שובר הסרבים? איביץ' ינסה להימנע מגורל דומה לזה של בן ארצו

play
שוב נאלץ לשנות את ההרכב. אליניב ברדה | רויטרס
באר שבע חזרה מפיגור ל-1:3 ענק על מכבי ת"א בדרך לגמר גביע המדינה 03:38

אליניב ברדה אחראי יותר מכולם לכך שמלאדן קרסטאיץ' עזב את ישראל בכאב אחרי שמאוד רצה להישאר. שני הניצחונות של הפועל באר שבע לפני חצי שנה גמרו את סיכוייו של הסרבי לעונה נוספת במכבי תל אביב. מה מכין המאמן הישראלי לולדאן איביץ'?

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

"מה דעתך על אליניב ברדה כמאמן?", נשאל אתמול (ראשון) ולדאן איביץ' במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב. לקח לו כמה שניות לחשוב מה הוא רוצה לומר. הוא הרי לא הכיר את ברדה מהסיבוב הקודם שלו בארץ וזו לא שאלה כל כך רגילה ערב משחק. אבל הסרבי מצא את המלים, החמיא למאמן הצעיר ויפגוש אותו הערב (שני, 20:30) לראשונה על הדשא משני עברי המתרס.

איביץ' אולי לא יודע הרבה על ברדה וגם תמיד קשה יותר לדעת איך מאמן בוחר לשחק אחרי שהוא חוזר מאירופה, אבל אחת הסיבות לכך שמאמן מכבי תל אביב חזר לקרית שלום, קשורה ישירות למאמן שהוא יפגוש הערב.

ברדה היה בסך הכל חודש וחצי מאמן כשנפלה עליו מכבי תל אביב בשני מפגשים קריטיים תוך שלושה ימים. הראשון בליגה בטרנר, השני בחצי גמר גביע המדינה בבלומפילד. מכבי תל אביב באה ב-17 באפריל לטרנר כדי לנצח. אפילו אוסקר גלוך פתח. זו היתה תקופה בה מלאדן קרסטאיץ' הרגיש שהוא לוקח את הקבוצה למקום טוב ואולי סוף סוף גם יעבור על פני הפועל באר שבע בטבלה.

הלדר לופס שחקן הפועל באר שבע מול מתן חוזז שחקן מכבי תל אביב
עצר לצהובים את המומנטום. הלדר לופס | דני מרון

מכבי תל אביב של העונה שעברה לא ידעה אפילו מהו מקום שני, כך שהמפגש בטרנר היה אמור להוות את השינוי מבחינתה. היא היתה במומנטום יותר טוב ובאה עם הרבה תנופה. ברדה חסר הניסיון על הקווים חיכה לה והיכה אותה ואת איביץ' עם 0:1 קטן גדול מהרגל של הלדר לופס. מכבי תל אביב יצאה פצועה ומדממת מטרנר ונשבעה לנקום. שלושה ימים לאחר מכן חיכה חצי הגמר בבלומפילד. להפועל באר שבע לא היה איך להילחם בזה. היא עוד ניסתה להזיז איכשהו את חצי הגמר מבלומפילד כדי לא לתת ביתיות למכבי תל אביב, אבל הדברים הרי נקבעים מראש ואין יותר מדי מה לעשות.

כשג'ורג'ה יובאנוביץ' העלה את מכבי תל אביב ליתרון מוקדם כבר בדקה השביעית, זה היה נראה שהערב ביפו הולך להיות חד צדדי. שבליגה מכבי תל אביב כנראה לא תסיים אפילו סגנית, אבל בגמר הגביע היא תשחק. אלא שברדה, קר הרוח, ניהל בצורה מצויינת את המשחק והיה אחראי על הקאמבק. מריאנו באריירו הישווה באמצע המחצית הראשונה ולקראת סיומה פרץ יוג'ין אנסה נפלא והעלה את הפועל באר שבע ליתרון.

קרסטאיץ' לא ידע להחזיר את מכבי תל אביב במחצית השנייה למשחק ורותם חטואל מנגד עשה כבר בעונה שעברה את מה שהוא יודע לעשות כנראה הכי טוב בהפועל באר שבע והבריק בשער שלישי שגמר את המשחק וחיסל לקרסטאיץ' את הסיכוי להישאר מאמן מכבי תל אביב לעונה נוספת, דבר בו הוא חשק במיוחד. גם אם במכבי תל אביב לא יודו בכך בפה מלא, שני ההפסדים בשלושה ימים חיסלו לקרסטאיץ' את הצ'אנס להישאר בישראל. ברדה לא הפסיד למכבי תל אביב גם חודש לאחר מכן במשחק השני של הפלייאוף. אילון אלמוג כבש ראשון בבלומפילד, אבל גם את זה מכבי תל אביב לא ידעה לתרגם לניצחון ומיגל ויטור כבש את השוויון רבע שעה לסיום.

מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ' עם מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה
המשחק בו איבד את הסיכוי להישאר. קרסטאיץ' וברדה לפני חצי גמר הגביע | מערכת וואלה!, יניב טוכמן

ברדה שבר ביומיים האחרונים את הראש כיצד לשחק הערב. יש לו הרבה אופציות. אפילו מריאנו באריירו הפתיע אתמול כשערך אימון מלא ונראה כמי שמתחנן לשחק הערב על הדשא. בחלק הקדמי האופציות אפילו יותר מגוונות. יש למאמן הפועל באר שבע הרבה כלים והרבה קומבינציות וכשיש לו גם את אוסטריה וינה ביום חמישי במשחק קריטי בקונפרנס ליג, הוא צריך לחשוב על הכל.

מה שבטוח, המאמן שעד לא מזמן דאג להדגיש בכל מסיבת עיתונאים עד כמה הקבוצה שלו חבולה ועד כמה היא עמוסה, כבר לא מזכיר את זה ואפילו בורח מזה. אפילו כשהתקשורת מנסה להרים את זה ולספק לברדה תירוצים לקראת משחק, הוא לא מוכן לקבל את זה. גם הוא כנראה כבר יודע שהכי חשוב זה לא לספק אליבי לשחקנים לקראת הפסד. אחרי שעשה צרות לסרבי אחד וחיסל את סיכוייו להמשיך, הוא ירצה להשאיר אצלו את הנקודות גם על חשבון הסרבי האחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי