בהפועל חיפה זועמים על השיפוט: "השופטים מחמירים איתנו כל העונה"

play
היה צריך לקבל אדום? העבירה של קורנו על מלול | צילום מסך, הפועל חיפה
סבע עשוי לפתוח בחוד בדרבי, אצילי ושרי ישובו להרכב 02:56

האדומים כועסים על ההחלטה לא להרחיק את קורנו בדרבי וישלחו מכתב לאיגוד השופטים. על הרחקת אלחמיד: "השופט התעלם ממה שצ'יבוטה עשה". גוזלן יעבור MRI ובמועדון חוששים שמדובר בקרע ברצועה הצולבת

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

אכזבה אדירה בהפועל חיפה אחרי ההפסד בדרבי 1:0 למכבי חיפה. האדומים הגיעו עם תוכנית משחק של רוני לוי, שצלחה כמעט באופן מושלם, אך בסוף יצאו בלי הנקודות. "אין ספק שזה היה משחק שהיינו צריכים לצאת ממנו עם נקודות, אבל במצבנו מחמאות לא עוזרות", אמר שחקן בקבוצה, "זה פספוס גדול ומעצבן מאוד כי באמת הגענו והצלחנו לסכל את המשחק של מכבי חיפה ולהיות שווים תיקו ואפילו ניצחון".

האדומים זעמו גם על השיפוט וטענו שלא פעם שחקני מכבי חיפה עשו עבירות גסות והשופט אפשר להם לעשות כך. כמו כן, בחיפה הוציאו הודעה מטעם המועדון עם תמונה של העבירה של פייר קורנו על דור מלול וטענו שהוואר היה מחוייב לתת כרטיס אדום למגן השמאלי של היריבה ואף הודיעו שישקלו את צעדיהם בשל ריבוי טעויות הוואר כנגדם. אגב, גורמים באיגוד השופטים הבהירו על אף התמונה שההחלטה לא לשלוף כרטיס אדום הייתה נכונה. "השופטים מחמירים איתנו כל העונה", טען גורם במועדון, "נותנים לנו אדומים גבוליים ובאדומים של יריבות הם מתעלמים, אי אפשר להמשיך ככה". בחיפה ישלחו מכתב לאיגוד השופטים בנושא.

הפועל חיפה טוענת: השופט התעלם מעבירה גסה של קורנו על מלול
היה צריך לקבל אדום? העבירה של קורנו על מלול | צילום מסך, הפועל חיפה

אני לא אוהב לדבר על שופטים", אמר בסיום חנן ממן, אולי היד שלהם יותר קלה על ההדק איתנו. נתרכז בעצמנו ולא צריכים להתעסק בשופטים". על המשחק עצמו אמר הקשר: "כשאתה לא מנצל מצבים נגד מכבי חיפה אז אתה מפסיד. היו המון חצאי מצבים ואם אתה לא כובש מול מכבי חיפה אתה נענש. המצב בטבלה הוא לא נעים, אבל יש לנו עוד משחק לסוף הסיבוב ואז סיבוב חדש. אני שמח שהקבוצה נראית כמו שהיא נראית. נצטרך לעשות סיבוב הרבה יותר טוב כי הסיבוב הזה לא טוב בכל קנה מידה. עם מחמאות לא נגיע לשום מקום". ממן דיבר גם על השינוי בעמדת המאמן: "רוני בא ומעמיד אותנו כמו שצריך. הוא מאמן עם פיגורה וזה בא לידי ביטוי בשלושה משחקים האלה".

אם לא די בהפסד, בחיפה התעסקו בסיום המשחק עם שתי סוגיות. האחת: הרחקתו של חאתם עבד אלחמיד. בקבוצה היו רוצים לראות את הבלם לא מגיב ככה, אך נתנו לו גב וטענו שמאוויס צ'יבוטה עורר פרובוקציה מגעילה לטענתם, כאשר עשה עבירה ללא כדור על אלחמיד שהיה בדרך להתקפה. "השופט התעלם ממה שצ'יבוטה עשה בצורה לא הגיונית", אמרו בקבוצה, "חאתם הוא שחקן אמוציונלי, אסור היה לו לנהוג ככה והוא יחסר לנו מאוד נגד מכבי תל אביב".

חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל חיפה
לא משחק שירצה לזכור. אלחמיד | מאור אלקסלסי

אלחמיד צפוי לעמוד לדין בין היתר גם על כך ששפך מים לעבר צלם של ערוץ הספורט בירידה לחדר ההלבשה, ולא רק על העבירה על צ'יבוטה. בחיפה החמיאו לאלחמיד וללואי טהא על היכולת המקצועית. "אין ספק שמדובר בשני בלמים ברמה גבוהה מאוד", העיד אחד מחבריהם, "הם פשוט נטרלו כמעט כל התקפה של מכבי חיפה". הסוגייה השנייה שמעסיקה את אנשי הפועל חיפה היא שובל גוזלן. בסיום המשחק נשכב גוזלן על הדשא מסיבה לא ברורה וסיפר שהרגיש כאבים עזים בברך ובחיפה חוששים שמדובר בקרע ברצועה הצולבת. השחקן יעבור צילום MRI ולאחריו תתברר סופית חומרת הפציעה.

אגב, בחיפה קיבלו מחמאות מהמשטרה על ארגון האירוע. החשש סביב המשחק היה גדול בעיקר בנוגע למריבות בין מחנות האוהדים. בחיפה ציינו את מנהל האירוע מטעמם יונה לסרי: "דיברו הרבה על כך שיהיה בלאגן אבל בסוף יונה והצוות שלו עשו עבודה אדירה. צריך להגיד גם מילה טובה למשטרה שבאמת עשתה הכל כדי שהמשחק יעבור בשלום".