עדן בן בסט פרש: "לא הייתי שלם עם זה, בגלל זה התמהמהתי"

עדן בן בסט מודיע על פרישה | מאור אלקסלסי

החלוץ בן ה-36 הודיע על סיום הקריירה, שנה וחצי אחרי משחקו האחרון: "הכדורגל לימד אותי הרבה". ישמש כעוזר מאמן הפועל חיפה: "רציתי לסיים כאן. כשהקבוצה תתייצב, התוצאות יבואו"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

יומיים אחרי שסיכם עם הבעלים יואב כץ על הצטרפותו לצוות המקצועי של הפועל חיפה כעוזר מאמן, עדן בן בסט מודיע בשעה זו על פרישה מכדורגל בגיל 36. החלוץ, שלא שיחק מאז ה-20 במאי 2021 והעביר שש עונות במדים האדומים-שחורים, עבר בין היתר גם במכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל באר שבע, ובצרפת שיחק בטולוז ובברסט. בנבחרת ישראל ערך 12 הופעות בהן כבש שבעה שערים.

"לפני 26 שנים לבשתי בפעם הראשונה את החולצה האדומה ועליתי על הדשא בקרית חיים. היום אני סוגר מעגל במועדון שבו התחלתי את הדרך", פתח עדן בן בסט את דבריו. "הייתה לי הזכות לשחק במועדונים הגדולים בארץ, לכבוש שערים וללבוש את המדים הלאומיים. בין לבין הייתי בשני מועדונים מכובדים בצרפת והגשמתי את החלום האירופי. זכיתי לרגש ולהתרגש מהמשחק כל פעם מחדש. אני אסיר תודה לכדורגל שלימד אותי כל כך הרבה, ונתן לי לא מעט. תודה על המזל שהיה לי להגשים את חלומו של ילד קטן, שדמיין את עצמו כשחקן והיום חוזר למקום שבו הכל התחיל. אני מקווה שבתפקידי החדש יהיה לי את הרעב שהיה לי כשחקן".

עדן בן בסט מודיע על פרישה
סגר פרק בהפועל חיפה, ומתחיל אחד חדש. בן בסט עם המשפחה | מאור אלקסלסי

על התקופה שחלפה מאז משחקו האחרון ועד שפרש רשמית: "קשה להשלים עם זה. תמיד יש מחשבה קטנה שאולי עוד אפשר לחזור ולתת משהו, בגלל זה התמהמהתי ולא הייתי שלם עם הפרישה. עד שהגיעה ההצעה הזו עכשיו, חשבתי שזה הזמן המתאים במקום הנכון לעשות את הצעד הזה, לסגור פרק אחד ולפתוח אחר".

מדוע לא לקח הצעות בזמן הזה: "התלבטתי אם לחזור לשחק ולהמשיך כרגיל, או להודיע על פרישה. היו לי הצעות יפות ונדיבות, אבל רציתי לסיים את הקריירה בהפועל חיפה כמו שאמרתי כמה פעמים. הרגשתי שזה הדבר הכי נכון לי ולמועדון, בסוף דברים הסתדרו ואני שמח על כך".

התפקיד החדש כעוזר מאמן: "אני בא קודם כל ללמוד מאיש כדורגל כמו רוני. אני מכיר את המערכת ואת רוב השחקנים, כך שההתחלה תהיה יותר קלה מאנשים אחרים. אני מקווה שנחבר כמה שיותר את השחקנים, את הדרך של רוני כבר רואים במשחקים האחרונים, צריך לתת מילה טובה גם לקהל שהתחיל לבוא".

האם טעה כשחזר מצרפת למכבי תל אביב ב-2015: "בדיעבד אי אפשר לדעת, נכון שצרפת הייתה בשבילי קפיצת מדרגה יוצאת מן הכלל והשתלבתי שם בצורה מדהימה. אבא והאישה לא רצו שאני אחזור, אבל באותם רגעים זמנים הרגשתי שזה הזמן. גם מבחינה כספית לא נפגעתי, גם באותה תקופה מכבי תל אביב שיחקה בליגת האלופות והתנהלה כמו קבוצה גדולה, אז חשבתי שזה הזמן לחזור הביתה ולך תדע מה יהיה בעתיד. אז באמת לא יצאתי אחר כך שוב לחו"ל, אבל אני לא מצטער על שום דבר".

עדן בן בסט מודיע על פרישה
| מאור אלקסלסי

הקושי של הפועלה חיפה לכבוש: "להפועל חיפה יש שחקני התקפה מצוינים, אבל ברגע שכל הקבוצה תתייצב ולא תספוג, אז התוצאות יתחילו לבוא וגם החלוצים יבקיעו. בסך הכל יש פה סגל מצוין. רוני לוי כבר ייצב את הקבוצה, היא נראית הרבה יותר חזקה ומגובשת ואני מאמין שגם השערים יגיעו. יש המון שחקנים טובים בקבוצה, ששיחקו בחו"ל, שחקני נבחרת וכאלה שתרמו להפועל חיפה לא מעט בעונות הקודמות, כמובן שרוני וכל מי שצריך ילטשו את הסגל ואני בטוח שיואב כץ ייתן את הכלים שצריך בשביל זה, כדי שהקבוצה תגיע לפלייאוף העליון שזו המטרה".

הטענות שהוא "ירוק" כשהגיע ממכבי חיפה לקדנציה הראשונה בהפועל: "גדלתי בהפועל חיפה מגיל 10. נכון שעברתי במכבי חיפה ותרמו לי הרבה לקריירה בתחילתה, אבל אני מזוהה עם הפועל חיפה והשנים הכי יפות שלי היו פה. סגירת המעגל הזו היא מה שרציתי ולשם כך התמהמהתי עם הפרישה שלי, כדי שתהיה במקום הזה שממש מזוהה עם הקריירה שלי. ככה רציתי לסיים".

עדן בן בסט מודיע על פרישה
ינסה לעזור לשקם את הפועל חיפה. בן בסט | מאור אלקסלסי

מנכ"ל המועדון, איתי רק, בירך: "עדן, היום אתה מסיים פרק בחיים, אבל מתחיל פרק חדש. בשם המועדון והאוהדים אנחנו רוצים להגיד לך ברוך שובך הביתה, תודה על מה שנתת לאורך כל השנים ותודה על מה שתיתן בשנים הבאות. המון בהצלחה".