קוז'וך: "זו הקבוצה הטובה בלאומית". איוניר משוכנע "שאפשר לעלות לגמר"

play
רן קוז'וך מאמן מכבי פתח תקוה | מאור אלקסלסי
אוהדי מכבי פתח תקוה באימון לפני חצי גמר גביע המדינה 00:56

מאמני מכבי פתח תקוה והפועל נוף הגליל דרוכים לקראת חצי גמר הגביע (ג', 19:00). הקבוצה מליגת העל תמשיך עם ה-11 החזקים. ברקמן: "לא נשמש כתפאורה"

(גודל טקסט)
חצי גמר
19:00
30/04/2024

הפועל נוף הגליל

      0
      :
      0

          מכבי פתח תקוה

          הפועל נוף הגליל

          הפועל נוף הגליל תעלה מחר (שלישי, 19:00) לאצטדיון בנתניה על מנת להמשיך ולשבור את הישג השיא שלה עם העפלה היסטורית לגמר גביע המדינה כשתפגוש את מכבי פתח תקוה. אחרי שבעונה שעברה הצליחה לשרוד ולהישאר בליגה הלאומית, העונה הקבוצה של מוטי איוניר חווה הצלחה אדירה עם הישג השיא של המועדון בגביע ומקום רביעי בפלייאוף העליון במסגרת הליגה, כשהיא מרחק 9 נקודות מהמקום המוביל לליגת העל בעונה הבאה.

          לקראת המשחק, סיפר איוניר על התחושות של הקבוצה העונה ובמיוחד בתקופה האחרונה לקראת המשחק הגורלי: "אפשר לעלות לגמר, זה משחק כדורגל אחד מול אמנם יריבה טובה מליגת העל, אבל ההיסטוריה הוכיחה שכבר היו הפתעות שקבוצות קטנות ניצחו גדולות. אם באים מוכנים והשחקנים מצליחים להביא את היכולות שלהם הכל יכול להיות. הייתי בשני גמרים. כאשר אתה שחקן במעמד הזה הכל כיף, הכל תלוי בך. מאמן צריך לדאוג ל-24 שחקנים סביבו ומיליון דברים אחרים להתכונן אליהם. הייתי מעדיף להיות שחקן במעמד הזה".

          עוד אמר המאמן: "שמח שמלווים אותנו האוהדים בתקופה האחרונה. מקווה שיצליחו לגייס עוד ועוד אוהדים, זאת עונה שהקהל נהנה ממנה. יש כדורגל טוב, תוצאות טובות ולא מעט שחקנים שגדלו כאן. אתה אף פעם לא יודע מתי הקבוצה תגיד למעמד כזה, אז זה הזמן שהאוהדים יבואו. לאורך העונה הייתה לנו תקופה קצת פחות טובה שאיבדנו בהן נקודות. החוכמה זה להסתכל על הצד החיובי, קבוצה שכמעט ירדה ובנתה את עצמה מחדש. יש לנו עתיד שנראה ורוד עם שחקנים צעירים".

          מוטי איוניר מאמן הפועל נוף הגליל
          דובדבן בעונה מרשימה. מוטי איוניר | קובי אליהו

          על החטופות והחטופים בעזה הוסיף איוניר: "כולנו פחות או יותר חזרנו לשגרה כלשהי, אבל המועקה, החור בלב והמחשבה על החיים של אנשים שאינם יותר חיים. כל יום שאני קם בבוקר אני חושב על האנשים האלה והתפילה והתקוות שלי שבסופו של דבר יימצא הפתרון והמדינה תעשה הכל כדי להחזיר אותם הביתה".

          ג'ניה ברקמן, קפטן הקבוצה, הביע התרגשות ודריכות לקראת המעמד: "יש התרגשות לקראת המשחק, מקווים לעשות את העבודה. להגיע עם המועדון הזה לחצי הגמר זה מרגש, לא באים להיות תפאורה, רוצים לנצח. נעשה הכל בשביל להגיע לגמר. רוצים כמה שיותר אוהדים שיבואו למגרש, צריכים אותם בשלב כזה של העונה".

          ג'ניה ברקמן שחקן הפועל נוף הגליל חוגג שער
          החגיגה תמשיך לגמר סנסציוני? ברקמן | קובי אליהו

          מכבי פתח תקוה

          תחושות של התרגשות גדולה במכבי פתח תקוה, לצד דריכות והרבה כבוד ליריבה, לקראת משחק חצי גמר הגביע, נגד הפועל נוף הגליל מהלאומית, שיערך מחר באצטדיון בנתניה. הקבוצה ערכה הבוקר את האימון המסכם שלה לקראת המשחק וסיימה למעשה את ההכנות. כ-150 אוהדים, הגיעו למתחם האימונים הבוקר, כדי להטריף את השחקנים לקראת המשחק, כאשר הם פורצים לדשא במהלך האימון, זורקים חזיזים, נפצים ורימוני עשן כחולים.

          המאמן רן קוז'וך יחסר את הבלם הדר פוקס, שסיים את העונה בשל קרע ברצועה הצידית בברכו וכן את רוי קורין שנפגע בקרסולו. באימון המסכם הבוקר קשה היה להתרשם מהרכב שתורגל, אבל מסתמן שפתח תקוה תפתח בהרכב החזק שרץ כמעט באופן קבוע לאחרונה, עם חמישייה בהגנה, ניב יהושוע ומאור לוי בקישור ועם עידן טוקלומטי שצפוי לפתוח לצידם של לוקה שטור ובן שהר בחלק הקדמי.

          המאמן שאשתקד הגיע לגמר הגביע עם מכבי נתניה והפסיד בו, אמר היום: "יש התרגשות, מעמד מאוד משמעותי, מאוד מכבד, מאוד מרגש. מתרגשים ונצטרך לאסוף את עצמנו לקראת המשחק הזה".

          על ההכנות אחרי ההפסד בליגה: "אני חושב שאלה שני מפעלים שונים, שני משחקים שונים. אני מקווה שההתרגשות תביא אותנו לתצוגה טובה, אין השפעה מבחינתי".

          על היריבה שמגיעה מהליגה הלאומית: "מי שראה את נוף הגליל, בטח בחודשיים האחרונים, היא הקבוצה הטובה ביותר בליגה הלאומית, קבוצה מהירה מאוד, מסוכנת, מאומנת, שיודעת מה היא רוצה מעצמה ואנחנו לא מקלים ראש. מצפה לנו משחק מאוד קשה ובעזרת השם אנחנו מקווים לעבור אותו".

          מאמן מכבי פתח תקוה רן קוז'וך
          מאמן מכבי פתח תקוה רן קוז'וך | קובי אליהו

          בן שהר ששיחק בלא מעט חצאי גמר וזכה בעצמו בתארים במהלך הקריירה, התייחס גם הוא למשחק ולהתרגשות מהמעמד: "וואו, בטח. כל חצי גמר שמגיעים אליו, זה כיף גדול, זו הרגשה טובה מאוד וכמובן שהתחושה של גמר היא עוד יותר טובה, אבל כמובן שנצטרך לעבוד קשה מאוד כדי להשיג את זה, אבל כן, לגמרי התרגשות".

          על השוני בין משחקי הליגה למשחק מול יריבה מהלאומית הוסיף החלוץ: "כל משחק הוא שונה לגופו, הקבוצות הן שונות, המערכים שונים ובמיוחד אחרי ההפסד שלנו מול מכבי נתניה, שנראינו פחות טוב, אנחנו רוצים לבוא ולשחק את הכדורגל שלנו, של מכבי פתח תקוה, כמו שאנחנו יודעים, אבל זה רק עם עבודה קשה. כמובן שמולנו יש יריב, שגם במשחקים האחרונים נראה טוב ואנחנו יודעים את התוצאות שלהם, אבל כמובן שזה תלוי בנו ואיך אנחנו נגיע ואיך ניראה".

          "חשוב לנו מאוד, זה משחק מאוד חשוב, אנחנו מדברים על זה ועצם ההגעה לפה היא כבר הישג, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה, אנחנו אנשים שכל בוקר רוצים לקום ולהצליח ולהשיג כמה שיותר", הוסיף החלוץ. "גם לשחקנים זה מאוד חשוב וכבר יש פה אווירה של חצי גמר, אנחנו רוצים את כל האוהדים איתנו ובעזרת השם שנעשה תוצאה טובה ונגיע לגמר".

          בן שהר, מכבי פתח תקוה
          מודע לגודל המעמד. בן שהר | קובי אליהו

          הרכבי הקבוצות

          שופט: גל לייבוביץ'איצטדיון: נתניה
                ספסל מחליפים:
                        ספסל מחליפים:

                          המנצחת בין הפועל נוף הגליל למכבי פתח תקוה תפגוש את הפועל באר שבע בגמר הגדול (30.5).

                          מה דעתך על הכתבה?

                          אהבתי
                          לא אהבתי