"לקח לנו 3 שעות להיכנס לעיר"

אלימלך. בעיר לא ראו תואר מאמצע שנות ה-70
אלימלך. בעיר לא ראו תואר מאמצע שנות ה-70 | צילום: עדי אבישי

סתיו אלימלך נזכר בגביע היחיד של ב"ש: "היתה אחדות של כל הדרום"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע ומכבי תל אביב ייפגשו הערב (20:30) בגמר הגביע בסמי עופר. האדומים מהנגב ינסו לשחזר את הזכייה ההיסטורית ההיא, שקרתה לפני 18 שנה באצטדיון ר"ג. אותה מספרת מפורסמת של ג'ובאני רוסו שהעניקה את התהילה לאלי גוטמן והחניכים.

 

באר שבע של אז נעה בין צמרת למרכז טבלה, אך תארים לא היו מנת חלקה ולמעשה עד היום ארון התארים לא שופע חרף חזרת המועדון לצמרת הכדורגל הישראלי בשנתיים האחרונות.

 

 

"כבר אחרי חצי הגמר והניצחון האווירה בעיר היתה תוססת" נזכר קפטן הקבוצה דאז, סתיו אלימלך. "זה התחיל בראש העיר המנוח, יצחק רגר ונמשך עם סגנו אנדריי אוזן. רצו להעמיד רכבת מבאר שבע לרמת גן, תחילה דיברו על 2,000 וככל שהזמן עבר הממדים גדלו וזה נהיה קרוב ל-20,000".

 

ביטון. "לכל מקום שהסתכלנו היו אוהדי ב"ש" (עדי אבישי)

 

"ככל שהציפיות של האוהדים גדלו, ככה הגענו ממוקדי מטרה, הרבה בזכות ההכנה של אלי גוטמן. ההכנה היתה מושלמת. אלי גוטמן אמר לנו: 'לא רוצה לראות אחד שיותר מדי מתעסק בלהתחבק עם היריב בגלל המעמד'".

 

מה זכיה כזו עושה לעיר באר שבע?
"בעיר לא ראו תואר מאמצע שנות ה-70. פתאום התואר כל כך קרוב ואף אחד לא רצה לפספס את זה. היתה אחדות של כל הדרום, כל העיר. היה רצון לגבור על מכבי ת"א הגדולה".

 

מה הרגע הכי זכור לך מהחגיגות שאחרי?
"וואו. לפני שהנפתי את הגביע בכלל לא ידעתי לאן להסתכל כי היו כל כך הרבה אוהדים לפני ומאחורי. השיירות לבאר שבע עם הגביע היו מדהימות, אלפים של אוהדים, כל הכבישים נצבעו באדום. וברגע של הכניסה לעיר, כל השדרות הראשיות מהכניסה לעיר ועד לרחבת העירייה מלאות. שלוש שעות לקח לנו להגיע רק לעירייה".

 

ובכלל בקריירה זה הרגע הגדול ביותר שלך?
"אני אציין שלוש רגעים מבחינתי. עליית ליגה בשנת 2000 שזה תהליך מאוד קשה. תואר זה דבר אדיר, אבל מי שלא יודע לזכור תהליך של עונה שלמה, זה מותיר לפתע משחק אחד כדבר שנראה כקל. מבחינתי ההגעה לאירופה יחד עם רן פסח כיו"ר במשך שלוש שנים, זה היה משהו מדהים וכמובן ההגעה של ברצלונה. עכשיו עם האצטדיון החדש זה יכולה להיות סוג של סגירת מעגל".

 

אביטן וסגרון עם הגביע. "לא הצלחנו להיכנס לעיר" (עדי אבישי)

 

לגבי גמר הגביע היום. איך אתה רואה את הסיכויים?
"באר שבע שווה בסיטואציה הזו שווה למכבי ת"א. היא עולה עליה לטעמי בתקופה האחרונה מבחינת יכולת ויכולה לזכות בגביע. יהיה מאבק חזק אבל באר שבע בהחלט יכולה להשלים את המשימה, אבל כמובן שמכבי חזקה וממוקדת מטרה בעצמה. אתה רואה שיש להם ניסיון ומיד השאירו את החגיגות בצד".

 

פרשת אלישע ואלונה. אי אפשר להתעלם מזה. תהיה לכך השפעה?
"לדעתי מה שקורה עכשיו בעיר, ההכנה שמסביב, האווירה. כל זה לא ייתן לסאגה הזו להשפיע. ההפסד בחיפה זה עוד משהו בדרך של קבוצה שצריכה להתבגר עדיין ועוברת תהליך".

 

הזכרת את האצטדיון החדש. איך אתה מסתכל על ההתקדמות של באר שבע בשנים האחרונות?
"באר שבע עשתה התקדמות גדולה מהרגע שאלונה הגיעה. הן מקצועית והן מבחינת מועדון. אני רואה את העתיד ככזה בו אירופה תבקר הרבה בנגב".

 

רוסו וחבר. "עשינו התקדמות גדולה מאז" (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי