"מכבי תל אביב אמרה שאנחנו בלחץ? על המגרש נראה שזה בדיוק ההפך"

play
שחקני מכבי חיפה, דין דוד, דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
צמד גדול של דין דוד קבע 0:2 למכבי חיפה על מכבי תל אביב 04:24

במכבי חיפה עקצו את הצהובים אחרי הניצחון במשחק העונה הראשון והתמוגגו מההתפוצצות של דין דוד: "השער השני היה כולו ביטחון של חלוץ אדיר". גם בטובינסיקה ה"בינגו" ולביא ה"קפטן האמיתי" קיבלו מחמאות, ועכשיו הראש ביובנטוס

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. שמחה אדירה במכבי חיפה אחרי הניצחון 0:2 על מכבי תל אביב. השחקנים חגגו על כר הדשא במשך דקות ארוכות ולאחר מכן האנרגיות נמשכו בחדר ההלבשה, שם הרגישו שעמדו ביעד שהציבו לעצמם. במשך כל השבוע דיברו השחקנים בינם לבין עצמם שהפעם הם חייבים לצאת עם שלוש נקודות מול היריבה המושבעת – וכך קרה. "שמענו שבמכבי תל אביב אומרים שאנחנו בלחץ, אז רצינו להראות להם שאין שום לחץ", אמר אחד השחקנים, "בסוף לפי הסגנון שכל אחת הגיעה לשחק, אנחנו לא היינו הקבוצה הלחוצה".

בחיפה החמיאו לשחקנים על הסבלנות שהפגינו מול המערך הצפוף של מכבי תל אביב וכן לשחקני ההגנה שהתמודדו עם התקפות המעבר של הצהובים. מי שקיבל מחמאות מעבר לאחרים בחוליית ההגנה היה דילן בטובינסיקה. "חששנו כשפלאניץ' עזב, כי הוא היה עוגן. אבל דילן בלם אדיר. לא פשוט להביא בלם כזה בזמן כל כך קצר, אבל הוא בינגו", אמרו במועדון.

גם הקפטן נטע לביא ממשיך לקבל שבחים. "נטע קפטן אמיתי גם על המגרש וגם מחוצה לו", אמר אחד מחבריו לחדר ההלבשה, "היינו צריכים שהוא יחזור לכושר שלו, והעונה הוא עשה את זה בגדול".

שחקני מכבי חיפה, נטע לביא, עלי מוחמד
אז מי מפחדת ממי? מכבי חיפה חוגגת | מאור אלקסלסי

2. תקופה קשה מאוד עברה על דין דוד מתחילת העונה. החלוץ שרשם עונת שיא בעונה שעברה לא הצליח להבקיע וביציעים ובתקשורת כבר נשמעו קולות שאולי היה מדובר בהבלחה. בקבוצה התעקשו שההצלחה של דוד בעונה הקודמת לא הייתה מקרית, וברק בכר המשיך לתת לו קרדיט. אתמול החלוץ עלה מהספסל והכריע את המשחק עם צמד מצוין, כולל שער אדיר עם העקב. "דין לא שכח איך לשחק כדורגל ולא שכח איך לכבוש", התגאו בקבוצה. "הוא היה צריך שער אחד כדי לחזור לעצמו ולהחזיר את הביטחון. במשחק הזה ראינו את זה. השער השניי היה כולו ביטחון של חלוץ אדיר".

גם חבריו לקבוצה של דוד החמיאו לו. "דין אחד השחקנים הכי אהובים בקבוצה", סיפר אחד השחקנים. "הוא שקט, צנוע ועם לב גדול. ידענו כולנו שכשהוא יכבוש שער ראשון, הוא יחזור להפציץ. אין לנו ספק שזה מה שיקרה מעכשיו".

שחקני מכבי חיפה צ'ארון שרי, דין דוד
ההפגזה בדרך. דין דוד חוגג | מאור אלקסלסי

3. כעת בחיפה יתפנו להכנות למשחק מול יובנטוס בצאת יום הכיפורים. מרבית שחקני הקבוצה לא צמים, אבל בין מי שכן נכללים כמה שחקנים חשובים מאוד. בצוות המקצועי והפיזיולוגי יבחנו את מצב השחקנים שצמים, וההרכב יגובש בהתאם. כבר עכשיו ברור שצפויים שינויים ב-11 של בכר. עלי מוחמד צפוי להיכנס להרכב על חשבון נטע לביא, ועבדולאי סק צפוי לפתוח על חשבון אחד משני שחקני הכנף. "נסתדר גם עם זה", אמר גורם במועדון על האתגר שכרוך במשחק אחרי הצום. "נכון שזה לא אופטימלי, אבל נסתדר".

בקבוצה הכינו מערך שלם על מנת לאפשר לשחקנים שרוצים לצום ביום הכיפורים לעשות זאת. במהלך 25 השעות של הצום, לא יהיו התכנסויות ואימונים. כ-4,000 אוהדים ילוו את הקבוצה למשחק בטורינו – כמחצית מהם אחרי שרכשו כרטיס חבר מועדון של יובנטוס כדי להשיג כרטיסים ליציע של האוהדים המקומיים.