רב חובל: סירושטיין מנהיג את אשדוד חזרה לליגת העל

סירושטיין. היורש של ניר ביטון?
סירושטיין. היורש של ניר ביטון? | צילום: ערן לוף

לחמן זיהה ("שחקן ליגת העל לגיטימי"), ג'קי קנה והקשר הפך לברומטר. רעננה התחרטה וגם שרצקי לוטש עיניים. ב-19:00: בני יהודה

(גודל טקסט)

יהלומים לא מלוטשים יש המון בכדורגל הישראלי. אם נתבקש להגדיר אחד כזה, נוכל להשתמש בבלם/קשר מ.ס. אשדוד מיקי סירושטיין.

 

סירושטיין (26), הגיע לקבוצה מעיר הנמל לפני כשנתיים וחצי לעיר הנמל מהפועל רעננה בתור שחקן די אלמוני, אלא שלג'קי בן זקן היה ברור – זהו רכש עם מחשבה עתידית. גובה, פיזיות ומשחק ראש שלא יביישו אף בלם או קשר מוביל בליגת העל. התכנית בינתיים נדחתה, אבל סירושטיין בהחלט פיתח מעמדו באשדוד.

 

"שחקן ליגת העל לגיטימי"

סירושטיין, גדל במחלקת הנוער הקטנה של הפועל רעננה וכבר בעונת 2009/10 כשהפועל רעננה היתה חברה לראשונה בליגת העל השתלב בסגל הקבוצה הבוגרת אך לא ממש זכה לדקות משחק. הפריצה החלה בעונה שלאחר מכן כשרעננה נשרה ללאומית. המאמן אייל לחמן ולאחר מכן מנחם קורצקי היו אלו שזיהו את הפוטנציאל וסירושטיין הפך לעמוד תווך בקישור עם שערים שסייעו לקבוצה לשוב לליגת העל.

 

אייל לחמן לו מניות רבות בהחתמת סירושטיין באשדוד החמיא: "הוא שחקן ליגת העל לגיטימי. כשהגעתי לרעננה הוא בכלל לא היה ברוטציה, לא התלבש וזיהיתי את הפוטנציאל והאישיות, בעיקר נוכחות אדירה על המגרש שהביאה אותו להיות המנהיג הבלתי מעורער של אשדוד".

 


סירושטיין על תקן המפקח. יחליט להפך לסמל? (עידן סלם)

 

ג'קי בן זקן שזיהה את הפוטנציאל הגדול של סירושטיין שהיה אז רק בן-23 רכש את כרטיסו מרעננה בסכום שיא בתולדות המועדון מהשרון, 700 אלף שקלים. לאחר החתימה הרשמית באשדוד סירושטיין אמר: "אני שמח מאוד להגיע למועדון גדול כמו אשדוד. זה מועדון משפחתי שמקדם שחקנים צעירים, ואני מקווה לתרום להם כמה שיותר".

 

ההתחלה של סירושטיין באשדוד הייתה מוצלחת. 26 הופעות ליגה בהן כבש שער אחד סייעו לאשדוד לסיים את העונה ההיא במקום השביעי והראשון בפלייאוף התחתון. גם בשתי העונות שלאחר מכן, ובעונת הירידה של מ.ס. אשדוד לליגה הלאומית המשיך סירושטיין להוות שחקן הרכב חשוב בקבוצה של ניר קלינגר.

 


ג'קי בן זקן. יגזור עוד קופון? (עידן סלם)

 

גישושים מליגת העל או מנהיגות בעיר הנמל?

"בסוף העונה הוא ימצא את עצמו בצומת דרכים", התייחס גיא צרפתי מאמן הפועל פתח תקווה ואקס מ.ס. אשדוד. "אני חושב שלכל שחקן יש את השאיפה להתקדם מבחינה מקצועית שזה אומר ללכת ולהיאבק על תארים ולהיות בקבוצות הגדולות שנושקות לאליפות ולא אופתע אם זה לא בוער לו מבפנים להתקדם לקבוצה גדולה יותר", ציין.

 

"אם הוא שואף להיות קפטן, סמל ודמות שמזוהה עם המועדון והשחקנים, זו אפשרות שאני לא פוסל כי יש לו את היכולות להוביל את אשדוד, יכול להיות שזה יקרה", הוסיף צרפתי.

 

ב-19:00 תארח מ.ס. אשדוד מהמקום השני בליגה הלאומית את בני יהודה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, אלא שבאשדוד עוסקים בעיקר בחלום העפלה חזרה לליגה הבכירה. "אני חושב שמיקי יוכל להפוך את אשדוד לבית שלו בתנאי שהיא תעלה ליגה", ממשיך לחמן.

 

סירושטיין. מתאים להיות ליגיונר (ערן לוף)

 

"סירושטיין הוא שחקן שאם היה יוצא לקבוצות אירופאיות היו קופצים עליו יותר מ'כישרונות גדולים' עם דריבל גבוה. אבל זה עדיין לא מאוחר, יש שחקנים שהפריצה שלהם מגיעה בהדרגתיות, יש כאלה שפורצים בגיל צעיר ויש כאלה שפורצים במהירות. בכל מקרה הוא אחד השחקנים הכי טובים בכדורגל הישראלי".

 

בקיץ הפועל תל אביב גילתה עניין, דבר שלבסוף לא יצא לפועל, ולאחרונה גם האקסית מרעננה ואוספת הכישרונות מקריית שמונה גילו עניין בתכשיט האשדודי. בינתיים סירושטיין עסוק בדבר אחד – מאמצי העלייה של אשדוד, אבל אל תתפלאו אם שירצקי ישביח גם אותו או שמא יהיה זה אשר אלון שימצא מחליף ליובל שבתאי בתום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי