אבוקסיס: "יש עקיצות מהצד של בני יהודה", אלישע: "אין לי רזומה בגביע"

אלישע לוי, יוסי אבוקסיס
אלישע לוי, יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמן הפועל ב"ש דיבר לקראת המפגש מול האקסית בחצי גמר הגביע: "לא בקשר עם השחקנים. אחרי כל הטלטלות שהמועדון עבר - צריכים לסיים עם תואר". מאמן מחזיקת הגביע: "נעשה הכל"

(גודל טקסט)

איזה קרב פיקנטי מצפה לנו במסגרת חצי גמר גביע המדינה. הפועל באר שבע תפגוש ביום רביעי את בני יהודה להתמודדות בין מאמן הקבוצה מהדרום, יוסי אבוקסיס, לבין האקסית – אותה הוא הצליח להוביל לזכייה בתואר הנכסף בעונה הקודמת. מחזיקת הגביע הנוכחית רוצה לעשות את הבלתי ייאמן ולהשלים זכייה שלישית בתוך ארבע שנים במפעל, אך מצפה לה משחק קשוח במיוחד.

גם מאמנה של בני יהודה, אלישע לוי, יפגוש את האקסית אותה אימן שלוש עונות וסיים את תפקידו בסיום עונת 2014/2015, אז נכנע בגמר הגביע 6:2 מול מכבי תל אביב ונותרה לו צלקת מהמפעל אחרי שגם שאימן את מכבי חיפה הפסיד בשלושה גמרים.

אבוקסיס ואלישע דיברו היום (שני) במסיבת העיתונאים המיוחדת שהתקיימה לקראת חצי הגמר. "כל אחת מארבע הקבוצות שהגיעה לחצי הגמר ראויה", פתח את דבריו אבוקסיס. "יש עקיצות מהצד של ברק אברמוב ובני יהודה, אבל אנחנו חברים – היינו לפני ונישאר אחרי. אני לא בקשר עם שחקני בני יהודה, אני חושב שזה לא ראוי כשאני לא נמצא בקבוצה".


יוסי אבוקסיס וברק אברמוב (דני מרון)

"המניות להגעה של בני יהודה לחצי הגמר מגיעות לאלישע, אין לי חלק בזה. הגעתי לב"ש והיו לנו שני משחקי גביע מאוד קשים נגד מכבי נתניה ואז מול מכבי חיפה, וזו הייתה הגרלה מאוד קשה כי זה היה אחרי שקיבלנו ממנה סטירה בליגה. עברנו מכשולים מאוד קשים. ללא ספק קיבלנו הגרלות הכי קשות שיכולות להיות, אבל כשהייתי בעונה הקודמת בבני יהודה קיבלנו בחצי הגמר את מכבי תל אביב והצלחנו לעבור אותם למרות שאף אחד לא חשב שזה יקרה. בני יהודה היא קבוצת גביע טיפוסית, גם הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה שעושה עונה מצוינת בליגה השנייה. כולן יכולות לעשות את זה".

"גם בני יהודה וגם הפועל ב"ש רוצות להגיע לגמר וללכת עד הסוף", המשיך אבוקסיס. "הרבה שנים לא היה גביע בב"ש. נעשה את המקסימום שלנו ונקווה לטוב. המשמעות של הקהל בב"ש גדולה מאוד. אם היה לנו את הקהל במשחק האחרון בליגה מול הפועל חיפה אני מאמין שהיינו מנצחים, כי שיחקנו טוב בחצי שעה האחרונה והקהל היה דוחף אותנו. בכל זאת, עדיף לסיים את העונה בצורה ספורטיבית. אין אווירה במגרש, אתה נעמד מול יציעים ריקים וזה קשה מאוד, אבל נצטרך לעשות את זה עד סוף העונה ואני מקווה שבעונה הבאה האוהדים יחזרו למגרשים".

"אחרי כל מה שעברנו השנה הזו, אנחנו צריכים לסיים את העונה עם גביע. גם חילופי המאמנים, גם הקורונה וגם העזיבה של אלונה ברקת. לא יהיה מתוק יותר מלסיים עם תואר אחרי כל הטלטלות האלו. נעשה הכל", סיכם המאמן מהדרום.


שחקני הפועל ב"ש (דני מרון)

אלישע לוי סיפר: "המפגש מאוד פיקנטי. הייתי לא מעט פעמים במעמד הזה וזה תמיד מרגש. אי אפשר להתעלם ממה שיוסי אבוקסיס עשה בבני יהודה, וזה היה לא מזמן. אני מאוד שמח להגיע שוב למעמד הזה עם המועדון הזה. נעשה הכל כדי להצליח במשחק הזה ולהראות שאנחנו יכולים להתמודד מול קבוצה מצוינת כמו ב"ש. זה משחק גביע, משחק אחד, הכל יכול לקרות".

"יש לי זיכרונות מאוד טובים מהפועל ב"ש", המשיך אלישע. "היו לי שם שלוש שנים נפלאות. הייתה תקופה יפה ואני זוכר שם הרבה אנשים לטובה, אבל עכשיו אעשה כל מה שצריך עבור בני יהודה ואבוקסיס יעשה כל מה שצריך עבור ב"ש. יש הרבה רגעים שאני זוכר בכדורגל ויש הרבה רגעים שלא אשכח אף פעם, כמו הגמר ההוא מול מכבי ת"א. יש דבר אחד שאין לי בו רזומה וזה בגביע – אבל תמיד יש פעם ראשונה".

עוד הוסיף מאמן בני יהודה: "חזרנו לאחר פגרת הקורונה וזה לא פשוט, אני לא זוכר פגרה כזו של שלושה חודשים. המטרה שלנו הייתה להגיע בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים לגביע, גם אם זה אומר לתת מנוחה לכמה שחקנים. המשחק האחרון שלנו (ה-0:5 מול הפועל חדרה) היה טוב. זה צריך לתת לנו ביטחון ולא שאננות, אני לא חושב בכלל על הכיוון הזה. אני מקווה שנדע לבוא בצורה טובה. כדורגל בלי קהל לא דומה למשחק שאנחנו מכירים, אך כולנו שמחים שיש לנו את ההזדמנות לסיים את העונה על המגרש. זה דבר מאוד חשוב".


אלישע לוי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי