במכבי פתח תקווה מעודדים: "בגביע מה שחשוב זה לעבור שלב"

שחקני מכבי פתח תקווה
שחקני מכבי פתח תקווה | עדי אבישי

חיוכים נרשמו במלאבס לאחר ה-1:4 על הכח עמידר, שקטע רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון. מרסיאל ייבדק וקיים חשש שהוא סובל מקרע, רומאריו פירס נפרד. מנור סולומון יזכה לטקס הוקרה במשחק נגד ב"ש

(גודל טקסט)

גם אם מדובר בניצחון על יריבתה נחותה משמעותית, במכבי פתח תקווה חזרו אתמול (שלישי) לחייך מעט ובעיקר לנצח לאחר שמונה משחקים ללא ניצחון, כשגברו 1:4 על הכח עמידר רמת גן והעפילו לרבע גמר גביע המדינה. המשחק הזה היה גם מעין מתנת יום הולדת לחלוץ תאי בריבו שחגג אמש את יום הולדתו, וגם מתנה ליו"ר אבי לוזון, שבנו תמיר (עוזר המאמן) ילד בת שלשום.

"לא היה לנו משחק גדול, למרות התוצאה, אבל בגביע מה שחשוב זה לעבור שלב", סיכמו שחקנים את המשחק שעזר לפ"ת להתקדם לרבע הגמר ולהשאיר משהו מעט מתוק בעונה. לידור כהן שבר בצורת והרשית שלוש פעמים, אליהם הוסיף בישול, ואף התכבד בלקיחת כדור המשחק. גם גידי קאניוק חזר לכבוש ואף הוסיף שני בישולים, דבר אשר יכול לעודד קצת את המלאבסים. עם זאת, הבלם ז'והאן מרסיאל, נפגע אמש בשריר הירך האחורי והרגיש כאבים חזקים. הבלם הצרפתי נאנק והשתמש בקרח להורדת הנפיחות, כשהחשש הוא מקרע בשריר הירך האחורי והוא צפוי להיבדק ביומיים הקרובים.

המשחק אמש גם היה האחרון של רומאריו פירס בקבוצה לאחר שנתיים וחצי. כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, הברזילאי הגיע להסכם שחרור עם הקבוצה והבוקר עזב את ישראל ושב לרומניה, כשהוא צפוי להצטרף לאסטרה ג'ורג'יו. הקשר, לקח את המיקרופון בסיום המשחק ובירך את האוהדים וגם הודה להם על תקופתו. בסיום המשחק, כשירד לחדר ההלבשה, שפכו עליו השחקנים דלי מלא בקרח. בעקבות הצטרפותו של אלי אלבז, גם פאדי זידאן קיבל את ברכת הדרך לעזוב, כאשר כבר ביומיים הקרובים הוא צפוי להמשיך הלאה. כפי שפרסמנו, הפועל כפר סבא ונצרת עלית בוחנות את צירופו.


קאניוק מכניע את פשכצקי. מצא את הרשת וגם בישל פעמיים (עדי אבישי)

שחקן נוסף שעוזב, כידוע, הוא מנור סולומון שיזכה בשבת לטקס לפני פתיחת המשחק מול הפועל ב"ש. בסביבתו של קשר הרכש של שחטאר דונייצק סיפרו כי בימים הקרובים יוסדר סופית עניין הצבא, וסולומון צפוי לזכות למעמד "ספורטאי עילוי" לפחות למשך שנה ובכך להשלים את השירות רק כשיגיע לארץ.

בינתיים, בפ"ת ממשיכים לעבוד על חיזוק נוסף לחלוץ אלי אלבז שחתם אתמול. המו"מ עם ניב זריהן ועמית זנטי נמשך, כשבנוגע לראשון ההעדפה היא דווקא לחתום בבני יהודה, אך קבוצתו הפועל ב"ש מערימה קשיים בשל מיקומם של הזהובים ואם לא יגיע לשכונה, החלוץ ציין כי הוא רואה בפ"ת אופציה טובה. בנוגע לזנטי, בפ"ת מרגישים שבשל העובדה שהפועל חדרה ויתרה על אבו פאני, חיפה תרצה "להחזיר לה טובה" ולאפשר לה לקבל את השחקן בהשאלה, אך עדיין לא מוותרים על שירותיו של הקשר ואף מאמינים שבסופו של דבר יבחר בהם. מיחאי רומן ממשיך לחכות לשחרור מקבוצתו באטושני, שהבהירה לו בימים האחרונים שהיא מנהלת מו"מ עם מספר מועמדים.

שמו של לירוי צעירי עלה לחיזוק הקבוצה, אך בשל האפשרות שיובל שבתאי ישוב לסגל, עשויה לגרום שפ"ת לא תתחזק בקשר אחורי נוסף. גם המאמן מוראד מגמאדוב הבהיר לשבתאי שלטענת שחקנים הוא מהבולטים באימונים בשבועיים האחרונים ושמבחינתו וגם מבחינת ההנהלה אין משקעים וברגע שירשים באימונים הוא ישחק.


שבתאי. חזרה שלו לסגל נמצאת על הפרק (אודי ציטיאט)

"זה כיף גדול. הכי חשוב שעברנו שלב" סיכם לידור כהן. אחרי שמונה משחקים לא ניצחון, קיבלנו אוויר וחזר החיוך. זה משחק ששחרר אצלי כי הרבה לחץ כי אני בבצורת בליגה. אני מקווה שעכשיו יפתח לי גם בשבת מול ב"ש. בעונה שעברה לקחתי אחריות ואני לא בורח ממנה גם עכשיו. האחריות של כולנו וננסה לעשות את העבודה. הפועל ב"ש זה משחק קשה להוציא בו נקודות אבל ניתן את המקסימום".

על מנור סולומון ועזיבתו: "אני לא חושב שזה פגע כי גם עם מנור עשינו תוצאות לא טובות. אנחנו צריכי לייצר יותר מצבי הבקעה ולייצר נקודות בכוח. לא הכל התרכז במנור. היה עליו לחץ כי הוא משמעותי. אני מקווה שההנהלה והצוות המקצועי יביאו חיזוק כדי להעמיק את הסגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי