חצי מיותר: 0:2 למכבי ת"א על כפ"ס ברבע הגמר

הצהובים חוגגים. האם המשחק היה הכרחי?
הצהובים חוגגים. האם המשחק היה הכרחי? | צילום: עדי אבישי

אחרי 0:3 בחוץ בוס עלה בהרכב משני וראה את אזולאי ובן בסט מבקיעים

(גודל טקסט)

הדרך שבה קברניטי הכדורגל הישראלי נוהגים לשווק את גביע המדינה היא באמצעות הקסם שיש במפעל, התשוקה המעורבת במשחקיו וההפתעות הרבות הנופלות מדי עונה. המילים יפות, אך הדרך שבה המפעל הזה מתנהל בפועל לא חופפת עם השיווק.

 

הדוגמה הכי טובה לכך היא שלב רבע הגמר. ההתאחדות לכדורגל החליטה לפצל את השלב הזה לשני משחקים, כנראה על מנת לגרוף עוד כמה גרושים ממכירת זכויות שידור ומהימורים על המשחק בסוכנויות ההימורים. בנוסף לכך, הוסיפה ההתאחדות חטא על פשע, כאשר קבעה כי מנויים לא יוכלו להיכנס למשחקי קבוצותיהם וייאלצו לרכוש כרטיסים למשחק.

 

 

והתוצאה? המשחק שהתקיים בבלומפילד בין מכבי תל אביב והפועל כפר סבא. שתי הקבוצות הגיעו להתמודדות אמצע השבוע אחרי ה-0:3 המוחץ של הצהובים באצטדיון לויטה, ומעט אוהדים הטריחו את עצמם למשחק, שיחד עם מזג האוויר החמים היה נראה כמו משחק אימון קיצי, והסתיים ב-0:2 לזכות המקומיים. אולי כמה גורמים גרפו עוד כמה גרושים, אך בטווח הארוך משחקים מסוג זה אינם תורמים למיתוג הכדורגל הישראלי.

 

פטר בוס ניצל את ההזדמנות והעניק את חולצת ההרכב לשני תוצרים של מחלקת הנוער: אילון אלמוג ואליאל פרץ. בנוסף לכך ההולנדי אפשר למרבית שחקני ההרכב לנוח והעניק דקות משחק לשחקנים שצמאים לראות דשא דוגמת ברק יצחקי, יואב זיו, דור פרץ, יובל שפונגין ועדן בן בסט. בן בסט גמל לו בשני מבצעים יפים שהסתיימו בשני שערים. בדקה ה-23 הוא פרץ יפה בצד ימין ובישל לשלומי אזולאי, ועל סף המחצית הוא פרץ מצד שמאל, עבר שלושה שחקנים, הוכשל ברחבה על ידי רהב השוער ובעט את הפנדל פנימה.

 

התחיל על הספסל, עלה כמחליף. זהבי ביציע עם אוהד (עדי אבישי)

 

בוס: "לא אכפת לי את מי לקבל, רוצה לזכות בגביע"

המאמן פטר בוס אמר לאחר המשחק: "שיחקנו טוב, הנענו את הכדור, שלטנו, היינו מלאי מוטיבציה ורצינו לשחק. אילון אלמוג ואליאל פרץ שיחקו טוב, לא קל לשחק את המשחק הראשון בבוגרים. הם התאמנו איתנו, ידענו שהם טובים, אני מרוצה מהיכולת שלהם. הכי חשוב שהגענו לחצי הגמר. לא אכפת לי נגד מי נשחק, אני רק רוצה להגיע לגמר ולזכות".

 

לגבי המשחק בליגה נגד כפר סבא הוסיף: "אני יודע שיהיו יותר אוהדים באצטדיון ויהיה משחק שונה. יש לנו סגל גדול, אי אפשר לזכות בגביע רק עם 11 שחקנים. השחקנים ששיחקו הראו שהם באמת שחקני מכבי והם היו טובים".

 

הרכבים

 

מכבי ת"א: דניאל ליפשיץ; יובל שפונגין, טל בן חיים, דור פרץ, יואב זיו; גל אלברמן (האריס מדוניאנין/73), שלומי אזולאי, אליאל פרץ (אלי דסה/79), אילון אלמוג (ערן זהבי/62); ברק יצחקי, עדן בן בסט. 

 

הפועל כפר סבא: בן רהב; בן כוואז, אלירן סיימון, לירן ז'אן, חן דילמוני (מאויס צ'יבוטה/46), טל בנש (רז כהן/62); ריף מסיקה (עומר פדידה/73), גיא בדש, נבו מזרחי, טל איילה; רן יצחק.

מהלך המשחק

דקה 4

יצחקי קיבל את הכדור באגף, ומול המגן עשה הטעייה שיכולה לקבל מקום בכל רשימת היילייטס. הוא העביר לרחבה, הכדור הורחק עד לזיו שמקצה הרחבה בעט שטוח לפינה הרחוקה, והיה לא רחוק.


תרגיל מרהיב. יצחקי (עדי אבישי)

דקה 18

טל בן חיים החזיר כדור חלש אחורה, רן יצחק זיהה זאת ורץ להשתלט עליו אך ליפשיץ השוער הגיב בזמן, שלח רגל והעיף את הכדור הצידה. חוסר ערנות מצד הבלם.

דקה 23

0:1 למכבי תל אביב! בן בסט ניצל טעות בהגנה, חטף את הכדור, חדר לרחבה, היתל בסיימון והשאיר כדור נהדר לאזולאי, שמנקודת הפנדל בעט שטוח וחזק לפינה השמאלית, לרהב לא היה סיכוי.

דקה 30

הזדמנות טובה למכבי ת"א: בן בסט חדר לרחבה והעביר כדור רוחב חזק למרכז – ההגנה הייתה במקום והרחיקה.

דקה 41

איילה מצא את נבו מזרחי ברחבה שהתקדם מעט ומזווית לא קלה בעט לרשת החיצונית.

דקה 44

פנדל! מהלך גדול של בן בסט, שפרץ מהמחצית, עבר שני שקנים (ז'אן בין הרגליים), הגיע למצב של אחד על אחד מול ליפשיץ, עבר גם אותו והוכשל על ידי השוער. וקסברגר הצביע על הנקודה הלבנה.



בן בסט כובש וחוגג (עדי אבישי)

דקה 45

0:2! בן בסט עצמו לקח את הפנדל: הוא בעט ימינה, ליפשיץ זינק שמאלה והתוצאה בסיכום שני המשחקים 0:5.

דקה 56

פעולה לא רעה של אילון אלמוג, שקיבל את הכדור בצד שמאל, התקרב לרחבה ובעט, אך הכדור הלך מעל השער.

דקה 57

הזדמנות טובה לצ'יבוטה: החלוץ ששייך למכבי ת"א קיבל את הכדור בצד שמאל, דהר לעבר השער ובעט טוב לפינה הרחוקה – ליפשיץ מתח איברים והדף לקרן.

דקה 70

זהבי, שנכנס במחצית, פרץ מצד שמאל לרחבה ובעט פצצה שחלפה מעט מעל השער.

דקה 78

הזדמנות גדולה לנבו מזרחי, שקיבל את הכדור בתוך הרחבה בעמדה טובה ובעט לשער, ליפשיץ הצליח להדוף עם הציפורניים לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי