הפועל חיפה נמנעה מסנסציה עם ניצחון בפנדלים על עירוני אשדוד

play
שחקני הפועל חיפה חוגגים לאחר ניצחון בפנדלים | לירון מולדובן
הפועל חיפה בחימום לפני משחק הגביע מול מכבי עירוני אשדוד 00:40

הקבוצה מליגה א' הובילה וכמעט הדהימה, אך בסופו של דבר הפסידה 5:3 בדו-קרב מהנקודה הלבנה. ברשצקי העלה את בני יהודה לשמינית הגמר עם 0:1 על הפועל רמת גן, 1:3 ליפו בעילוט

(גודל טקסט)

סיבוב ח' של גביע המדינה יצא לדרך הערב (חמישי) עם שלושה משחקים, כאשר נציגת ליגת העל הראשונה שנכנסה לפעילות, הפועל חיפה, נגררה להארכה ודו-קרב פנדלים בסינטטיקו על ידי מכבי עירוני אשדוד מליגה א' דרום, לפני שניצחה 3:5. מוטי ברשצקי העניק לבני יהודה 0:1 מול קבוצת נעוריו הפועל רמת גן ומכבי יפו הלוהטת עלתה גם היא לשמינית הגמר בזכות 1:3 בחוץ על מכבי אחי נצרת מליגה א' צפון.

מכבי עירוני אשדוד – הפועל חיפה 5:3 בפנדלים (1:1 ב-120 דקות)

הקהל (500 צופים) הורשה להגיע למשחק כדורגל באשדוד לראשונה מאז 7 באוקטובר וחזה בדרמה גדולה במגרש הסינטטי, כאשר מכבי עירוני אשדוד מליגה א' דרום (מקום תשיעי) הובילה על הפועל חיפה, המדורגת שלישית בליגת העל, וכמעט הדיחה אותה מהגביע. ברוך דגו, שהיה על כר הדשא כאשר השתיים נפגשו בשמינית גמר הגביע ב-1998/99 (0:2 להפועל חיפה שבאותה עונה גם חגגה אליפות היסטורית), ראה את שחקניו עומדים היטב מול היריבה הבכירה וגם מצליחים לעלות ליתרון מרגלי יאן בנבניסטי בדקה ה-58. רוני לוי הגיב עם חילופים התקפיים, ולמרות ששחקניו התקשו מאוד על הדשא הסינטטי במגרש צר המידות, השוויון הגיע בסופו של דבר מראשו של איתי בוגנים (83). הפועל חיפה לחצה והחמיצה בהארכה, אבל למזלה ניב אנטמן עצר בעיטה אחת של אוהד מזרחי בדו-קרב מהנקודה הלבנה והשאיר סיכוי להניף גביע כמו שעשתה לאחרונה ב-2018.

שחקני הפועל חיפה חוגגים לאחר ניצחון בפנדלים
שחקני הפועל חיפה חוגגים לאחר ניצחון בפנדלים | לירון מולדובן
איתי בוגנים שחקן הפועל חיפה נוגח לרשת מכבי עירוני אשדוד
איתי בוגנים נוגח את השוויון של הפועל חיפה | לירון מולדובן
יאן בנבניסטי שחקן מכבי עירוני אשדוד חוגג שער (מימין) עם הקפטן עמית שפירא
יסדר סנסציה כבר בפתיחת סיבוב ח'? יאן בנביסטי לאחר השער | לירון מולדובן

מהלך המשחק

דקה 33: מהלך נפלא של לין הצעיר, שהסתובב ברחבה, רקד מול שלושה שחקנים ואז בעט אל הקורה וראה את הכדור מתגלגל על הקו ולא נכנס. כמה קרוב לשער בכורה במדי הפועל חיפה.

דקה 40: עוד הזדמנות של הפועל חיפה. הרמה מצד ימין מצאה את הראש של מוחמד קמארה, שנגח כדור קשתי לעבר החיבורים ורותם דהאן הצליח להדוף.

דקה 58: גול! פריצה מצד שמאל של טל לוי במתפרצת צהובה הסתיימה בכדור רוחב, יאן בנביסטי נותר חופשי ברחבה ובעט פנימה. 0:1 מפתיע לזכות עירוני אשדוד.

דקה 83: גול! קמארה הרים טוב מצד שמאל והמחליף איתי בוגנים נגח מחמישה מטרים אל הרשת והרגיע מעט את הפועל חיפה עם ה-1:1.

דקה 90+1: סנטוס ומלמד היו צריכים להשלים את המהפך, אבל הברזילאי בעט על חברו ואז החלוץ השתלט על הכדור ובעט משישה מטרים למשקוף והחוצה. הולכים להארכה.

דקה 92: הפועל חיפה כמעט כבשה בפתיחת ההארכה, אבל הכדור של סנטוס נעצר בקורה.

דקה 120+4: רגע לפני הפנדלים, דהאן הדף לעבר בוגנים, הבעיטה שלו נבלמה ואז סנטוס משלושה מטרים בעט יחד עם שחקן הגנה של אשדוד והחוצה.

ברוך דגו מאמן מכבי עירוני אשדוד לא מסתכל בזמן דו-קרב פנדלים
לא רצה לראות את הפנדלים. ברוך דגו | לירון מולדובן
פליפה סנטוס שחקן הפועל חיפה
החמצות גדולות בתוספת הזמן ובהארכה. פליפה סנטוס | לירון מולדובן

פנדלים

בעיטה ראשונה: אורן ביטון בעט שמאלה, רותם דהאן זינק לצד הנכון, אך לא הגיע לכדור. יאן בנבניסטי ניגש עבור עירוני אשדוד, הטעה את ניב אנטמן והשווה ל-1:1.

בעיטה שנייה: גיא מלמד בעט שטוח וימינה אל הרשת, מנגד הבלם איתן קומיסרוב שלח כדור לחיבורים בלי הרצה בכלל. 2:2.

בעיטה שלישית: פליפה סנטוס בעט בקלות למרכז השער אחרי שראה את דהאן מזנק, אצל עירוני אשדוד ניגש המחליף אוהד מזרחי ונעצר אצל ניב אנטמן. החמצה ראשונה, 2:3 להפועל חיפה.

בעיטה רביעית: ניב טובול בעט שמאלה, דהאן זינק לכיוון ושוב הכדור חמק לו ונכנס. עידו בנבישתי השאיר את אשדוד בתמונה וצימק ל-4:3.

בעיטה חמישית: מוחמד קמארה בעט גבוה ושמאלה, דהאן לא יכול היה להגיע והסיפור נגמר. עירוני אשדוד עם המחמאות, הפועל חיפה עם הכרטיס לשמינית הגמר בזכות 3:5 בפנדלים.

שחקני הפועל חיפה עם השוער ניב אנטמן
עצירה אחת הספיקה. ניב אנטמן | לירון מולדובן
רותם דהאן שוער מכבי עירוני אשדוד
יצליח להפתיע בדו-קרב? רותם דהאן | לירון מולדובן

הפועל רמת גן – בני יהודה 1:0

הכתומים הגיעו עם לא מעט אקסים של הפועל רמת גן, ומבין כולם מי שהכריע את ההתמודדות הזו בין מחזיקות הגביע לשעבר היה המצטרף הטרי מוטי ברשצקי, שגדל אצל האורדונים וגם אביו שיחק בקבוצה. בני יהודה הגיעה בהרכב חסר, החמיצה לא מעט וגם ניצלה בכמה מקרים בצד השני, עד לטיל של ברשצקי שקבע 0:1 שמונה דקות לסיום ובעזרת שער הבכורה שלו סידר לעומר פרץ כרטיס לשמינית הגמר. הפועל רמת גן של אורי גוטמן ממשיכה בתקופה הרעה, בעוד בני יהודה סגרה חשבון עם יריבתה על ההפסד 3:2 בפנדלים בינואר 2018, אז הגיעה למפגש בסיבוב ח' כמחזיקת הגביע.

דקה 82: גול! מי אם לא מוטי ברשצקי. הגנת הפועל רמת גן הרחיקה רע והקשר נמוך הקומה ירה בלי לעצור מ-18 מטרים כדור חד אל הרשת וחגג שער בכורה במדי בני יהודה. 0:1.

שחקני מכבי עירוני אשדוד חוגגים
עירוני אשדוד בטירוף | לירון מולדובן
אוהדי מכבי עירוני אשדוד
יש קהל במשחק כדורגל באשדוד לראשונה מאז 7 באוקטובר | לירון מולדובן

מכבי אחי נצרת – מכבי יפו 3:1

התקופה הנפלאה של היפואים נמשכת עם ניצחון שישי רצוף בכל המסגרות וסך הכול 13 משחקים ללא הפסד מאז חזרת הכדורגל הישראלי מפגרת המלחמה הארורה. אמנם זה לא היה קל כמו ב-0:4 בעילוט לפני כ-10 חודשים, כשאחי נצרת עוד הייתה בליגה הלאומית, אבל בסופו של דבר מכבי יפו עשתה את המוטל עליה והמשיכה לשמינית הגמר. אמג'ד סלימאן הוותיק העלה את הקבוצה של מהראן לאלה ליתרון מפתיע בדקה ה-32, אבל רונן פרץ, שהבקיע את שער הניצחון של יפו בתוספת הזמן בסיבוב ז' מול הפועל רעננה, בישל לוואליד דרוויש שכבש בבכורה (43) ואז גם לגיל יצחק שהפך את התוצאה (73) ובדקת הסיום גם השלים צמד. המארחת תחזור להתרכז במשימת ההישרדות בליגה א' צפון, אחרי שמחקה מינוס של 12 נקודות ונחלצה מהקו האדום.

דקה 32: גול! הקפטן אמג'ד סלימאן התקדם באין מפריע מצד שמאל, ראה שהוא חופשי ומ-18 מטרים בעט כדור אל הפינה הקרובה והכניע את עדי נסה. 0:1 מפתיע לאחי נצרת.

דקה 43: גול! רונן פרץ הרים מצד ימין ומצא את וואליד דרוויש חופשי ומאושר ברחבה כדי לנגוח פנימה ולחגוג שער ראשון כבר בבכורה שלו במדי מכבי יפו. 1:1.

דקה 56: סלימאן ירה הפעם מ-30 מטרים והכדור החזק שלו טס אל הקורה והחוצה.

דקה 73: גול! המהפך הושלם עם עוד בישול של פרץ מצד ימין, הפעם לגיל יצחק שמהאוויר בעט אל הרשת בעזרת הסטה של שחקן הגנה. 1:2 למכבי יפו.

דקה 90: גול! ניב זריהן המחליף העביר כדור רוחב משמאל ויצחק כבש מקרוב את השני שלו. 1:3 למכבי יפו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי