שרם: החלום להוכיח להפועל ת"א מה אני שווה

שרם
שרם | צילום: דני מרון

"לא קבוצת בת של מכבי", "מקומי בליגת העל". חלוץ בית"ר ת"א/רמלה בראיון

(גודל טקסט)

בית"ר תל אביב/רמלה אולי מוכרת לחובבי הכדורגל בתור הקבוצה שמכבי תל אביב נעזרת בשורותיה כדי לגדל את דור העתיד, אלא שאחד השחקנים המרכזיים של סגנית המוליכה בלאומית הוא דווקא חלוץ שנולד בהפועל תל אביב.

 

עדן שרם (23) מאז ומתמיד נחשב להבטחה גדולה, ודווקא במועדון בו בולט הצביון המכביסטי הוא מצטיין. בראיון מיוחד לספורט1 הוא מספר על הרצון להוכיח להפועל תל אביב, מדבר על הסביבה הצהובה ובעיקר חולם להפתיע את מ.ס אשדוד ב-20:55 בגביע ואולי לפגוש את המועדון בו גדל ברבע גמר גביע המדינה.

 

 

עדן, כמי שסומן כוכב בהפועל ת"א, איך קרה שאתה בלאומית?
"סבלתי מחוסר מזל. התחלתי טוב בבוגרים של הפועל, בעונה שפרדי דוד היה המאמן נתתי גול ניצחון בקרית שמונה, ואז ירדתי לקבוצת הנוער כדי לשחק בגביע נגד מכבי חיפה. קיבלתי אדום בדקה ה-90, ובמשחק הזה טוטו תמוז כבש ושם נגמרה לי העונה. כבר לא שותפתי יותר והושאלתי לראשון לציון ולבית"ר ת"א/רמלה. לפני שנה הם החליטו לשחרר אותי ונשארתי עם הכרטיס ביד".

 

ומצאת את עצמך אצל מי שנחשבת לקבוצת בת של מכבי ת"א.
"אנחנו לא קבוצת בת, זה לא חוקי בארץ. יש הרבה שחקנים שמושאלים ממכבי, חוץ מזה שג'ורדי מדי פעם בא לראות את המשחקים וגם המאמן שלנו עמיר תורג'מן משם, אבל אין לנו שום קשר למכבי. הם עוזרים לנו עם המגרשים, דברים כאלה, אבל לא מעבר".

 

כמי שגדל בהפועל, יש לך בעיה לשחק במכבי תל אביב?
"זו שאלה מתקילה. אני שחקן כדורגל, ואם מכבי תל אביב תרצה אותי אז נדבר, אבל תמיד אשאר אוהד הפועל ת"א. שם גדלתי ותמיד אני אוהב אותם. אני מגיל שמונה בהפועל, ואמנם הפנו לי את הגב, אבל אני לא שונא את הפועל תל אביב או שמח ממה שקורה לה עכשיו.

 

"אני לא כועס עליהם, כי אני חושב שכל דבר קורה לטובה", מסביר שרם ומנסה להסתכל על הצד החיובי של שחרורו, "בשנה שעברה הבקעתי 11 גולים והשנה אני כבר עם עשרה שערים. אני חווה את הכול בדרך הקשה, אבל בסוף ירצו אותי, אני אגיע בדלת הקדמית ואוכיח שאני שחקן לגיטימי בליגת העל, אם לא בהפועל אז במקום אחר".

 


מתאים לליגת העל, שרם חוגג (דני מרון)

 

בשביל מה להפועל ת"א מחלקת נוער אם רובם לא זוכים להזדמנות?
"עכשיו יש שם שחקני נוער, אבל אם הקבוצה לא הייתה הולכת לפירוק הם לא היו מקבלים הזדמנות בחיים. זה מקום שתמיד רוצה לייצר תוצאות ואף פעם לא לייצר שחקנים, אלא להצליח באותו רגע. מה שיש בחוץ תמיד נראה להם יותר טוב".

 

העונה יכולת לתרום להם במאבקי ההישרדות?
"במצבם הייתי תורם להם הרבה. אני מאוד מקווה שהם יישארו, אסור שקבוצה כזו גדולה תרד. מאמין שהם יצליחו".

 

אתה מכיר את הלאומית. כמה זמן ייקח להם לחזור אם אכן יירדו?
"אם אני משווה את תחתית ליגת העל לצמרת הלאומית, אז אולי יש יתרון קל לתחתית. להפועל ת"א לא תהיה בעיה לעלות ליגה בשנה הבאה אם תרד, ולראיה מכבי נתניה שעכשיו דורסת. גם הפועל עכו נמצאת בצמרת".

 

ואולי אז, אם יירדו לליגת המשנה, יחזרו לאופציית עדן שרם?
"אני רוצה להתקדם, ובמקרה כזה אעדיף להיות בליגת העל. יש לי הרבה אהבה להפועל, אבל אם תהיה לי אפשרות להתקדם אז למה לא? אם הפועל תרד זה יביא הרבה חשיפה לליגה, אבל עדיין אני מעדיף להיות בליגת העל מאשר לחזור למועדון שבו גדלתי ואולי להציל אותו כדי שישוב לליגת העל".

 


שרם הגיע לעודד אותם באשקלון (אודי ציטיאט)

 

ולא סתם שרם שם לעצמו מטרה לשוב לליגת העל. זו עונה שנייה ברציפות שהוא עם מספר שערים דו ספרתי, ולא מעט בזכותו תורג'מן ושחקניו במקום השני, חמש נקודות הפרש מהמוליכה מכבי נתניה ומעל עכו השלישית בזכות הפרש שערים, שתי קבוצות שמראש סומנו כמי שצריכות להעפיל.

 

כמו לא מעט כוכבים בליגת המשנה, גם לחלוץ מפריעה העובדה שקשה לקבל מקבוצות הליגה הבכירה את ההזדמנות לבצע את אותה קפיצת מדרגה. "הכסף הגדול פוגע בשחקנים הצעירים הישראלים שלא מקבלים הזדמנויות", הוא מבהיר, מביאים על חשבונם זרים במיליוני שקלים, וזה פוגע".

 

יכול להיות שלשחקן צעיר כדאי לגדול במועדונים קטנים יותר?
"כן. דרך מכבי או הפועל ת"א קשה להגיע לבוגרים. בני יהודה, מכבי פ"ת, הפועל כפ"ס – אל מועדונים שמאפשרים לך להוכיח את עצמך. גם בהפועל רעננה ובאשדוד זה ככה".

 


שי אליאס, עדיף לו לגדול במקום אחר? (אודי ציטיאט)

 

בהפועל ת"א משחקים טוטו תמוז, שחר הירש וארון שוינפלד. הם לא טובים ממך?
"אני לא פחות טוב מאף אחד. יש לי מקום בהרבה קבוצות בליגת העל ואם אני אקבל הזדמנות להוכיח את עצמי, אני אראה את זה. חבל שצעירים לא זוכים להזדמנות, בטח לא בקבוצות שרוצות להצליח באירופה".

 

אמרת שג'ורדי קרויף ראה אותך בכמה משחקים. שוחחתם?
"לא דיברנו מעבר לשלום. הוא ראה אותי כמה פעמים, אבל ג'ורדי הוא לא הסיפור, אלא עמיר תורג'מן שלימד אותי המון. הוא היה חלוץ בעצמו, והתקדמתי אצלו המון".

 


קרויף. הגיע לצפות מספר פעמים, אך לא מעבר (יוני אריאלי)

 

מה יהיה בגביע מול מ.ס אשדוד?
"הם יותר כישרוניים ויותר טובים מאיתנו, אבל אנחנו קבוצה טובה ואני בטוח שאנחנו יכולים לעשות שם תוצאה טובה. נבוא כדי להילחם, לתת את כל כולנו ולהוכיח שאנחנו שווים רבע גמר – ואולי גם להיות שם, שזו המטרה".

 

מדמיין מפגש עם הפועל תל אביב בשלב הבא? אולי להדיח אותה?
"ברור שזה החלום, כל אחד רוצה להוכיח מה הוא שווה מול קבוצה ששחררה אותו. אולי זה עוד יקרה ואוכיח להם, תמיד רציתי לשחק נגדם".

 

שרם אמנם מקווה לכבוש ביום מן הימים מול הפועל תל אביב, אם לא יחזור לשחק בשורותיה, אבל עם האוהדים הוא בקשר. "הייתי במשחק באשקלון, לקחתי את אחי הקטן ואין לי מילה רעה לומר על הקהל שמעודד 90 דקות גם במצב שנוצר. כשהם כבשו באשקלון קפצתי, או יותר נכון הקפיצו אותי האוהדים".

 


שרם מתרשם מהם (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי