הקושי בנצרת לגיטימי, אבל ב"ש צריכה לדאוג מחוסר התשוקה

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | ערן לוף

האלופה עלתה לשמינית גמר גביע המדינה וזה בפועל מה שחשוב, אך היכולת הלא מספיק משכנעת תשליך על הליגה ועלולה לפגוע בה במאבק השוויוני שנוצר בפסגה. אלונה ברקת חייבת לפתוח את הכיס על מנת להביא חיזוק

(גודל טקסט)

הקלישאה אומרת שבגביע צריכים לעבור סיבוב, אם הצלחת ממשיכים והיכולת, הדרך או התוצאה לא רלוונטית כי אף אחד לא זוכר את זה.

כמה מאוהדי ב"ש זוכרים שאת הגביע היחיד ב"ש השיגה אחרי מזל גדול ברבע הגמר, עת שהדיחה בפנדלים את הפועל כפ"ס? מישהו זוכר את זה? זה בכלל חשוב?

רגע אחרי הגרלת סיבוב ח' בגביע היה ברור שהמשימה של באר שבע בדרך לשמינית הגמר תהיה קשה. אחי נצרת קבוצה טובה שחולמת לחזור לליגת העל, ובמגרש לא איכותי במיוחד הפערים מצטמצמים וכך באמת היה. הדבר הכי מטריד שכולם ידעו, שהדחה היא אופציה קיימת. תוסיפו לזה את שלל ההפתעות בגביע, ועדיין ברק בכר והצוות שלו לא מצליחים לגרום לשחקנים להראות תשוקה במשחק.

אמש בעילוט
אמש בעילוט. אין תשוקה (ערן לוף)

שיטת שלושת הבלמים אמורה לאפשר למגנים לשחק כקיצוניים ולהפעיל לחץ עמוק בחלק המגרש של היריבה, ועדיין למרות כל זאת המחצית הראשונה שוב הייתה נרפית, חסרת מעוף, רכה ובקיצור זו הייתה שוב הפועל ב"ש שהתרגלנו לראות העונה למעט מקרים בודדים ויוצאי דופן.

זה הדבר הכי משמעותי שהפועל ב"ש איבדה השנה ולא מצליחה להחזיר לעצמה וזה עוד לפני חיזוק כזה או אחר לקבוצה. הרבה מחמאות קיבל היועץ המנטאלי איתן עזריה על עבודתו, ובצדק, אבל זה הרגע שגם הוא נבחן בו כמו כל שאר הצוות. הוא לא יכול להיות אחראי על פס לא מדוייק או החמצה מול שער ריק, אבל גישה התנהלות מוטיבציה זו העבודה שלו ובנתיים בתחום הזה כל הצוות המקצועי מקבל ציון לא טוב.

גיא חיימוב נמצא בכושר טוב מאוד בשבועות האחרונים, אבל אצל שוער בכל קבוצה שם המשחק זו יציבות לפני הכל. אז לצד כמה משחקים טובים, אמש הטעות הקשה בשער יכולה הייתה לעלות ביוקר לאלופה. נכון שגורש וחיימוב לא מתלהבים מהשמועות הדי מבוססות על שוער חדש שיגיע לקבוצה בעונה הבאה, אבל מה לעשות שהם די מסייעים לכך.

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש. מי יגיע לחזק? (ערן לוף)

ב"ש פתחה ברגל ימין עשרה ימים גורליים לעונה. אמנם שני המשחקים נגד בינ יהודה והפועל חיפה לא יהיו בלתי הפיכים לקבוצה, אבל אם ב"ש רוצה להתבסס בפסגה אלו שני משחקים שהאלופה צריכה בהם להתחיל להניע את עצמה קדימה. כרגע כל ארבע הראשונות בליגה די שוות ביכולתן. היתרון של באר שבע צריך להתממש בשני מובנים. הראשון – כמות משחקי הבית שנותרו לאדומים בטרנר, דבר שצריך לתת להם אפשרות לאחוז הצלחה גבוה.

הדבר השני הוא היכולת הכלכלית לשדרוג. לא קל למצוא חיזוק טוב בינואר אבל זה אפשרי. ברקת חייבת לחזק את הקבוצה בבלם נוסף, קשר ימני זר על חשבון קואנקה, וחלוץ נוסף. פגיעה בעמדות הללו תסדר לב"ש את המקדמה הדרושה כדי להשיג יתרון על יריבותיה בדרך להשגת מטרותיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי