Sport1 Banner

קריאף הניף את הגביע בבית הנשיא, שחקני בית"ר חגגו

play
קפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף לצד יצחק הרצוג נשיא המדינה הנפת גביע המדינה | פלאש 90, יונתן זינדל
אחרי הכאוס בסמי עופר: בית"ר ירושלים הניפה את גביע המדינה בבית הנשיא 03:44

הנשיא יצחק הרצוג העניק לזוכה הטרייה את הגביע: "נס שלא היו הרוגים במשחק כדורגל, האחריות על כולם". שר הספורט, מיקי זוהר: "המעשה הנכון הוא להעניק את הגביע לבית"ר ירושלים". אברמוב: "אנחנו וההתאחדות לא יכולים לעשות את הרפורמה שנדרשת כבר שנים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי פארסת הענק והביזיון שקלקלו את שמחתה של בית"ר ירושלים אמש (שלישי), מחזיקת גביע המדינה הטרייה מקווה לזכות הערב לחוויה מפצה ולחגוג כפי שמגיע לה את התואר הראשון זה 14 שנים. שחקני הקבוצה מהבירה והנהלת המועדון יקבלו סוף סוף את הגביע מידיו של נשיא המדינה, באירוע שנוכחים בו גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ושר התרבות והספורט מיקי זוהר. אוהדי בית"ר ממתינים בגן סאקר, שם ייערכו החגיגות החל מ-19:00 כשבין השאר יופיע משה פרץ. אנשי הקבוצה ימשיכו מבית הנשיא למפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, ב-19:30.

המחדל בגמר גביע המדינה

אחד ממציתי רשת השער בגמר גביע המדינה: חייל מיחידת 8200
שישלמו את המחיר: האחראים למחדל בגמר הגביע והדרך למיגור החוליגנים
הנשיא הרצוג: "צריך לקבל החלטות תקיפות כדי למגר את האלימות"

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים את הנפת הגביע בבית הנשיא
חגיגות בבית הנשיא. שחקני בית"ר ירושלים בהנפת הגביע | פלאש 90, יונתן זינדל
נשיא המדינה יצחק הרצוג במעמד הענקת גביע המדינה לזוכה בית"ר ירושלים
נשיא המדינה יצחק הרצוג במעמד הענקת גביע המדינה לזוכה בית"ר ירושלים | פלאש 90, יונתן זינדל

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא לפיוס: "המעמד הזה היה צריך להיות הרבה יותר משמח. הוא היה צריך להתקיים אתמול בערב באצטדיון סמי עופר בחיפה, בסוף של משחק כדורגל מעולה. הקבוצה שלכם שלטה במשחק, לווה בתצוגת עידוד מרשימה. המחזות האלימים שראינו וחווינו אמש – החל מהאבוקות ובמיוחד בסוף המשחק בעת הענקת המדליות והגביע – לא יכולנו להעניק את גביע המדינה לקבוצה שניצחה על כר הדשא. חשוב לי להבהיר שההתאחדות והקבוצה התנצלו בפני. זאת הייתה פגיעה בתרבות הספורט בישראל. היום קשה לחלוק על כך שמדובר במצב חירום. אי אפשר לעבור על כך על סדר היום. זה נס שלא היו הרוגים עדיין במשחק כדורגל. התעקשתי שהאירוע יהיה מעמד חינוכי חשוב, שבו לפני הכל אנחנו נלחמים נגד האלימות וזועקים 'די לאלימות בספורט'. האחריות היא עצומה ומוטלת קודם כל על האוהדים, אבל זה לא נעצר. זה מוטל גם על ההנהגה, על משרד התרבות והספורט, על המנהלת, הצוותם והקבוצות".

הרצוג הוסיף: "בטרם הענקת הגביע, אני רוצה לשמוע את דברי הקבוצות על האירועים. מבקש מהציבור לשמוע מה יש לעשות על מנת למגר את הרעה החולה הזאת של האלימות. רק לאחר מכן, נעניק את גביע המדינה לכם – בית"ר ירושלים – על תצוגת כדורגל ראויה ואיכותית. חשוב לי להדגיש, יש אוהדים נהדרים ומסורים לכדורגל בישראל. אני קורא לכולם, בראשות יו"ר ההתאחדות ושר הספורט, יחד עם מערכת ההצלה, המשפט והקבוצות להתחיל את הפעולות נגד גל האלימות בספורט. אני מקווה שנבקיע הערב שער נכון לשער הנכון ביחד. מאחל לכולם חג של אחדות ופיוס".

שחקני בית"ר ירושלים עם הבעלים ברק אברמוב והמנכ"ל כפיר אדרי בבית הנשיא
בית"ר ירושלים בבית הנשיא | פלאש 90, יונתן זינדל
אופיר קריאף קפטן בית"ר ירושלים מניף את גביע המדינה בבית הנשיא
זכה להניף סוף סוף. קריאף | פלאש 90, יונתן זינדל

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "ברור שהמעשה הנכון הוא להעניק את הגביע לבית"ר ירושלים, הספורט מנצח ואתם זכיתם ביושר, טוב שהיום הגביע מוענק לכם. נשיא המדינה מראה מעורבות ושותפות בכל נושא בישראל, הוא רואה שיש מצוקות, התפקיד שלו לאחד הפך למשמעותי".

השר זוהר שיתף: "המצב קשה, ממשחק למשחק האוהדים מגלים שיטות חדשות של אלימות וזה סוג של תרבות. להפעיל אמצעים פירוטכניים, לקלל ולהביא אמל"ח – אלה דברים שלא היו בישראל הרבה שנים. את תופעת האלימות אפשר למגר רק יחד – משרדי הממשלה, הקבוצות, ההתאחדות. חייבים לעזור בזה וזה הכרח אפשרי. לא נעים לצאת נגד אוהדים, אבל צריכים לשמש דוגמא. כשהענף הזה יתרסק, לא יישאר כלום לכולנו יחדיו. הגענו לנקודה קריטית, לשלב שאי אפשר לעבור על זה לסדר היום. אני מתכוון בימים הקרובים להביא את הנושאים האופרטיביים לידי ביצוע. במהלכים הללו נראה שהאלימות לא תשתלם למי שיבוא למגרש, והוא ישלם מחיר יקר".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס
הזהיר מאסון וקרא להפסיק את האלימות. הרצוג לצד זוארץ, אבוקסיס וזוהר | פלאש 90, יונתן זינדל
שחקני בית"ר ירושלים הנפת גביע המדינה בבית הנשיא
הרגע לו חיכו. שחקני בית"ר עם הגביע | פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש90

ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "אחרי 14 שנים של ציפייה ולילה ארוך של מאמצים בלתי פוסקים, אשרינו שאנו זוכים לאמר שגביע המדינה שלנו. תודה לנשיא שנענה לפנייתי ולפניית יו"ר ההתאחדות לקיים את הטקס במשכנך. שחקני הקבוצה ראויים לרגע הזה, ההנהלה ראוייה לרגע הזה. הגביע מגיע בסיומה של עונה מיוחדת ומאתגרת, סיפור סינדרלה של ממש. במהלך כל העונה, ובוודאי אתמול, עיר שלמה נשאה אליכם עיניים. רבבות ברחבי המדינה ידעו שלא תאכזבו אותם. הם ידעו זאת כי הם ראו את הנחישות, הרוח הספורטיבית, הרצון העז לנצח. שחקנים יקרים, כמה שאנו גאים בעונה הזאת ומאושרים בהישג הזה ובכך שהבאתם את הגביע לבירה. הגביע לא בא יש מאין. הוא תוצאה של השקעה גדולה, המילה 'לוותר' אינה חלק מהלקסיקון שלנו. תודה למאמן יוסי אבוקסיס על האמונה והתוצאות הנפלאות.

"המראות הלא ראויים והלא מכובדים אינם משקפים את פניה האמיתיות של בית"ר ירושלים. בתוך השמחה והחגיגות דבר אחד צריך להיות ברור – לאלימות אין מקום. ספורט הוא מרחב נפלא לחיבורים בין אנשים, הסרת מחיצות ושיתופי פעולה".

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס עם הבעלים ברק אברמוב בבית הנשיא
התנצל בשם המועדון. אברמוב | פלאש 90, יונתן זינדל

בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב: "אני רוצה להודות לנשיא ורעייתו שהסכימו לארח אותנו למרות החוויה הלא נעימה בלשון המעטה אתמול. אני רוצה לבקש סליחה בשם אלפי אוהדים שהיו במגרש ולא פרצו, ורבבות האוהדים שצפו מהבית. הם באמת מתביישים, וגם אני מתבייש במה שחווינו אתמול, אני מבטיח שאעשה הכל שדבר כזה לא יקרה בעתיד. זה רגע גדול לכדורגל ובפרט לבית"ר. הידיים שלנו ושל שינו זוארץ כבולות, אנחנו לא יכולים לעשות את הרפורמה האמיתית שנדרשת כבר שנים. צריך ענישה פרטנית, כשהיא תגיע האלימות ממש תקטן. זה יכול להגיע רק דרך הכנסת, אני מבקש שלא נחווה עוד חוויה כזו ערורה. לעשות מעשה, להתייחס לספורט כמשהו ארצי ולאומי. הידיים אצלכם, אתם רק צריכים להגיד כן ולהעביר את החוקים."

שחקני בית"ר ירושלים מקבלים את גביע המדינה בבית הנשיא
רגע מרגש עבור המועדון. שחקני בית"ר יחד עם הרצוג, זוארץ, ליאון, זוהר ואברמוב | פלאש 90, יונתן זינדל
שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל
ערב שהוא והכדורגל הישראלי כולו ינסו לשכוח. שינו זוארץ | מאור אלקסלסי

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "ערב מרגש הפך לערב עצוב. מופע אבוקות הפך לאש ששרפה את השמחה. מאות אוהדים מחקו את השמחה של קבוצה ראויה אחרי ניצחון מרשים על כר הדשא. מי שבא לכבד אותנו מתוך אמונה גדולה. מקווה שיבינו מעתה שיש לעשות מעשה. אני נחוש מאי פעם לפעול יחד עם המשרדים השונים וכל מי שהחברה הישראלית חשובה שלו – אלימות לא יכולה להיות חלק ממגרש הכדורגל. היא הורגת את הענף. זכיתי למאות טלפונים מחזקים מאוהבי הענף ובעיקר אוהדי בית"ר ירושלים. יש לנו זמן קצר ומלאכה מרובה, תכף תתחיל העונה הבאה. מכאן, מבית הנשיא, אני אומר 'די'. בצד יד ברזל יהיו גם יד מושטת ולב חפץ לברית מחודשת בין האוהדים, הקבוצות וההתאחדות. אני מגיע מאהבה למשחק, אני מחויב לעשות ככל שביכולתי לעשות טוב יותר על הדשא. קבוצה כזאת לא יכולה להפסיד בצביונה על הקרב על הענף. אני רוצה לברך את בית"ר ירושלים על הזכייה בגביע המדינה, יישר כוח והרבה בהצלחה".

בין החגיגות, זוארץ הודיע כי יביא לאישור בישיבת ההנהלה ביום ראשון את הרכב חברי הוועדה לבדיקת אירועי גמר הגביע:

שופט בדימוס, אלון רום
ניצב בדימוס, אהרון אקסול
תת ניצב בדימוס, חיים איפרגן
אל"מ (מיל'), רז בן שמש
עו"ד אלירן בקל
מומחה לניהול תנועת קהל, גיא קדם

עוד באותו נושא: בית"ר ירושלים