הוא ועוד עשרה". איינבינדר חוגג אמש | ברני ארדוב

ואיך אפשר להעביר שבוע בהפועל תל אביב בלי סיפור מפתיע? בזמן שעדיין לא ברור אם יגיע חיזוק, השחקן החדש שעשוי לחזור לסגל הוא עידן ורד. לאחרונה נערכות לא מעט שיחות במועדון בנוגע לקשר שמקבל משכורת מהמועדון ומתאמן עם הקבוצה, אך לא נכלל בסגל ואמור למצוא קבוצה חדשה. בצוות המקצועי שוקלים את חזרתו של הקשר לסגל כבר בקרוב וייתכן שהוא יהיה השחקן ה"חדש" שינסה לעזור לרפואה בהמשך הדרך.