ערן לוי: "עפולה כפויי טובה. סיכנתי את הבריאות שלי כדי לשחק"

ערן לוי
ערן לוי | אודי ציטיאט

הקשר, שחתם השבוע במרמורק מליגה א', תקף את האקסית: "לא מעריכים, זה מכוער. נמאס לי לשבת ולהמתין להצעות מקבוצות, שאם בכלל יציעו אז יציבו לי מיליון תנאים". וגם: הירידה לליגה השלישית, בית"ר וסגנון המשחק

(גודל טקסט)

ערן לוי הוביל את הפועל עפולה לסיום עונה מוצלח מאוד, כשקבוצה הייתה עם רגל וחצי בליגה א', אך לבסוף שרדה בליגה הלאומית כשניצחה במשחק המבחן 0:2 את הפועל מרמורק. הקבוצה מבירת העמק ניסתה להשאיר את הכוכב שלה, אך ההצעה הכספית שקיבל הייתה נמוכה מדי מבחינתו ולבסוף רצה הגורל והוא חתם דווקא באותה מרמורק, שנותרה בליגה א'.

כעת, אקס נבחרת ישראל, שכבר בן 35, ינסה להוביל את הקבוצה מרחובות לעלייה ללאומית והתראיין היום (חמישי) לתכנית הספורט של 103FM. הקשר דיבר בין השאר על הצטרפותו למרמורק, האכזבה מהפועל עפולה וסגנון המשחק שלו.

האם מיהר לחתום במרמורק כי אולי היה מקבל הצעה מליגה בכירה יותר: "אני לא חושב שמיהרתי. נמאס לי לשבת ולהמתין לקבוצה כזו או אחרת שאם וכאשר תבוא אז היא תציב לי שני מיליון תנאים. אני לא במקום הזה יותר, זה לא מתאים לי ולא מעניין אותי. בא מאמן שרצה אותי וזה הכי חשוב. בשנה שעברה הייתי בבית חצי שנה ללא פרנסה ואני לא רוצה להגיע לזה".

ערן לוי | הפועל מרמורק

האם התאכזב מהפועל עפולה: "אני לא מתבייש להגיד, אני חושב שזה מכוער. הייתי פצוע לפני שני משחקי ההכרעה מול בני לוד ומול מרמורק. קרעתי את שריר התאומים ושבוע שלם עשיתי טיפולים כדי שאוכל לשחק למרות שהייתי צריך לנוח שבועיים. סיכנתי את הבריאות שלי. אין לי איך להסביר את ההתנהגות של עפולה, באמת. כל מי ששואל אותי לגבי זה ככה אני עונה לו – אין לי איך להסביר את זה. אלה אנשים כפויי טובה שלא מעריכים. הם באים ואומרים 'אין לנו מה לעשות, זה מה שיש לנו להציע'. זה מכוער. אני מאחל להם בריאות".

האם הוא מאוכזב שירד לשחק בליגה א': "זה לא מבאס אותי כי אני אוהב לשחק כדורגל. ב-30 באוגוסט אנחנו חוזרים לאימונים וב-12 לאוקטובר אם אני לא טועה הליגה מתחילה. אני צריך לנוח. נחתי קרוב לעשרה ימים, הייתי חייב את זה".

למה לא הסתדר אחרי שעזב את מכבי נתניה: "אין למה לחתור לשם. כשהייתי שש עונות במכבי נתניה הכל היה בסדר. לאחר מכן באתי למאמן כמו גיא לוזון בבית"ר ירושלים שאצלו הכל ידוע מראש ואז לניר קלינגר שעובד אותו דבר. תודה לאל על הכל, ככה הוא החליט".

ניר קלינגר, ערן לוי
ניר קלינגר, ערן לוי | דני מרון

על כך שקבוצה שבה הוא משחק צריכה להתאים את סגנון המשחק שלה אליו: "מה שאני עושה אחרים לא עושים. זה לא נכון שאני לא עובד על המגרש. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הגיעו למכבי נתניה ועשו משחק לחץ גבוה ובכל משחק שיחקתי. היו 36 מחזורים ושיחקתי בכולם. הגעתי ליותר מ-9 קילומטר למשחק. אני לא יודע למה אנשים מצפים, אולי שאני אעצור פנדל", התלוצץ הקשר.

"נקודת המבט של המאמנים הפחדנים האלה לא מעניין אותי", המשיך לוי. "כשהם היו משחקים מולי, הם שבוע שלם היו מתכוננים לאיך לשחק מול לערן לוי. אני צריך לשחק את הכדורגל שלי בלי לבלבל את המוח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי