אחד ממציתי רשת השער בגמר גביע המדינה: חייל מיחידת 8200

play
עונש כבד לעונה הבאה. אוהדי בית"ר על הדשא | מאור אלקסלסי
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

בין הפורצים לדשא בגמר גביע המדינה מצד קהל בית"ר ירושלים היה בן ה-19 מאילת המשרת ביחידת המודיעין, איתו אזרח בן 24. השניים שוחררו והורחקו מהמגרשים ל-30 יום ומהעיר חיפה ל-4 ימים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

הרוחות עדיין סוערות אחרי פריצת אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא לאחר זכייתה של קבוצתם בגביע המדינה אתמול (שלישי), כשהם בדרך גזרו ושרפו את רשת השער, הגיעו עד במת הענקת הגביע, גנבו מדליות וגרמו לאבטחה להוציא את נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מהאצטדיון. משטרת חיפה עצרה 18 בני אדם, חמישה נכלאו בחשדות של איומים על שוטר, גרימת נזק לשער והבערת אבוקות. היום בבית משפט השלום בעיר ביקשה עורכת הדין רס"ב שרון בורובסקי בשם תחנת חיפה את הארכת מעצרם של שלושה מהם. היום, מתברר כי אחד מהאוהדים ששרפו את רשת השער הוא חייל בן 19 מיחידת 8200 של חיל המודיעין המתגורר באילת, כאשר יחד איתו הצית אזרח בן 24 מחולון.

"היו 3000 אוהדים בכר הדשא. מספר רב של אוהדים רצו לקחת את רשת המשחק, מנהג מימים ימימה, ושרפו חוט משער הכדורגל ולקחו. הוא הודה ושיתף פעולה", טען בבית משפט השלום בחיפה עו"ד אסף צברי מטעם הסנגוריה הציבורית. "אני בטוח שהפרקליטות לא תסווג את זה כהצתה".

השופט אחסאן חלבי ציין כי "מדובר בפעולה מכוערת כשלעצמה, של ניסיון להצתת רשת של שער כדורגל", אבל השתכנע מסרטון שהוצג לו ומטיעוני עו"ד צברי ואולג פרגין שמטעם הסנגוריה הציבורית ייצג את האזרח, וקבע כי "אין מדובר בבעירה, אלא לאחר מעשה רואים חורים שונים ברשת של השער. בהינתן האמור, ובהינתן העובדה, שמדובר במי שנעדר עבר פלילי כלשהו, ובמי שמשרת בצה"ל, לא ניתן לקבוע, כי מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות ברמה גבוהה, בוודאי לא ברמה כזו שמחייבת את מעצרו".

דובר צה"ל הגיב לאירוע ואמר כי "צה"ל רואה בחומרה ומוקיע אירועי אלימות מכל סוג". החייל העצור שוחרר מהמעצר.

עוד על פריצת האוהדים לכר הדשא בגמר גביע המדינה

מיקי זוהר: "זה לא יהיה כיף לאוהדים, אבל מה אפשר לעשות?"
הנשיא הרצוג: "צריך לקבל החלטות תקיפות כדי למגר את האלימות"
הגביע יישלל? "נבחן את המשמעויות התקנוניות ונחליט איך לפעול"
אברמוב: "אם ישללו לבית"ר את התואר, אני סיימתי עם הכדורגל"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה
זה כבר מתחיל לברוח מהידיים של אברמוב. אוהדי בית"ר פורצים לכר הדשא אתמול | מערכת וואלה!, מיה בנאי

בהתייחסו לבקשת המשטרה להאריך את מעצר החייל ב-5 ימים קבע: "מדובר בבקשה שאינה מידתית ואינה סבירה מבחינת משכהּ", והורה על שחרורם של השניים בהרחקה ממגרשי כדורגל "וכן מחגיגות בנוגע לכדורגל", למשך 30 יום מהיום ומהעיר חיפה למשך 4 ימים.

כך גם בעניין אוהד בית"ר ירושלים נטול עבר הפלילי בן ה-26 מירושלים, שנעצר באצטדיון בחשד לאיומים כלפי שוטרים. עו"ד אולג פרגין שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית טען כי האירוע התרחש בעת שרץ לחפש אחר אחיו הקטן שהיה עמו במשחק בעת שההמון פרץ לכר הדשא. הוא עתר לשרורו לאלתר. השופט אחסאן חלבי נעתר ושיחרר גם אותו באותם תנאים.

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא, גמר גביע המדינה 2023
שחררו גם את האוהד שתר אחר אחיו. קהל בית"ר ירושלים | ברני ארדוב

בהחלטותיו, השופט אחסאן חלבי הוסיף: "לפעמים מובנות ההחלטות הללו בצורה שגויה. ביהמ"ש אינו מקל ראש בחומרת המעשים, הן של עצם הכניסה לכר הדשא והן של ההתנהגות וההתפרעות בתוך המגרש, בטח כשעושים זאת אוהדים רבים. ההחלטה בדבר מעצרו או שחרורו של אדם תמיד תתבסס על הוראות החוק ועל העילות שקבועות בו, ועל אלו בלבד".