קרע גדול בין וידיגאל לקרויף, אחד מהם יעזוב בוודאות

וידיגאל, ריקן ומיכה
וידיגאל, ריקן ומיכה | דני מרון

בלאגן במכבי ת"א לאחר ההפסד בגמר. המאמן טוען: "אני נשאר בוודאות", המנג'ר התעלם וספג ביקורת: "הוא חייב ללכת", הצביעו בסקר. שמונה שחקנים יעזבו, ארבעה מתנדנדים ו-7-8 חדשים יצורפו. אצילי בדרך לב"ש

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב סיימה אתמול (חמישי) עונה נוספת ללא שום תואר. ההפסד בפנדלים לבני יהודה השאיר את המועדון הצהוב בתוך מבוכה ענקית ואיש בקריית שלום לא יודע מה צפוי לקרות בימים הקרובים ומי יהיו המנהל המקצועי, המאמן והמנכ"ל בעונה הבאה.

 

המנג'ר ג'ורדי קרויף יצא מחדר ההלבשה אל רכבו ובדרך נשאל על ידי אוהדים ועיתונאים מה התוכניות והשיב כי הוא לא יודע וצריך להפנות את השאלה לבעלים מיץ' גולדהאר, "הוא קובע, לא אני". קרויף שמע את המאמן ליטו וידיגאל מתראיין וטוען כי עתידו לא תלוי בקרויף ומי שהביא אותו זה גולדהאר.


 

ההולנדי נפרד משחקניו בחדר ההלבשה ואמר כי נכון לעכשיו הוא אינו יכול לבשר להם כלום על מה שצפוי להיות, כי הוא בעצמו אינו יודע מה יקרה בעונה הבאה. הכדור נמצא עכשיו אצל גולדהאר בטורונטו וכבר הבוקר צפויים להתחיל השינויים.

 

וידיגאל טוען שביום שלישי שוחח עם גולדהאר אשר אמר לו כי הוא והצוות שלו ממשיכים גם בעונה הבאה. לאחר המשחק אמר המאמן: "גם בעונה שעברה מכבי לא לקחה תואר. הבעיות יותר עמוקות, אם אני המאמן השלישי העונה. תסתכלו על התמונה המלאה". בדרך לאוטובוס הסכים לומר בקבוצה: "יש לי חוזה לעוד שנתיים". המאמן ספג ביקורת קשה על ההתנהלות, החילופים והמערכים.

 

על פי גורמים בסביבת המועדון ההמתנה היא להחלטה של הבעלים: "אין כאן אפשרויות רבות כי ג'ורדי וליטו לא יכולים להמשיך לעבוד יחד נקודה. האפשרויות הם שמיץ' ישלח הביתה את המאמן והמנג'ר ביחד ויוביל לזעזוע המתבקש. או שאחד מהשניים, קרויף או וידיגאל יגידו שלום ולא להתראות. אחרי שהאמת צפה ועלתה על "קרע" בין השניים מתברר שמה שהיה על הספסל בטרנר בין השניים היה תחילת המשבר ולא כפי שהציגו זאת כמקרה שולי".


 



יוסי בניון. דווקא היה לו מצב רוח (דני מרון)יוסי בניון. דווקא היה לו מצב רוח (דני מרון)


מי שנזעק ממקום מושבו בטורונטו לפרשה היה יד ימינו של גולדהאר, ג'ק אנגלידיס שרק לפני כשלושה שבועות טען כי קרויף היה מעורב בהחתמת המאמן. אנגלידיס הבהיר בשיחת טלפון לגורם במועדון כי הדברים אכן נכונים וקרויף היה בין מקבלי ההחלטות למנות את המאמן האנגולי.

 

טל בן חיים הבלם אמר: "אחת המטרות כשהגעתי למכבי הייתה לקחת תארים ולצערי בשנתיים האחרונות היינו קרובים לאליפות ולא לקחנו וגם פספסנו את הגביע פעמים וגם מהליגה האירופית הודחנו ברגע האחרון. בשורה התחתונה לא היינו מספיק טובים ברגעי האמת וצריך לעשות חשבון נפש ולהגיע לעונה הבאה מוכנים. נמתין ונראה מה יהיה בשבועות הקרובים".

 

מי שחשב ששחקני מכבי תל אביב יהיו במורל נמוך טעה. חלק מהשחקנים בהם החלוץ טל בן חיים, יוסי בניון, דור מיכה ואחרים יצאו מטדי ישר לחתונה של שחקן בית"ר ירושלים, עידן ורד. בניון נראה במצב רוח מרומם, למרות הפנדל הקריטי שהחמיץ וסיפר שבסוף השבוע ישהה בדימונה וביום ראשון יצטרף למחנה האימונים של נבחרת ישראל בגרמניה. על הפנדל המוחמץ אמר בקצרה: "האמת שרציתי לבעוט לפינה השנייה, אבל כך זה יצא ועדיין חשבתי שננצח את קרב הפנדלים". השוער פרדראג ראיקוביץ' הוסיף: "ביקשתי לבעוט פנדל, היה לי ביטחון אבל מי שקבע החליט שלא אני אבעט הפעם".




טל בן חיים ושרן ייני. הקבוצה לא מכביסטית (דני מרון)

 

על הפרק עומד נושא רכישתו של חלוץ גרנאדה עומר אצילי, מהלך שעכשיו כבר לא בטוח שיקרה. מתברר כי בחתונתו של ורד נצפה אצילי צמוד לדן איינבינדר ועל פי הנוכחים באירוע נראה כי מופעל לחץ כבד על אצילי להצטרף לשורות הפועל באר שבע.

 

מכבי תל אביב תפתח את העונה האירופית בסיבוב הראשון ב-29 ביוני וההגרלה תיערך עשרה ימים קודם לכן. רוב שחקני הקבוצה לא יזכו כמעט למנוחה – שחקני נבחרת ישראל יקיימו מחנה אימונים בגרמניה ובהמשך שני משחקים נגד מולדובה (ידידות) ואלבניה (מוקדמות המונדיאל), כשהשוער ראיקוביץ' והבלם איגור פיליפנקה מצטרפים לאימוני ומשחקי נבחרות סרביה ובלארוס.

 

מספר גדול של שחקנים יעזבו את הקבוצה בוודאות: עומרי בן הרוש, יובל שפונגין, ברק לוי, רמון רומא ורובן מיקאל. השחקנים הנוספים שקיים רצון שלא ימשיכו למרות שיש להם חוזים הם אוסקר סקאריונה ומרסלו. 


פרדראג ראיקוביץ'. רצה לבעוט, לא נתנו לו (דני מרון)
פרדראג ראיקוביץ'. רצה לבעוט, לא נתנו לו (דני מרון)


ברשימת המתנדנדים נמצאים: יוסי בניון, ברק יצחקי, גל אלברמן וטל בן חיים הבלם. בניון הבהיר אתמול שוב כי בכוונתו לשחק עוד שנה אחת. לקבוצה ישובו מהשאלה דור פרץ, שון גולדברג ויונתן כהן, אך הם לא ישחקו בקבוצה בעונה הבאה. 

 

בימים הקרובים יימשך המו"מ להחתמתו של המגן השמאלי אופיר דוידזאדה כדי לפתור את הבעיה בעמדת המגן השמאלי. אין עדיין תשובה מוחלטת בנושא מכירתו של החלוץ טל בן חיים לאירופה. אתמול היו טדי שני סקאוטים שלא התלהבו מיכולתו של החלוץ. שחקן נוסף שמועדונים מרוסיה מגלים בו עניין הוא החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון, שיימכר אם תהיה עבורו הצעה כספית משכנעת.

 

על פי האישור של גולדהאר אמור סגל הקבוצה לעבור שינוי גדול ולפחות 7-8 שחקנים חדשים, זרים וישראלים, ינחתו בקיץ בקריית שלום. גורם המקורב למועדון אמר: "לגולדהאר אין ברירה מלבד לבצע מהפכה. הקבוצה הזו לא מכביסטית. ישנם שחקנים שאינם מתאימים למועדון ונותרו בו מסיבות שהן מעבר למקצועיות. חובה להביא שחקנים שוברי שוויון כי אחרת הפועל באר שבע תהיה אלופה בפעם השלישית". הגורם הוסיף: "מי שהחליט לסלק בבושת פנים את מאמן הטרבל פאקו אייסטראן שהתחנן להמשיך, צריך עכשיו להיות מחוץ למועדון. כולם יודעים מי אחראי לחרפה הזאת". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי