דראפיץ': "לאיוס מזכיר לי את דיא סבע. זה שחקן שקונים בשבילו כרטיס"

play
מחמאה גדולה מהמאמן. לאיוס | קובי אליהו
לאיוס בישל פעמיים, הפועל תל אביב גברה 0:2 על בני ריינה 02:57

מאמן הפועל תל אביב שיבח את שחקן הכנף שבישל פעמיים מול ריינה. קונטה וגונסאלס אמורים להיות כשירים לחדרה, גוטליב ייבדק

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בהפועל תל אביב דיברו כל השבוע על דבר אחד ויחיד: ניצחון על בני ריינה שיוציא את הקבוצה לדרך חדשה. באימונים דראפיץ' דיבר עם השחקנים על נתונים הגנתיים ועל כמות ספיגות, וחזר באסיפות שוב ושוב על המנטרה: "אם לא נספוג, ננצח".

את השינוי אפשר היה לראות בעיקר בחצי הראשון. האדומים לא היו טובים, אבל גם לא לחצו גבוה מדי ולדראפיץ' היה חשוב שכולם יעמדו כמו שצריך על מנת לא לספוג. במחצית ההוראות היו התקפיות יותר, והקבוצה הציגה לחץ גבוה יותר, השער הראשון החדיר המון ביטחון לכולם. "אם לא השער הראשון, השער השני לא היה נכנס. זה שער של התלהבות וביטחון", אמרו בקבוצה.

יחד עם זאת, האדומים לא מסתנוורים מהניצחון ומודים ש"היכולת הרעה של ריינה עזרה לנו". במועדון מקווים שאדי גוטליב יהיה כשיר למשחק נגד חדרה, כמו גם אנטואן קונטה. שביעות רצון נרשמה מהיכולת של שליישיית הקישור, כולל גודפריד רומראטו שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, אבל מציג יכולת משופרת. ובכל זאת, המלאכה עדיין מרובה. "אם לא ננצח כמה משחקים ברצף, אז לא עשינו כלום. אנחנו כרגע חזק בתחתית, וכולם צריכים להבין את זה".

סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל תל אביב חוגג עם הצוות שלו
השחקנים קיבלו ביטחון. דראפיץ' | קובי אליהו

דראפיץ' שחרר אוויר בסיום, וחגג ניצחון בכורה בקבוצה. "בשלב הזה לא מעניין דרך וסגנון, אנחנו עוד לא שם. כרגע צריך נקודות כדי לצאת מהמצב שנקלענו אליו", ניתח המאמן. "אם נצבור נקודות ונקבל ביטחון, נוסיף את הדרך. גם אם שיחקנו עם שלושה קשרים יותר דפנסיביים, הייתה לזה מטרה. איינבינדר נתן גול והגיע למצבים, הוא יודע להצטרף להתקפה, גם בבית"ר ירושלים הוא עשה את זה כשאימנתי שם".

דראפיץ' מודה ש"אנחנו עדיין מחפשים את השחקנים שנמצאים בקצב, וצריכים שחקנים בכושר יותר טוב כדי להביא גם סגנון. הכי חשוב שלא ספגנו, כי בשלושת המשחקים הקודמים ספגנו עשרה שערים. דיברנו על כללים שאנחנו מאמינים בהם, והיום יישמנו אותם בצורה יוצאת מהכלל".

דראפיץ' עדיין טוען ש"עם השחקנים והניהול שיש בהפועל תל אביב, הקבוצה צריכה להיות בפלייאוף העליון", אבל בינתיים גם הפציעות לא מוסיפות לו רוגע. "קונטה וגונסאלס יכולים לחזור למשחק הבא. בן ביטון וגוטליב שיחקו עם זריקה, איינבנידר ישחק גם אם כואב לו, ועדיין צריכים לראות מה עם קלטינס שהרגיש עומס", אמר המאמן. "יש כאן שחקנים שלא שיחקו בקבוצות שלהם וכשנכנסים לקצב של משחק בשבוע, נוצר עומס ושחקנים עוברים פציעות. אנחנו גם מתכוונים להגביר את קצב האימונים, כי ככה נפצעים פחות. ככה אני מאמין".

הישאם לאיוס שחקן הפועל תל אביב
מחמאה גדולה מהמאמן. לאיוס | קובי אליהו

על שריקות הבוז למרינוביץ' אמר דראפיץ': "אני לא מתייחס לאוהדים, לא בשבוע שעבר ולא עכשיו. אנחנו מחזקים את מרינוביץ', נותנים לו אהבה וביטחון, אמרתי לפני המשחק לכל השחקנים שמי שרוצה להיות בהפועל תל אביב צריך לדעת לתפקד תחת לחץ, זה כולל גם אותי. צריכים להתחבק, להיות ביחד, לתת אהבה אחד לשני. זה מה שאנחנו רוצים".

דראפיץ' החמיא להישאם לאיוס: "ראיתי אותו בליגה הלאומית, ואז אמרו לי שהוא עולה הרבה כסף וקשה להביא אותו. אם יש שחקן שהוא מזכיר לי אותו, זה את דיא סבע. שחקנים משלמים כסף כדי לראות שחקנים כאלה. כולם מבקשים שהם ימסרו, אבל הם לא מוסרים ועושים משהו יפה. יש להישאם נתונים טובים של ריצה ואינטנסיביות, זה לא פחות חשוב. יש כמה צעירים, לא רק לאיוס, שיכולים לקפוץ מדרגה ולהוביל את הקבוצה קדימה".

המשחקים שנותרו במחזור השביעי

מכבי נתניה – הפועל ירושלים (שני, 19:30)
הפועל באר שבע – סקציה נס ציונה (שני, 20:00)
מכבי חיפה – הפועל חדרה (שני, 20:30)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי