500 אוהדי בית"ר דורשים משר הספורט ומההתאחדות: מצאו פתרון לנכים בגמר

play
אורי שלום טרבלסי | אתר רשמי, ליאת אבשלומי
בתום דרמת ענק: בית"ר בגמר הגביע לאחר 1:3 דרמטי על מכבי ת"א 04:49

אוהד של בית"ר שסובל מניוון שרירים, שיתף בחווית הצפייה העגומה שלו בחצי הגמר. ההתאחדות: "מיקום מושבי הנכים נבנה בהתאם לתקני הנגישות"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

במכתב המופץ בשעות האחרונות בין אוהדי בית"ר ירושלים ושעליו חתמו כבר כ-500 מאות אוהדי בית"ר ירושלים ואוהדי קבוצות נוספות, דורשים האוהדים מהגורמים הרלוונטיים למצוא פתרוון ראוי למתניידים על כסא גלגלים, שלא הצליחו לצפות במשחק חצי הגמר בשל מיקומם באיצטדיון.

"אין שום סיבה שאדם נכה לא יוכל לצפות במשחק כדורגל באצטדיון הכי חדיש ומשוכלל בישראל. נכה במדינת ישראל לא צריך לחוש תחושה כל כך לא נעימה בה הוא מכריח אנשים לזוז, לשבת או לא להפריע" – כך כתב השבוע ברשתות החברתיות שלום אורי טרבלסי, נער בן 17 הסובל ממחלת ניוון שרירים ומתנייד באמצעות כסא גלגלים בלבד, ששיתף בחווית הצפייה העגומה שלו במשחק חצי הגמר שנערך בשבוע שעבר בסמי עופר. זאת, בשל מיקום כסאות הגלגלים באצטדיון הרחק מהדשא, וכשהוא מוסתר על-ידי הצופים באצטדיון.

אוהדי בית"ר ירושלים לא נותרו אדישים לפרסום, ויחד עם אוהדי כדורגל נוספים יזמו פניה לשר הספורט, ח"כ מיקי זוהר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון וגורמים נוספים. במסגרת פנייתם, דורשים האוהדים למצוא למצוא פתרון שיאפשר גם לבעלי מוגבלויות שאינם יכולים לקום על רגליהם, לצפות במשחקי כדורגל באיצטדיון סמי עופר בכלל – ובמשחק גמר גביע המדינה בפרט.

לפי מכתב האוהדים שעליו חתמו כאמור כבר מאות מהם, "המצב הקיים אינו מתקבל על הדעת, ויש לבחון אימוץ של פתרונות שכבר נמצאו יעילים במגרשים אחרים, כמו הקצאת מקום ייחודי לכסאות גלגלים על כר הדשא או ביציעי הכבוד".

"אנו סבורים כי על ממשלת ישראל, כנסת ישראל וראשי ענף הכדורגל בישראל חלה חובה לפעול בנדון גם מכוח חוק איסור הפליה בשירותים ובמוצרים, וכמובן שהדבר אף מתחייב מכוח ההגיון הבריא", ציינו האוהדים במכתבם.

אורי שלום טרבלסי, אוהד בית"ר ירושלים
אורי שלום טרבלסי | אתר רשמי, ליאת אבשלומי

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "באצטדיון סמי עופר, מתקן שאירח משחקי נבחרת בינ"ל, משחקים בליגת האלופות ובעוד מעמדים יוקרתיים, יש מקומות ייעודים לנכים בכסאות גלגלים. 113, ליתר דיוק, פרושים בכל האצטדיון, לרבות קומת ה-VIP. מיקום מושבי הנכים ביציעים השונים, נבנה בהתאם לתקני הנגישות. מיקום כיסאות הגלגלים ביציע גבוה בשתי שורות מעל השורה שמתחת באופן שאמור למנוע מאוהד היושב בשורה מתחת לאזור המיועד לכיסאות גלגלים להסתיר ליושב בכיסא הגלגלים גם אם יבחר אוהד זה לעמוד במהלך כל המשחק. ההתאחדות לכדורגל לא רק מברכת ומקדמת את הגעת הנכים בכסאות גלגלים, אלא גם קבעה כי הם ומי שמלווה אותם ייכנסו חינם למשחקים שאנו מנהלים. במקום לחתום על עצומה, ראוי שאוהדים שאינם נכים יזכרו לשבת על המושבים ולא לעמוד עליהם לטובת מי שמרותקים לכסאות גלגלים וכך לא יסתירו להם ויפגמו בחוויית הצפייה שלהם, שההתאחדות מקפידה עליה ופועלת לטובתה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי