הפועל באר שבע הודיעה: ז'וליאן סטו שוחרר מהקבוצה

ז'וליאן סטו
ז'וליאן סטו | דני מרון

הבלם הצרפתי עזב את בירת הנגב לאחר חצי שנה בהגנה של ברק בכר, האלופה מתכוננת לבית"ר תל אביב/רמלה בגביע. ויטור צפוי לחזור להרכב, גם האסלביינק יקבל את הקרדיט. בן בסט עדיין מחכה לתשובה בנוגע להפועל חיפה

(גודל טקסט)

בחודש מאי 1997 רשמה הפועל באר שבע את זכייתה הראשונה והאחרונה בגביע המדינה. ג'ובאני רוסו גזר את הרשת של מכבי תל אביב בבעיטת מספרת מבישול של סיאד חלילוביץ, ושלח 20 אלף אוהדים אדומים לחאפלה. המאמן אלי גוטמן ועוזרו שלמה אילוז הודו לאלוהים בברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

עוד שתי הופעות בגמר נגמרו בדמעות. הפועל רמת גן בפנדלים, ומכבי תל אביב בנוק-אאוט אחרי 2-6 מטורף, גרמו לבאר שבעים רבים להתייחס למפעל הגביע כצרה צרורה. שלוש ההנפות הרצופות של צלחת האליפות שמו הכול בפרופורציות הנכונות. כשיש אליפות, מה לעשות, אפשר להירדם טוב בלילה בלי הגביע.

21.5 שנים אחרי הגול ההוא, ג'ובאני שומר על קשר רופף למדי עם המועדון הישראלי הראשון שנתן לו את הבמה. מדי פעם הוא מגיע לעיר הדרומית, בעיקר כדי לתחזק את קשריו עם חברו משכבר הימים שמעון ביטון. מי שממש לא מצליח להתנתק משלב ההנפה באצטדיון רמת גן מפעיל את מכשיר ההקלטה ומתענג על קריאת הקרב "הא יו יה" שליוותה את קמפיין הגביע. כל הזכויות שמורות לשדר הספורט, משה ניר, שהטריף עיר שלמה בתיאור השער של דון ג'ובאני.

שחקני הפועל באר שבע. רוצים להתקדם בגביע (דני מרון)
שחקני הפועל באר שבע. רוצים להתקדם בגביע (דני מרון)

ואחרי כל ההקדמה הזאת, יש מחר משחק גביע. בית"ר תל-אביב רמלה, קבוצה חביבה מהליגה הלאומית, תגיע לטרנר ולא אמורה לקטוע את תוכניותיו של מאור מליקסון ללחוץ לרובי ריבלין את היד. מצד שני, ברק בכר לא לוקח סיכונים וצפה ביריבתו בפעולה. בכל מקרה, אחרי ההדחה של הפועל חיפה והגורל הדומה המצפה למכבי תל אביב או בית"ר ירושלים, יוכלו בטרנר להרגיש נוח יותר לקראת הגרלת שמינית הגמר בהנחה שידלגו מעל הקבוצה מתל-אביב.

העורף יעבור מחר שינויים. מיגל ויטור, שנהנה מליווי תקשורתי חסר תקדים יחסית לשחקן שלא שיחק המון זמן, עשוי לערוך מחר בכורה מחודשת. מנגד, חתאם אל חמיד (עבר אבחון לאחר שנפגע בברכו) ושיר צדק (מתיחה), צפויים להחמיץ את ההתמודדות. מרואן קבהא מועמד לפתוח במקום אריק סאבו המוצהב, ובחוד טובים סיכוייו של נייג'ל האסלביינק לחזור להרכב. עדן בן בסט שמחוזר על-ידי הפועל חיפה ימתין להתפתחויות, כמו מעסיקיו שטרם קיבלו פניה מסודרת לגביו מכיוון הפקס או כתובת האי מייל של יואב כץ. מלבד הפן המקצועי, מתלבטים בבירת הנגב בעוד סוגיה מעניינת, ועיקרה: האם לפתוח את היציע הצפוני לאוהדי הקבוצה האורחת.

בין כל ההכנות, הקבוצה סוף סוף פינתה מקום לזר שישי. הבוקר (שישי) הגיעה האלופה לסיכום כספי עם הקשר ז'וליאן סטו, והצדדים נפרדו כחצי שנה לאחר שהצרפתי חתם בקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי