הפועל חיפה עוקבת בחשש: מכבי פתח תקוה תחזור לאירופה אחרי 19 שנה?

ניצחון על הפועל באר שבע בשחזור הגמר מלפני ארבע שנים, ישלח את הלוזונים למוקדמות הליגה האירופית ולקמפיין יבשתי ראשון מאז נס בלגרד ושלב הבתים ב-2005/06, וישאיר את הרביעית בליגת העל ללא הכרטיס המיוחל

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה נמצאת מרחק משחק אחד מחזרה לאירופה אחרי 19 שנה. הלוזונים העפילו הערב (שלישי) לגמר הגביע הרביעי שלהם מאז קום המדינה אחרי ניצחון 0:3 על הפועל נוף הגליל, ומקווים לשחזר את הזכייה ההיסטורית מ-1952. הגמר ב-30 במאי בבלומפילד יהווה שחזור להופעה הקודמת שלהם במעמד הזה, אז העפילו כקבוצת לאומית והפסידו 2:0 להפועל באר שבע. ב-2001 הפסידה מכבי פתח תקוה בגמר 3:0 למכבי תל אביב.

כאמור, גמר הגביע יהווה גם מאבק על הכרטיס לאירופה ומבחינת מכבי פתח תקוה זו הזדמנות לייצג את ישראל בסך הכול בפעם השלישית בהיסטוריה. ב-2004/05 היא הודחה בסיבוב השני של מוקדמות גביע אופ"א ובחלוף שנה הפכה לקבוצה הראשונה שהעפילה לשלב הבתים במפעל, אחרי אותו 2:5 מפורסם בבלגרד על פרטיזן (אחרי הפסד 2:0 ברמת גן).

ובניגוד לשנים האחרונות, לא מדובר בכניסה למוקדמות הקונפרנס ליג אלא בהשתתפות במוקדמות הליגה האירופית. השינויים במפעלי אופ"א מחזירים את מחזיקת הגביע הישראלית למפעל המשני (החל מהסיבוב הראשון), ולמעשה מעניקים לה יתרון על פני סגנית האלופה.

ניב יהושע (מימין), עידן טוקלומטי, לירן חזן שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים
90 דקות מהופעה באירופה. שחקני מכבי פתח תקוה | דני מרון

המשמעות: הפועל באר שבע, שכרגע מחזיקה במקום השלישי שמוביל למוקדמות הקונפרנס ליג, תוכל להשתדרג אם תזכה בגביע בחודש הבא. במקרה כזה, גם המקום הרביעי בליגה יהיה שווה כרטיס אירופי (מוקדמות הקונפרנס ליג). זכייה של מכבי פתח תקוה תמנע מהמקום הרביעי בליגה (כרגע הפועל חיפה) להשתתף באירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי