"אענה לשאלות בהודעות קוליות, ככה אוכל לשים לב אם יש אזעקה"

אייל שטרכמן | מאור אלקסלסי

אייל שטרכמן, החלוץ הארגנטינאי של הפועל בקעת הירדן מליגה א' ובעברו במכבי חיפה, התראיין במקסיקו על המערכה בישראל: "אני מאוד מפחד לא לשמוע את האזעקה, זה קרה לי כשישנתי"

(גודל טקסט)

החלוץ הארגנטינאי-יהודי אייל שטרכמן, מי שהגיע ארצה לפני למעלה מעשור למכבי חיפה ובשנה שעברה חזר לסקציה נס ציונה והעונה שיחק עם הפועל בקעת הירדן בליגה א' דרום, התראיין הלילה (בין שלישי לרביעי) לאתר המקסיקני "רקורד" וסיפר על הימים הלא קלים שעוברים עליו ועל כל תושבי ישראל לאור ההסלמה בדרום והמערכה מול חמאס.

"אם אפשר, הדבר הכי טוב עבורי יהיה שתכתבו לי את השאלות ואענה לכם בהודעות קוליות בוואטסאפ, כי ככה אוכל לשים לב אם יש אזעקה", כך נפתח הריאיון עם החלוץ שבחודש הבא יחגוג את יום הולדתו ה-32, "זו הפעם הראשונה שאני בישראל וקורה דבר כזה. עם מגפת קורונה התמודדו בישראל היטב והחיים כבר חזרו לשגרה מלאה עד לפני כמה ימים, אבל אז החלה הלחימה".

עוד מספר שטרכמן: "בתי הספר סגורים וכל אדם בוחר אם הוא רוצה לצאת מהבית או לא. אנשים בישראל יודעים כיצד לנהוג במקרה של אזעקה וכשאני בדירה אני תמיד עם אוזן ליד החלון כדי לשמוע אם יש אזעקה, אם כן אני ממהר למקלט. ישנתי כשהייתה האזעקה הראשונה ולא שמעתי אותה, התעוררתי ושמעתי שיורים טילים על ישראל. זה היה מאוד מפחיד עבורי, כי כבר נתפסתי במקום בלי מקלט ופשוט השתטחתי על הרצפה ונצמדתי לקיר בלי חלון. אני מאוד מפחד לא לשמוע את האזעקה ולהגיע למקום מוגן".

שטרכמן גם נשאל על ידי המקסיקנים על כיפת ברזל: "כשנורה טיל מעזה, המערכת מזהה לאן הטיל שוגר ומופעלת אזעקה באזורים הרלוונטיים. יש לך בין 15 שניות לדקה וחצי להגיע לרחב מוגן, תלוי היכן אתה ממוקם ביחס לעזה – לי יש בערך דקה".

כיפת ברזל
כיפת ברזל | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי