אחרי האכזבה, זהבי מודה: "ציפיתי להיות עכשיו עם יותר שערים"

play
ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב | אריאל שלום
דור פרץ צפוי לפתוח, קראנקה עשוי לשנות מערך. מהפכה בנס ציונה 05:37

חלוץ מכבי תל אביב עדיין לא עומד ביעדים שהציב לעצמו, אבל מסביר: "לפעמים החזרה לישראל קשה כמו היציאה. חשבו שיביאו שחקנים ויקרו קסמים, אבל דברים צריכים להתחבר"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מלבד דבריו לזכיין השידור צ'רלטון מיד בתום התיקו מול סקציה נס ציונה, ערן זהבי התראיין לכל כלי התקשורת במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב. מי שהוחזר לארץ כדי להוביל את הצהובים לאליפות, נשאל תחילה מה הוא הרגיש כשבסיום המשחק אלפי אוהדים שרקו לעבר השחקנים שריקות בוז קולניות במיוחד וסירבו לקבל את התודות שלהם על העידוד במשחק. "אני יכול להבין את האוהדים. הם הגיעו בכמות גדולה מאוד ולא ניצחנו את המשחק. היינו צריכים לנצח את המשחק הזה ואנחנו צריכים לקחת אחריות".

למה אתם לא משחקים יותר חכם ומנסים להבקיע גם ממרחק?

"היו לנו גם הרבה בעיטות והגענו להרבה מצבים. מנגד, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לספוג כשאנחנו משחקים ביתרון מספרי. השער שספגנו הכניס את כולנו ללחץ וכל רגע הסתכלנו על השעון והזמן הלך ואזל".

הביאו אתכם בקיץ, חבורה של שחקנים ישראלים בכירים, כדי לקחת אליפות וזה לא קורה בינתיים.

"מי שחשב שיהיו כאן קסמים כי הביאו שחקנים כאלה או אחרים, אז בינתיים זה לא קורה. זה לא הוקוס פוקוס. דברים צריכים להתחבר. גם השחקנים שחזרו, חזרו יותר טוב או פחות טוב. חלק לא שיחקו בחו"ל מספיק. כל שחקן שיוצא לחו"ל חווה בחזרה לארץ קשיי התאקלמות אפילו שזו המדינה שלו. החזרה לארץ לעתים קשה כמו היציאה מהארץ. בסופו של דבר צריך לעבוד קשה ולא לחפש תירוצים".

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב
זה עדיין לא זה. זהבי | אריאל שלום

היו משחקים כאן בבלומפילד שהבקעתם הרבה. משהו קרה בשבוע האחרון. פתאום אתם לא בקצב.

"אני לא חושב שזה עניין של קצב. בטרנר היו לנו בהתחלה מצבים ואחרי זה ספגנו אדום. היינו עד לא מזמן הקבוצה הדומיננטית בליגה עם שערים רבים ומעט ספיגות ופתאום הכל הולך יותר קשה. אני מקווה שנגיב כבר ביום שלישי כמו שצריך. העונה מאוד ארוכה. כואב לי מאוד הפסד שתי הנקודות הערב, אבל אנחנו צריכים להגיב ולא להיכנס למרה שחורה".

אתה לא צריך להוכיח דבר אחרי הקריירה שלך, אבל ברור לך שציפו ממך עד כה ליותר מכפי שקורה.

"הדבר היחיד שאני רוצה להוכיח במגרש זה לעצמי ולסייע לקבוצה שלי. כשהבקעתי הרבה נתתי קרדיט לקבוצה ובצדק כי סייעו לי וגם היום כשהולך יותר קשה קבוצתית, אז גם לי הולך קשה יותר. אני מצפה ליותר ואני יכול להבטיח שאני נותן הכל ומשאיר הכל על המגרש. ציפיתי מעצמי להיות עכשיו עם יותר שערים. אולי כשקשה, הסוף יהיה יותר טוב. אני אמשיך לעבוד קשה. זה הדבר היחיד שאני יכול להבטיח".

ג'ורג'ה יובאנוביץ' הגיע להרבה מצבים וגם הוא מתקשה מאוד. מה עושים כדי שהוא ייצא מזה?

"כדור ברשת הוא התרופה הכי טובה להכל. אנחנו מגיעים להרבה מצבים ועכשיו הולך יותר קשה. הקבוצה קצת בלחץ ואנחנו רודפים אחרי משחק כמו שהיה היום. נצטרך להביא את השקט שלנו ואת החדות שלנו. ג'ורג'ה הגיע למצבים ולא הבקיע, אבל אולי הוא יעשה את זה יותר טוב ביום שלישי".

ג'ורג'ה יובאנוביץ', שחקן מכבי תל אביב
"התרופה הכי טובה היא כדור ברשת". יובאנוביץ' | אריאל שלום

יכול להיות שזה שלא הביאו מחליף לסטיפה פריצה, פוגע בכם כרגע?

"הביאו את יונתן כהן ויש עוד שחקנים. גם אם הם לא חלוצים, הם יכולים לשחק במגוון תפקידים ולהיות מסוכנים. מכבי תל אביב לא תלויה בשחקן אחד. אין היום במכבי מישהו שרק הוא מבקיע. אנחנו צריכים לקחת אחריות כקבוצה ואז היכולת האישית תעלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי