"גיא לוזון לא צריך אקסית בשביל להגיע בטירוף, זה טבעי אצלו"

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

עומר גולן דיבר לקראת המפגש של מאמן מכבי פ"ת בחצי גמר הגביע ("הוא מוטרף טבעי"), בהפועל ת"א חוששים מהשפעת הקורונה: "אין כדורגל בלי קהל". וגם: רחמים ואדרי לקראת המפגש הפיקנטי בין ב"ש ואבוקסיס לבני יהודה

(גודל טקסט)

דקות לאחר הגרלת חצי גמר גביע המדינה שזימנה מפגשים פיקנטיים במיוחד בין הפועל באר שבע ויוסי אבוקסיס לבני יהודה ובין הפועל תל אביב למכבי פתח תקווה וגיא לוזון, התייצבו נציגי הקבוצות לראיונות קצרים בתא הכבוד של אצטדיון רמת גן, בו נערכה ההגרלה.

ארז נעמן, דובר הפועל ת"א, התייחס תחילה לחזרת המועדון למעמד הנכסף: "לא האמינו שנהיה כאן, אבל עובדה. כולן רוצות לזכות ונקווה לטוב. אני חושב שהפועל ת"א ראויה להיות במעמד הזה תמיד, היא שיאניות הזכיות בגביע וכולם התגעגעו אלינו במעמדים האלה".

הבעיות שיצר וירוס הקורונה: "הכי חשוב שכעת נחזור לשגרה. אחרי שש שנים אנחנו שוב עם המועדונים הגדולים בפלייאוף העליון ואני חושב שלכולם הייתה חסרה הפועל ת"א, אז ציפינו לעוד משחקים גדולים ומי כמוכם יודע שבלי קהל המשחקים האלה לא שווים כלום, זה לא משנה אם זה 2,000 או 5,000 אנשים במשחק. זה נזק כלכלי אדיר בעיקר לנו, כי לרוב הקבוצות יש בעלים שמביא המון כסף מהבית, אבל אני חושב שהנאת הקהל שנפגעת זו הבעיה – כי אין כדורגל בלי קהל".


דמארי והאדומים. בקרוב הוא פוגש את קבוצת נעוריו (דני מרון)

את מכבי פתח תקווה ייצג המנהל המקצועי עומר גולן: "נכנסתי לפה והרגשתי כמו הבחורה הכי מבוקשת. זה מחמיא. אנחנו נמצאים בעונה טובה, כיפית וחלומית ומקווים שהחלום ימשיך. זה היה ידוע שכולם ירצו לפגוש אותנו וגם די טבעי, אבל אני מקווה שכולן יצטערו על זה. בכדורגל צריך לחלום ולשאוף תמיד להגיע למעמדים האלה. בגביע יש קסם והשנה הוא נוכח יותר מתמיד, אז אנחנו מקווים להמשיך".

על מפגש בין גיא לוזון לאקסית שלו הפועל ת"א: "הוא מוטרף טבעי, הוא לא צריך אקסיות בשביל להגיע בטירוף ולהיות מוכן".

כדורגל בצל הקורונה: "זה לא קל, אבל הבריאות היא מעל הכל. אנחנו ממושמעים להנחיות משרד הבריאות ומה שיחליטו מקובל עלינו – עם קהל או בלי. בסך הכל אנחנו הכי ממושמעים שיש ונקווה שעד חצי הגמר העניין יהיה מאחורינו".

מפגש נגד עומר דמארי: "תמיד מבורך לפגוש אותו. זה יהיה פיקנטי ונקווה לעבור אותו".


עומר גולן ואבי לוזון. נציגת הלאומית חולמת על גמר (דני מרון)

בכל הנוגע לחצי הגמר השני, בשם הפועל באר שבע דיבר המנכ"ל אסי רחמים, שהתייחס תחילה למצב בצל הקורונה: "אנחנו ניצמד להנחיות משרד הבריאות במטרה להמשיך את השגרה. עוד לא דנו באפשרויות כי משחק הבית הבא שלנו נגד הפועל ת"א הוא באפריל, אבל כמובן שאנחנו מריצים כמה תרחישים ובסוף נעשה את הדבר הכי טוב. תמיד יהיו טענות וכאלה שירגישו מקופחים, אבל נצמצם את זה למינימום כדי שאנשים ייהנו מכדורגל".

על הגרלת חצי הגמר: "זה מעמד שכבר אין בו קל או קשה, נותרו שני משחקים כדי לזכות ועברנו מסלול קשה עם משחקים דרמטיים כמו נתניה, אשדוד ומכבי חיפה – הכל בחוץ – ועכשיו אנחנו נפגוש את מחיקת הגביע. אם הגענו לשלבים האלה אז נעשה את הכל כדי לזכות לראשונה מאז 1997".

כמה חסר להם הגביע אחרי 23 שנה: "זה תואר מיוחד. נכון שהאליפות חשובה יותר בחשיבות, אבל זה מפעל מרגש שהאוהדים מאוד התגעגעו לזכות בו ולחוות אותו ונקווה ללכת עד הסוף. אם נזכה בתואר השנה, אחרי שבשנה שעברה לא זכינו, זו תהיה חותמת שהמועדון הוא גדול וטוב".


אסי רחמים. בנגב מפנטזים על גביע ראשון מאז 1997 (אריאל שלום)

כפיר אדרי, מנכ"ל בני יהודה על המפגש מול יוסי אבוקסיס: "רצינו לפגוש אותו בשלב מאוחר יותר, אבל זה מפגש מעניין ותמיד כיף לראות אותו. בחצי גמר אין הגרלה טובה ואין פייבוריטית, אני עוד זוכר מהתקופה ששיחקתי שהיו עושים הצגה כפולה במעמד הזה. מה שחשוב זה שהמצב במדינה יירגע ושהקהל יוכל ליהנות מהחוויה הזו".

שני גביעים בהם זכתה בשלוש שנים ועוד על אבוקסיס: "היינו שלוש פעמים בארבע שנים בחצי הגמר שזה הישג בפני עצמו. אני לא יודע אם בני יהודה פייבוריטית, כי זה מושג שלא קיים בחצי הגמר – רק מי שבאמת חווה חצי הגמר באמת מבין את זה. אנחנו כולנו עברנו תקופה מדהימה עם יוסי ואנחנו עדיין בקשר ואני בטוח שהוא אוהב אותנו כמו שאנחנו אותו תמיד מעניין עם יוסי".

לשחק מול בלומפילד ריק: "זה פוגע גם באיכות המשחק, בהכנה, בהכל. המצב הזה במדינה מלווה אותנו מהשנייה שמתעוררים ועד שהולכים לישון, אבל עלינו לדעת להתמודד עם זה וכולנו תקווה שזה ייפסק במהרה ושנחזור לשגרה. הבריאות היא לפני הכל ונצטרך לפעול על פי ההוראות".


אדרי. "אוהבים את יוסי ובטוח שהוא אוהב אותנו" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי