אליניב ברדה ענה לאוסטרים: "אנחנו לא קבוצה אלימה, אלא עקשנית"

מאמן הפועל באר שבע השיב לטענות מאמן אוסטריה וינה על כך שמצפה להם מפגש מול יריבה "אגרסיבית בצורה קיצונית": "אנחנו נלחמים על הכל, ככה בדיוק אני רוצה לראות את הקבוצה שלי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע חוזרת לבמה האירופית והיא תחל את דרכה מחר במשחק חוץ נגד אוסטריה וינה (חמישי, 19:45, ספורט4), כשבמשחק המקביל בבית תארח ויאריאל את לך פוזנן.

הפועל באר שבע כבר הגיעה לאוסטריה והערב תערוך את האימון המסכם, בסיומו יתברר אם הלדר לופס כשיר למפגש אחרי שנפגע בשבת מול מכבי חיפה ועדיין סובל מכאבים. גם מיגל ויטור יערוך מבחן כשירות כדי לוודא שהוא יכול לפתוח בהרכב. חאתם אלחמיד לא יצא עם הקבוצה לאוסטריה מסיבות אישיות וייעדר וגם תומר יוספי נשאר בישאל, אולם עדן שמיר צפוי לעלות מהספסל לדקות ראשונות.

בינתיים, המאמן אליניב ברדה התייצב למסיבת עיתונאים ובה השיב לטענות האוסטרים על כך שהם פוגשים "קבוצה אגרסיבית בצורה קיצונית": "אני הייתי חלוץ וקיבלתי אין סוף כניסות ומכות. הקבוצה שלנו היא לא אגרסיבית ולא אלימה, להיפך – הקבוצה שלנו היא עקשנית ואנחנו נלחמים על הכל עד השנייה האחרונה, וככה בדיוק אני רוצה לראות את הקבוצה שלי".

בהתייחסותו ליריבה האוסטרית אמר ברדה: "אוסטריה וינה היא קבוצה מצויינת עם מסורת נהדרת במפעלים האירופאיים. הקבוצה היא מאומנת וטקטית, ואנחנו מצפים למשחק קשה נגדה, בטח שהיא משחקת כאן בבית שלה".

לצדו של ברדה ישב הבלם איתן טיבי שהוסיף: "בתור שחקן מנוסה אני חושב שאנחנו לא צריכים להתעסק בשיפוט ובקבוצה היריבה אלא להיות מרוכזים בעצמנו. כל השאר זה רעשי ואנחנו לא צריכים להיות מרוכזים ברעשי רקע. אני שמח מאוד על ההופעות הרבות שלי באירופה, ומבחינתי אני חושב שהדוגמה שאני יכול לתת לצעירים היא רעב להצלחה תמידית".

הרכב משוער: עומרי גלזר, אור דדיה, מיגל ויטור, איתן טיבי, הלדר לופס, מריאנו באריירו, שי אליאס, דור מיכה, שאפי סוליימאנוב, רותם חטואל, אסטריט סלמאני.

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע מול דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה שחקני מכבי חיפה, תומר חמד מפריד
"ננסה לנצל את זה בחוכמה". שחקני באר שבע בחיפה בשבת | דני מרון

מי שכבר סיימה את הכנותיה למפגש היא אוסטריה וינה. הקבוצה ערכה את האימון המסכם והמאמן מנפרד שמיד ערך את מסיבת העיתונאים ובה אמר על מחזיקת הגביע בישראל: "אנחנו צריכים לפתוח טוב את שלב הבתים, שני המחזורים הראשונים עשויים להכריע אם נוכל להתמודד על המקום השני בבית. הפועל באר שבע קבוצה אגרסיבית בצורה קיצונית, אבל אנחנו נילחם בחזרה. הולך להיות משחק קשוח".

שחקן ההגנה ריינהולד רנפטל נשאל גם כן על המשחק האגרסיבי מצד הפועל באר שבע והשיב: "אנחנו יכולים לעורר את זה זה, לפתות אותם ולנצל את זה בחוכמה. מצפה לנו אתגר גדול ואני חושב שאנחנו יכולים לעלות שלב, זו המטרה". יש לציין שאחרי שבעה מחזורים בליגה, אוסטריה וינה עם שני ניצחונות בלבד, מדורגת במקום התשיעי עם שש נקודות.

הרכב משוער: כריסטיאן פרוכטל, ריינהולד רנפטל, לוקאס מול, לוקאס גלבאו, מרווין מרטינס, מתיאס בראונודר, ג'יימס הולנד, אנדראס גרובר, דומיניק פיץ, מנפרד פישר, חאריס טבאקוביץ'.

הפועל באר שבע תחזור לליגת העל ביום ראשון כששתארח אצל הפועל תל אביב. ארבעה ימים לאחר מכן תארח את ויאריאל במחזור השני בקונפרנס ליג.