בב"ש תומכים בבכר, בן בסט: "כמעט חצי שנה שאנחנו לא נראים טוב"

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

הרשתות החברתיות הוצפו באמירות מכוערות כלפי המאמן, אבל ראשי האלופה סומכים עליו גם אחרי ההדחה מהגביע ובתקווה שיעמוד במטרה האחרונה שנותרה להשיג את הכרטיס לאירופה. חן עזרא לא ממהר לעזוב

(גודל טקסט)

האצטדיון בנתניה הפך אמש (שלישי) לסוג של "עמק בכא" ספורטיבי מבחינת הפועל באר שבע. במקום שבו ג'ון אוגו כבש את שער האליפות מול מכבי תל אביב ומאור מליקסון "תלה לייבוש" את חולצתו, רגע לפני הזכייה באליפות השנייה ברציפות, נגוז חלומם של ברק בכר ושחקניו להציל את העונה הנוכחית. אין אירופה, הליגה מתה (אמנם לא באופן קליני), הלך הגביע. נשאר רק להיאחז בפלייאוף העליון ולהשיג את הכרטיס לאירופה.

ההדחה מרגלי עשרת שחקני נתניה העצימה את תחושת המשבר. הפסד רביעי בחמישה משחקים לא הולך ברגל אצל קבוצות זעירות, קל וחומר אצל קבוצה בממדים של באר שבע. האוהדים שהתרגלו להסתובב עם חולצות ועליהן הכיתוב "באר שבע אלופה" מתקשים להסתגל למציאות האפורה, חלקם מאבד את חוש המידה ומציף את הרשתות החברתיות באמירות מכוערות כלפי המאמן שבמשך שלוש שנים רצופות השקה אותם מן הבאר, ויש רפי שכל ששולחים הודעות נאצה לשחקנים בכירים. "להגיד שזה נעים? זה לא נעים", אמר ברק בכר לאחר ההדחה מהגביע.

שפת הגוף של בכר משדרת אי נוחות מהסיטואציה שכה זרה לו. חיוור, עיניו עצובות, הוא התייצב בעמדת הראיונות וניסה להסביר מה השתבש בתוכנה. "לא האמנו שניראה ככה ונגיע למצב כזה", הודה. "כרגע אנחנו לא מוצאים פתרונות, נקווה שנמצא אותם. זו התקופה הזאת, צריך לעבור אותה". האיש שבמגע קסם שינה משחקים עם חילופים גאוניים, ועשה בית-ספר למאמנים בארץ וגם באירופה, גילה ש"בכדורגל לא הכול ורוד", כפי שאומר עדן בן בסט.


"זה לא נעים וכרגע אנו לא מוצאים פתרונות". בכר בסיטואציה שזרה לו (דני מרון)

ועדיין, בטרנר סומכים על בכר, משאירים בידיו את המפתחות כדי שיזניק את המכונית האדומה (שכרגע מקרטעת) קדימה. ואף על פי כן, שוב נמתח פער בין הניסיון לשדר עסקים כרגיל לבין המצב הבעייתי בשטח. בקבוצה אומרים שההכנה לקראת נתניה הייתה טובה, אבל במבחן התוצאה נרשם כישלון צורב. היו שהביעו תמיהה על ההחלטה להציב את בן תורג'מן בהרכב, לנוכח העובדה שבבני יהודה הוא ישב לא מעט על הספסל, ובהתחשב בכך שתורגל פעמיים בלבד עם חבריו החדשים-ישנים. "חתכו את קורהוט מהר מדי", אמר אחד השחקנים. "הוא עזר לנו מאוד. מה שלא טוב לבאר שבע, נמצא מתאים עבור אריס סלוניקי".

ושוב מתעוררת סוגיית חן עזרא, קיצוני הסופה הכישרוני שהצליח במכבי חיפה ובבית"ר ירושלים ודווקא בטרנר לא סופרים אותו. לספורט1 נודע כי מכבי נתניה גילתה התעניינות בשחקנה לשעבר, אך נרתעה מהסכומים שנדרשה לשלם עבורו. בינתיים עזרא "בילה" משחק חמישי ברציפות מחוץ לסגל, אלא שהפעם הייתה לו סיבה משמחת להישאר בבית לאחר הולדת בנו לפני מספר ימים. למרות שבאר שבע מאשרת לעזרא לחפש קבוצה חדשה, לא בטוח שתוכניותיו של השחקן משתלבות עם תוכניותיה של קבוצתו. לאחרונה עזרא התחזק בדת, ועבר להתגורר בקריה החרדית בבאר שבע. בסביבתו הקרובה דוחקים בו לכבד את חוזהו שיסתיים בעוד כשנה וחצי, ופירוש הדבר שכרגע הוא לא הולך לשום מקום, אף על פי שבנוסף לנתניה גם הפועל תל אביב רואה בו מועמד לחיזוק.


לפחות כרגע, עזרא לא הולך לשום מקום (דני מרון)

עוד שחקן שמתנועע במרחב חוסר הוודאות הוא ג'ון אוגו, שצפה מהספסל בקווין טאפוקו, מחליפו המיועד. הגרזן הניגרי חתום עד תום העונה, אבל ייתכן שיעזוב בימים הקרובים. שתי קבוצות בטורקיה – ריזספור וטרבזונספור, שבה משחק חברו טוני וואקמה, מעוניינות באוגו וממתינות להחלטתו.

עדן בן בסט קיבל את חולצת ההרכב, ולא חולל את השינוי המיוחל, כשברקע גוברות ההערכות שהפועל חיפה תנסה להחזירו לשורותיה. בסיום המשחק התייחס החלוץ למעמדו: "כל עוד צריכים אותי, אתן הכול עד השניה האחרונה. אני לא מפריד בין שחקנים חדשים או לא חדשים, מקבל מה שנותנים לי, תמיד רוצה להיות שותף ולעזור. התחושות בחדר הלבשה לא טובות אחרי ההפסד, כולנו באותה סירה, וכולנו נוציא את הקבוצה מהמצב הזה. גם אם היינו מנצחים בפנדלים, אנחנו מבינים שלא נראינו טוב. אנחנו לא משקרים את עצמנו. אנחנו לא מספקים את הסחורה. כמעט חצי שנה שהקבוצה לא נראית טוב".

מהן המטרות שנשארו לכם?
"להתחיל להיצמד למעלה ולחזור להיות הפועל באר שבע שכולם מכירים. ולא, אנחנו לא מסתכלים למטה. תמיד הפועל באר שבע מסתכלת למעלה. מאמין שההנהלה והמועדון יעשו פה את השינויים שצריך, נגיע לאימון הקרוב וניתן הכול. בשם החברים שלי אני מבקש את סליחת האוהדים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי