ההתלבטות של איביץ': המערך הקלאסי או המערך מול אשדוד

play
שילוב מנצח. זהבי וגלוך | קובי אליהו
גלוך הלהיב, זהבי חזר לכבוש: מכבי ת"א דרסה 0:4 את בית"ר ירושלים 03:03

משחק העונה בפתח: מאמן מכבי תל אביב יכריע בין המערך ההתקפי שהביס את בית"ר או המערך הדפנסיבי ששלט מול אשדוד. אם יבחר במערך השני, יובאנוביץ' וגלוך עשויים להמתין על הספסל. ניר ביטון התאושש ועשוי לפתוח, יונתן כהן צפוי להיכלל בסגל

(גודל טקסט)

מכבי חיפה

בחיפה דרוכים מאוד לקראת משחק העונה הראשון. ברק בכר הבהיר לשחקניו שהוא לא מוכן לראות שוב את שפת הגוף שהראו במשחק מול הפועל ירושלים, ושהוא מצפה מכולם לחזור לאגרסיביות והרצינות שאפיינה את הקבוצה לאורך החודשיים האחרונים. עלי מוחמד צפוי לפתוח בהרכב על חשבונו של מוחמד אבו פאני. "ברור לכולנו מה המשמעות של משחק מול מכבי תל אביב", אמר שחקן בקבוצה, "נגיע מוכנים למשחק ונעשה הכל כדי לצאת שמחים".

במקביל, בחיפה מעריכים שמאות אוהדים של הקבוצה רכשו כרטיס חבר מועדון של יובנטוס, על מנת לרכוש כרטיס למשחק בטורינו ביום רביעי הקרוב. כזכור, הירוקים מכרו את כל 2,300 הכרטיסים שהוקצו להם למשחק, מה שיצר מצב לפיו כאלף אוהדים שדיווחו על כך שרכשו כרטיס טיסה לטורינו, נותרו ללא כרטיסים.

האוהדים הירוקים ניסו לרכוש כרטיסים ליציעים של הקהל המקומי, אלא שאז התברר שרק חברי מועדון או אזרחים מקומיים יכולים לרכוש אותם. כעת האוהדים מחפשים פיתרון יצירתי, וההערכה היא שמעל 3,000 אוהדים ירוקים ילוו את הקבוצה במשחק באיטליה.

הרכב משוער: ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה, שון גולדברג, פייר קורנו, עלי מוחמד, נטע לביא, צ'ארון שרי, דולב חזיזה, עומר אצילי, פרנזי פיירו.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה עם עלי מוחמד
צפויים לפתוח יחד. שרי ומוחמד | אריאל שלום

מכבי תל אביב

התלבטויות במכבי תל אביב לקראת משחק העונה הראשון מחר מול מכבי חיפה. על פי התרגולים, ולאדן איביץ' מתלבט בין היצמדות להרכב שהביס את בית"ר ירושלים ערב היציאה לפגרת הנבחרות לבין מעבר להרכב דומה לזה שפתח מול מ.ס. אשדוד בחוץ. מכבי תל אביב אמנם לא ניצחה את אשדוד (ג'ורג'ה יובאנוביץ' היה מורחק ואוסקר גלוך היה על הספסל), אבל היא שלטה במרכז השדה עם שלושה קשרים (דן גלזר, דור פרץ וגבי קניקובסקי) והשיקול של מאמן מכבי תל אביב הוא האם להציב עוד כוח דפנסיבי במרכז השדה על חשבון החלק ההתקפי או ללכת עם כל האמונה שאפשר לנצח בחיפה גם בהרכב ההתקפי הקלאסי של איביץ' מתחילת העונה.

בכל הקשור לניר ביטון ויונתן כהן, נראה ששניהם יהיו בסגל. לראשון סיכוי טוב לפתוח, השני צפוי לשבת על הספסל ואולי לעלות לכמה דקות.

הרכב משוער: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, ניר ביטון, שרן ייני, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, גבי קניקובסקי, פארפה גיאגון, ערן זהבי.

שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, פארפה גיאגון, אוסקר גלוך חוגגים
זהבי יפתח, ומי מהשניים לצידו? עם גלוך וגיאגון | קובי אליהו

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-172 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 49:71 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 51 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב רק פעמיים ב-36 מפגשי הליגה האחרונים: המהפך הגדול ל-2:3 ביתי במחזור ה-16 בעונה שעברה ו-0:2 בנתניה באוקטובר 2016.

* מכבי חיפה טרם סיימה מחצית ראשונה ביתרון העונה. לעומתה, מכבי תל אביב כבשה כבר 11 שערים לפני ההפסקה והשער היחיד שספגה בליגה היה בתוספת הזמן.

* עומר אצילי השתתף 14 פעמים במפגש הזה בכל המסגרות (תשע פעמים כשחקן מכבי חיפה וחמש בימיו במכבי תל אביב) ועוד לא מצא את הרשת.

* ערן זהבי כבש שלושער וגם בישל בפעם האחרונה שפגש את מכבי חיפה בליגה (0:6 במאי 2016) וסך הכול יש לו 10 שערים מול הירוקים כשחקן מכבי תל אביב.

* ולאדן איביץ' עדיין לא הפסיד משחק בעונה הסדירה בישראל (43 ניצחונות ו-14 תוצאות תיקו). מול מכבי חיפה יש לו שבעה ניצחונות ותיקו וגם לברק בכר לא הפסיד בחמישה מפגשים (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו).

משחקי המחזור השישי:

שבת, 18:00: עירוני קרית שמונה – הפועל חיפה (ספורט3)
שבת, 19:15: מ.ס. אשדוד – הפועל חדרה
שבת, 20:00: מכבי נתניה – הפועל באר שבע (ספורט2)
שבת, 20:30: מכבי חיפה – מכבי תל אביב

ראשון, 19:00: בני סכנין – סקציה נס ציונה
ראשון, 20:15: הפועל תל אביב – הפועל ירושלים (ספורט4)

שני, 20:15: בית"ר ירושלים – מכבי בני ריינה (ספורט1)