מכה להפועל ב"ש: טאהא בספק לגביע עקב פציעה במפשעה

לואי טאהא
לואי טאהא | מאור אלקסלסי

אבוקסיס מתכנן לפתוח במערך של שלושה בלמים ברבע הגמר נגד מכבי חיפה גם אם הבלם לא יתגבר על הכאבים, דוד קלטינס שבעצמו רק התאושש מפציעה עשוי לפתוח. האסלביינק יעלה לצד שהר בהתקפה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תשלים היום (ראשון) את הכנותיה לקראת משחק רבע גמר גביע המדינה מחר מול מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. כזכור, המשחק שאמור היה להיערך ביום רביעי שעבר, נדחה בשל הנחיות משרד הבריאות, שהחליט על הגבלת התקהלות של עד 5,000 אוהדים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

באימונים שערכה הקבוצה בימים האחרונים, המאמן יוסי אבוקסיס שם דגש על איבודי כדור, שמבחינתו היו קריטיים בתבוסה למכבי חיפה במשחק הליגה ביום ראשון שעבר. כמו כן, עבדו על חלוצי כדור ומעבירים מהירים מההגנה להתקפה. בזמן שמלך השערים של הקבוצה העונה, בן שהר, שהתאושש מכאבים בשריר התאומים, חזר לאימונים מלאים ואמור לפתוח בהרכב, מי שמייצר כאב ראש לאבוקסיס הוא הבלם לואי טאהא שסובל מרגישות בשרירי המפשעה והתקשה להתאמן. טאהא חזר לשחק במשחק האחרון מול חיפה כמחליף, לאחר שהיה מושבת לתקופה ממושכת.

כחלק מההכנה למשחק הגביע מול חיפה וכמסקנה מהתבוסה ביום ראשון שעבר לירוקים, אבוקסיס החליט לפתוח במערך של שלושה בלמים ועל פי התכנון המקורי טאהא אמור לשחק במרכז ההגנה לצידם של מיגל ויטור ושיר צדק. אולם, עקב הכאבים שטאהא סובל מהם, הוא עלול להעדר מהמשחק. בנוסף, הבלם הרביעי של הקבוצה, עמית ביטון, שמתאושש מניתוח שעבר במניסקוס לפני כחודש, עדיין לא כשיר במאת האחוזים. למרות זאת, אבוקסיס לא יוותר על מערך של שלושה בלמים ובמקרה שכזה מי שישחק כבלם הוא הקשר האחורי דוד קלטינס, לאחר שהוא נעדר מהמגרשים בחודש האחרון עקב שבר בזרת ברגלו והשבוע שב לכשירות.


טאהא. שוב ייעדר? (לירון מולדובן)

כידוע, באר שבע תחסר את הקשר ההולנדי אלטון אקולטסה שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ועובר טיפולים על ידי הצוות הרפואי של הקבוצה. במערך שלושת הבלמים שאבוקסיס מתכנן, מי שישחק במקומו בכנף השמאלית יהיה המגן אורן ביטון. לעומת זאת, הולנדי אחר, נייג'ל האסלביינק, צפוי לפתוח בהתקפה לצידו של בן שהר, כאשר קייס גאנם וניב זריהן יחכו להזדמנות שלהם מהספסל. הקשר רמזי ספורי, שלא תוכנן להיות בסגל למשחק שאמור היה להיערך ביום רביעי האחרון, סובל מכאבים בשריר הירך האחורי, כך שגם הפעם הוא לא צפוי להיכלל בסגל להתמודדות מחר מול חיפה. הקבוצה תצא רק מחר בבוקר לבית מלון בחיפה, שם ישהו השחקנים סמוך למועד המשחק, זאת בניגוד לשבוע שעבר, אז יצאה באר שבע למלון בחיפה יממה לפני ההתמודדות.

לאור ההיסטוריה הבעייתית של באר שבע בגביע המדינה עם דו-קרב מהנקודה הלבנה, בקבוצה יקוו כי המשחק מחר לא יגיע לפנדלים. כזכור, הקבוצה הפסידה פעמיים בפנדלים בגמר הגביע, ב-1984 להפועל לוד ו-19 שנים לאחר מכן ב-2003 להפועל רמת גן, אז מי שעמד בשערה של הקבוצה היה המנכ"ל היום, אסי רחמים.
לבאר שבע הקצו כ-2,000 לקראת המשחק מחר, אולם על פי הערכות פחות מאלף אוהדים יעשו את הדרך מבירת הנגב ולאצטדיון סמי עופר.

הרכב משוער: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, שיר צדק, דוד קלטינס (לואי טאהא), אורן ביטון, מרואן קבהא, ז'סוואה, דויד סימאו, נייג'ל האסלביינק, בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי