אלחמיד חתם בהפועל חיפה: "אעשה הכול בשביל הצלחת הקבוצה"

play
חאתם עבד אלחמיד הפועל חיפה | אתר רשמי, הפועל חיפה
מי אם לא הוא: חטואל העניק להפועל באר שבע ניצחון יקר על בני סכנין 02:29

הבלם בן ה-31 הושאל מהפועל באר שבע אחרי שהאדומים מהכרמל השוו את שכרו בבירת הנגב. יהיה אחד משלושת המשתכרים הבכירים בתולדות הפועל חיפה. כץ: "עשינו מאמץ גדול לקלוט אלינו שחקן איכותי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

חאתם עבד אלחמיד חתם היום (שבת) עד סוף העונה בהפועל חיפה, אליה הוא הושאל מהפועל באר שבע. אלחמיד יצטרף רשמית לאימוני הפועל חיפה ביום שלישי, כאשר המשחק הראשון שלו יהיה נגד עירוני קרית שמונה.

אלחמיד נפרד מחבריו בהפועל באר שבע וכתב להם: "אני עוזב. מאחל לכם הצלחה כקבוצה ולכל אחד באופן אישי עונה טובה". בהמשך אמר לאתר הרשמי של הפועל חיפה: "אני רוצה להודות לבעלים יואב כץ ולמאמן הקבוצה ניר קלינגר על האמון והרצון הגדול שאני אגיע להפועל חיפה. אני מצפה להתחיל עם החברים החדשים שלי את האימונים ולעשות הכל בשביל הצלחת הקבוצה העונה".

אלחמיד החל את קריירת הבוגרים ב-2010 ושיחק במכבי תל אביב, שרלרואה, מ.ס. אשדוד (שתי קדנציות), דינמו בוקרשט, גנט, הפועל באר שבע (שתי קדנציות) וסלטיק. הוא רשם 15 הופעות בנבחרת ישראל ובשנים האחרונות הפך לאחד הבלמים הישראלים המובילים.

הבעלים יואב כץ אמר היום: "עשינו מאמץ גדול לקלוט אלינו שחקן איכותי ובעל רקורד מרשים כמו חאתם ואני שמח שהצלחנו בכך. חאתם מצטרף למשפחה חמה שתקלוט אותו מהר. הוא יעזור לשדרג את סגל הקבוצה ויתרום מהניסיון והמנהיגות שלו כדי לקדם את הקבוצה לעבר המטרות שהצבנו".

המאמן ניר קלינגר שאימן את אלחמיד בעבר באשדוד: "אני מאוד שמח שאנחנו נפגשים שוב. היכולות והכישרון שחאתם יביא להפועל חיפה יתנו לקבוצה מימד נוסף שחסר לנו. מאחל לחאתם הצלחה רבה".

חאתם עבד אלחמיד, הפועל באר שבע
יצטרף להפועל חיפה ביום שלישי. אלחמיד | ברני ארדוב

כפי שאלונה ברקת הבטיחה לאלחמיד, היא לא ביקשה עבורו דמי השאלה. החוזה שהיה לו בהפועל באר שבע עובר להפועל חיפה, אחד לאחד, מה שמלמד עד כמה יואב כץ וניר קלינגר רצו בו. אלחמיד עוד יזכה למענק אירופה בהפועל באר שבע ויקבל את משכורת חודש ספטמבר, מה שישאיר להפועל חיפה לשלם לו שמונה משכורות. מבחינת שכר חודשי, מדובר באחד משלושת השחקנים היקרים בתולדות הפועל חיפה.

ברקת לא רצתה לשחרר את אלחמיד וגם כשקיבלה רמזים ברורים כי מכבי חיפה מוכנה לרכוש אותו, היא סירבה. בשבועיים האחרונים דברים השתנו מכיוון שהיה כבר מדובר בעניינים משפחתיים בריאותיים והיא נעתרה לבקשתו לעזוב בהשאלה עד תום העונה. לאלחמיד חוזה גם לעונה הבאה בהפועל באר שבע ובתום העונה הזו, הוא אמור לשוב למועדון.

במקביל ממשיכה הפועל חיפה במגעים לצירוף הקשר אליאל פרץ, שעזב את וולפסברגר האוסטרית בסיום העונה החולפת ומאז הינו שחקן חופשי. פרץ בשלב זה דורש שכר גבוה, די זהה לשל אלחמיד, אבל המו"מ בין הצדדים נמשך.