הפועל ת"א נקנסה ב-30,000 שקל: "התרפסה בפניה אוהדיה האלימים"

play
יצפו בטלוויזיה. אוהדי הפועל תל אביב | ברני ארדוב
הפועל תל אביב הפכה פיגור לניצחון 1:2 על ק"ש וטיפסה מעל הקו האדום 03:05

גם קנס של 100,00 הושת על האדומים, שהכניסו מנויים לשערי 4-5 הסגורים ליציעים אחרים בחינם. גזר הדין יפגע בסיכויי ההצלחה של הערעור על משחקים ללא קהל, המועדון בתגובה: "הענישה הקולקטיבית חלפה מן העולם - ולא ניתן לכך יד. אצטדיון ריק זו תעודת עניות לכל הענף"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ספגה היום (שני) עונש נוסף בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. על המועדון הושת קנס של 30,000 שקל וקנס נוסף על תנאי בגובה 100,000 שקל, בגין הפרה של התקנון במשחק הביתי נגד הפועל ירושלים בתחילת החודש הנוכחי: לאחר שנענשו בסגירת שערים 4 ו-5 עקב התפרעות אוהדים, האדומים אפשרו למנויים באותם שערים להיכנס ליציעים אחרים ללא תמורה כספית.

נציג הפועל תל אביב בדיון הודה בעבירה, והסביר כי לאותם אוהדים "לא ניתן להכניס אמצעי עידוד. הקבוצה בחרה שלא להעניש את כלל האוהדים". הדיין הגיב בביקורת חריפה כלפי המועדון בנימוק החלטתו: "הנאשמת הפרה ביודעין ובמכוון את ההוראות, והעמידה לרשות בעלי המנויים ביציעים הסגורים כרטיסים חלופיים בעלות 0 שקל. בעשותה כן, בחרה הנאשמת להיכנע ולהתרפס בפני אוהדי האלימים, אשר עקב התנהגותם עמדה היא לדין והורשעה, תוך שהיא בוחרת כניעה זו על פני כיבוד תקנון המשמעת של ההאתחדות שהיא חברה מכובדת בו".

איציק ניסנוב, בעלי הפועל תל אביב
ביקורת קשה כלפי ראשי הפועל תל אביב. איציק ניסנוב | אריאל שלום

פסק הדין ודברי הדיין בנוגע לחולשת הפועל תל אביב מול אוהדיה לא מוסיפות לקבוצה נקודות לקראת הערעור ביום רביעי הקרוב בנוגע לעונש שספגה בעקבות אירועי הדרבי, שעיקרו אירוח שלושה משחקים ללא קהל.

האדומים מתכוונים להציע לבין הדין חלופה לפיה הם ירצו שלושה משחקי רדיוס ללא קהל, אולם משחק הבית הבא, מול בית"ר ירושלים, ייערך עם קהל על מנת לא להיפגע קשות ברמה הכלכלית. הסיכוי שבקשה זאת תתקבל הוא קלוש, היות והיא תהווה תקדים עבור הקבוצות לתמרן בין המשחקים ללא קהל והרדיוס בהתאם.

בעקבות האירועים המועדון פרסם את ההודעה הבאה: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב טען, טוען וימשיך לטעון כי הענישה הקולקטיבית חלפה מהעולם – ולא ניתן לכך יד. היה עצוב לראות אתמול את אצטדיון בלומפילד שומם וזו תעודת עניות לכל הענף. בית הדין ממשיך להשית עונשים קשים על מועדוני הכדורגל, שעושים כל שביכולתם בכדי למגר תופעות של הפרות סדר, זאת מבלי לקחת בחשבון שגם יכולתנו מוגבלת – ומדובר בעבודה הדורשת התגייסות של כלל הרשויות. עם זאת, המועדון ימשיך להיאבק בפורעי החוק בכל האמצעים העומדים לרשותו, לא ייכנע ולא יתרפס בפניהם, אך בד בבד יילחם את מלחמתם של האוהדים הטובים והשפויים אשר נענשים על לא עוול בכפם".