צפו בתקציר: 1:3 למכבי חיפה על נס ציונה לאחר הארכה

דולב חזיזה
דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

הירוקים התקשו מאוד מול החבורה של תורג'מן, אך צמד של חזיזה (112, 120) שלח אותם לשמינית הגמר. אשכנזי כבש ראשון (45), אבו (71) השווה. שועה וסלליך רשמו בישולים

(גודל טקסט)

גביע משחקים בשביל לעבור. מכבי חיפה העפילה הערב (שבת) לשלב שמינית גמר גביע המדינה, לאחר שגברה 1:3 על סקציה נס ציונה, במשחק בו הירוקים עלו לכר הדשא הביתי ביתרון ברור, אך בפועל נראו רע מאוד, ספגו שער מהעולה החדשה לליגת העל ואף נגררו להארכה בלתי צפויה, בה צמד של דולב חזיזה בדקות הסיום עשה את ההבדל בין הקבוצות.

שלושה ימים בלבד לפני הדרבי החיפאי, הקבוצה של מרקו בלבול הציגה כדורגל שבלוני מאוד נגד החבורה הלוחמת של עמיר תורג'מן, והתקשתה מאוד בשליש האחרון של המגרש. כבר ב-11 המארחת היה ניתן לראות כי הקפטן נטע לביא תופקד בעמדת המגן הימני, דבר אשר הדגיש את הסגל הדל של אחת מהמועמדות הבכירות לזכות במפעל.

במחצית הראשונה רמת הכדורגל לא התעלתה לרמה גבוהה, אך ממש על סף הירידה להפסקה הקרח במשחק נשבר, כשיובל אשכנזי מצא את הרשת של מתן זלמנוביץ', שהציג משחק נהדר, לאחר בישול של סינטיהו סלליך, במשחק החזרה של הקיצוני להרכב אחרי 10 חודשים בחוץ.


חזיזה. צמד שלו שלח את מכבי חיפה לשלב הבא (מאור אלקסלסי)

במהלך המחצית השנייה ירדן שועה, שנכלל לראשונה בסגל הקבוצה לאחר התקרית עם מאמנו, קיבל דקות ראשונות, אך במקום זאת ראה השחקנים בכתום מהממים את כל יושבי סמי עופר ומשווים עם שער של אושר אבו, ששלח את המשחק להארכה מפתיעה מאוד.

בדקות שנוספו ניכר היה לראות כי הכושר הגופני של השחקנים בירוק זוהר הרבה יותר טוב, ובדקות ה-112 ו-120 המשחק הוכרע סופית עם נגיחה נהדרת של חזיזה, ושער נוסף שלו לאחר בישול של שועה.


חזיזה ושועה. הכוכבים הצעירים של מכבי חיפה עשו את השינוי (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: ג'וש כהן, נטע לביא (איקוום אוטין, 105), עאיד חבשי, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, ז'אנדו פוקס, יובל אשכנזי, צ'רון שרי (יאניק ווילדסחוט, 79), דולב חזיזה, סינטיהו סלליך (מקסים פלקושצ'נקו, 72), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה, 62).

סקציה נס ציונה: מתן זלמנוביץ', איתי עוזרי, רומריק אטו, איתי עוזרי, אושר אבו, נעם כהן, בו סיטלקול (סבין לילאי, 60), אופק ביטון, אילון ירושלמי, אלעד שחף (דור גלילי, 64), רז שטיין (מוסא מאזו, 85), אופיר מזרחי.

מהלך המשחק
מכבי חיפה החלה את המשחק יותר טוב, ובדקה הרביעית של המשחק יצרה איום ראשון לעבר השער של זלמנוביץ', כשרוקאביצה מצא את אשכנזי ברחבה, והקשר בעט לא מדויק ופספס את המסגרת. הירוקים המשיכו לשלוט על המתרחש בכר הדשא, ובדקה ה-14 היו אמורים להישאר בעשרה שחקים, לאחר שמנחם סטר לירושלמי, באירוע אותו השופט שלום בן אברהם לא ראה.


רוקאביצה. פתיחה טובה של מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)


מנחם. היה צריך לקבל כרטיס אדום (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-33 של המשחק מכבי חיפה איימה לראשונה על מסגרת השער, כאשר חזיזה השתחרר מהשמירה עליו, ביצע חיתוך על יד קו ה-16 וניסה לסובב לתוך הרשת של נס ציונה, אך זלמנוביץ' הדף. בדקה ה-45 המארחת הגיעה פעם נוספת למצב הבקעה, רק שהפעם היא גם מצאה את הרשת – סלליך מסר לאשכנזי, שהיה חופשי לגמרי על סף הכניסה לרחבה, הניף את רגלו ומצא את הרשת בבעיטה נפלאה.


חזיזה. בעט לראשונה למסגרת (מאור אלקסלסי)

שער נהדר של אשכנזי (מאור אלקסלסי)
שער נהדר של אשכנזי (מאור אלקסלסי)

לאחר העלייה למחצית השנייה, בדקה ה-53 שטיין ניסה את מזלו ממרחק וסובב כדור מ-20 מטרים לכיוונו של ג'וש כהן. השוער היה מוכן והדף לקרן, ממנה הכתומים הצליחו להגיע למצב אפילו יותר קורץ, כשאבו קיבל במקרה את הכדור בתוך רחבת החמש, אבל פספס את הבעיטה ובנס גדול מכבי חיפה לא ספגה. שלוש דקות לאחר מכן חזיזה סיכן פעם נוספת את השער היריב עם בעיטה מסובבת, אך פעם נוספת לא מצא את הרשת.


צמד המאמנים של הקווים (מאור אלקסלסי)


שרי. ההולנדי מתקשה להשפיע על המשחק (מאור אלקסלסי)


סלליך. רשם בישול במשחק החזרה להרכב (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-71 האורחת מנס ציונה הראתה שהיא לא מוותרת על המשחק. רז שטיין הגביה כדור גובה נהדר לעבר מרכז הרחבה, ואבו עמד פעם נוספת במקום הנכון, אף הפעם נגח היטב והכניע את ג'וש כהן, 1:1 בסמי עופר, ובאופו מפתיע, המשחק הלך להארכה.


הכתומים חוגגים, הירוקים המומים (מאור אלקסלסי)


אבו חוגג. כיפר על ההחמצה הגדולה (מאור אלקסלסי)

עם פתיחת ההארכה, ווילדסחוט המחליף היה הראשון להגיע למצב הבקעה מסוכן, אך הבעיטה של ההולנדי יצאה רע מאוד מרגלו והכדור לא היה קרוב למסגרת השער היריב. בדקה ה-97 ווילדסחוט יצא למבצע אישי מבטיח, חלף על פני שני שחקנים אך בעט רק לרשת החיצונית. בדקה ה-101 פלקושצ'נקו המחליף קיבל כדור חוזר מההגנה הכתומה, ושיגר בעיטה אדירה שפגשה את המשקוף.


פלקושצ'נקו. בעיטה אדירה של הקשר למשקוף (מאור אלקסלסי)


ווילדסחוט. נראה טוב בהארכה (מאור אלקסלסי)


שועה. מתקשה להיכנס למשחק (מאור אלקסלסי)

במהלך החצי השני של ההארכה, שני הצדדים התקשו מאוד להציג את אותו קצב משחק גבוה. שחקני נס ציונה התקשו לעבור קו מחצית המגרש, מכבי חיפה נשארה השולטת בהנעת הכדור. בדקה ה-112 הגיע שער שלמעשה הכריע את המשחק. הקבוצה מהכרמל יצאה פעם נוספת להתקפה מהאגף השמאלי, מנחם הגביה לכיוון מרכז הרחבה וחזיזה הצליח לנגוח בין ידיו של זלמנוביץ'. בדקה ה-120 חזיזה מצא פעם נוספת את הרשת, לאחר שקיבל כדור משועה, והירוקים יכלו לנשום לרווחה אחרי שעלו לשלב הבא.


השחקן המצטיין העונה של חיפה שלח אותה לשמינית הגמר (מאור אלקסלסי)


(מאור אלקסלסי)


מודים לקהל בסיום (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי