הדמעות הוכיחו: בניון עדיין מתרגש ומעניק

כמה הקרבה. בניון
כמה הקרבה. בניון | צילום: ערן לוף

הקפטן הוסט לשמאל ובתמורה סיפק משחק הקרבה. וגם: פלט הטוב בארץ

(גודל טקסט)

1. המשחק של מכבי חיפה מול מכבי תל אביב למעשה סידר לירוקים את הסגנון לקראת הפועל באר שבע. רוני לוי ראה כי טוב ונסוג לאחור, כדי לצמצם את המקום לכישרון של ב"ש. המשחק ביום ראשון התברר כחזרה גנרלית ובמקום עייפות קיבלנו מיומנות.

 

2. מותר לגלות שהניצחון של חיפה גרם לי לשמחה עבור יענקל'ה שחר. הנשיא הוותיק העמיד בשנים האחרונות סגלים נוצצים ולא רווה נחת. כפרשן, לפני כל משחק של מכבי חיפה, אני מדגיש שבחמש הדקות הראשונות יהיה אפשר לראות מה עומד להתרחש.

 

 

3. לפני כשני עשורים, במסגרת מחנה האימונים בבלגיה, פגשתי עם קבוצתי דאז, הפועל ראשון לציון ששיחקה בליגת העל, את קבוצת טלסטאר ההולנדית מליגת המשנה למשחק אימון.

 

החלוץ הטוב בישראל. פלט (ערן לוף)

 

ההולנדים היו פנטסטיים. כהי עור, דקיקים, גבוהים. הם הזכירו את גליינור פלט, שעשה את הפריצה שלו בטלסטאר. עוד לפני שלושה חודשים כתבתי שבזכות השילוב האולטימטיבי של גובה, מהירות וטכניקה הוא החלוץ הטוב בישראל. בחצי הגמר פלט הוכיח זאת, ובשער השני הוא אף הוסיף ניידות בתנועה גדולה לקצר.

 

4. הפגיעה של רומאריו פירס בגל אלברמן ביום ראשון הייתה קשה וחייבה כרטיס אדום. פירס ניצל מהרחקה והרוויח את הזכות לקחת חלק בחצי הגמר. הרכש מנתניה מביא נוכחות ועוצמה לרוני לוי, ובמשחק הנסוג של המאמן יש לו מניות חשובות ביצירת הצפיפות במרכז.

 

5. דקות 62-58 במשחק היו קריטיות. כבר אז מכבי חיפה הייתה יכולה לסגור את הסיפור עם השילוש הקטלני: ורמוט, אוברניאק ובניון. השלושה המוכשרים הללו בלטו דווקא בהקרבה.

 

מניות ביצירת הצפיפות במרכז. פירס (ערן לוף)

 

בדקות הללו בניון נכנס משמאל לאמצע, והזכיר את הכניסות הגדולות מימי האליפות של אברהם גרנט. רק שאז המתין בצד השני רפי כהן, שמאלי ברגל, שידע לסיים. הכדור הגיע כמו בהזמנה לרגל השמאלית החזקה והקטלנית של אוברניאק, אבל הוא החמיץ בחוסר מיומנות ובלחץ גדול מתוך הרחבה.

 

6. את השער הראשון יצרו שני אקסים של באר שבע, בניון ופלט. אם כבר מזכירים את יוסי, הרי שיפה היה לראות את הכוכב מדימונה בתוך מערך ה-1-3-2-4 של רוני לוי דווקא בצד השמאלי, כשאוברניאק תופקד במרכז.

 

משחק ההקרבה של בניון היה אדיר, כמו גם פתיחת הדרך שוב ושוב לטוואטחה שהגיח מאחוריו על קו שמאל. הדמעות בסיום ריגשו והראו כמה נתינה יש בכוכב שראה כבר הכל, אך עדיין יודע להעניק ולהתרגש.

 

צמד חמד. חבשי וקינן (ערן לוף)

 

7. נוח ויעיל מאוד להעניק דקות משחק ודקות מנוחה לסירוגין לשחקנים צעירים, שמתקשים עם היציבות. אבל עם שחקנים ותיקים הסיפור שונה.

 

אליניב ברדה ביקש לא לשחק במשחק האחרון בשל פציעה קלה, וההיעדרות האטה אותו. בחצי הגמר הוא הוחלף בבן שהר, וברק בכר לא העז לשנות ולו לחצי השעה האחרונה את המערך שכלל חלוץ שפיץ בודד.

 

8. שני דורות של שני בלמים, שניהם ילידי המועדון, קינן וחבשי. משחק וחצי יחד והם נראים מושלמים יחד.

 

הקרבה טובה ללב. לביא בעוד תאקל מוצלח (ערן לוף)

 

ברגעים הבודדים שמכבי חיפה יצאה ללחוץ, במיוחד עם כניסתו של אלירן עטר, הראו השניים שהם יודעים גם לשחק על קו מחצית המגרש. הדחיפה שלהם קדימה גרמה לירוקים לזכות בכדורים חוזרים ולסיים את הסיפור עם שער שלישי.

 

9. הובאן? פירס? אוגו? נטע לביא, נקודה. לא רק השם מצלצל לאוזן, גם היכולת יפה לעין וההקרבה טובה ללב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי