אבוקסיס: "יש מישהו שלא רוצה להיות מאמן נבחרת ישראל?"

מאמן הפועל באר שבע היה מאושר אחרי הזכייה בגביע המדינה, החמיא לז'וסואה ("רמה מעל הליגה") והתייחס לשמועות על מינויו לנבחרת: "אין כבוד יותר גדול מזה". אלונה ברקת בירכה

(גודל טקסט)

איזה יום נפלא להפועל באר שבע, שזכתה הערב (שני) בגביע המדינה בפעם השנייה בתולדותיה ולראשונה אחרי 23 שנה אחרי שגברה 0:2 על מכבי פתח תקווה בגמר. עבור המאמן, יוסי אבוקסיס, הייתה זו זכייה שנייה ברציפות אחרי שהוביל בעונה הקודמת את בני יהודה לתואר.

אלונה ברקת,שהיא עדיין הבעלים של המועדון, בירכה בחשבון הטוויטר שלה: "כמה אושר! שאפו ותודה לצוות, לשחקנים ולאוהדים המדהימים שלנו! הגביע אדום! חלום!".

אבוקסיס דיבר אחרי הזכייה המרגשת, התייחס לפלייאוף העליון הבינוני מינוס שקבוצתו עשתה, דיבר על ז'וסואה שכיכב עם ובישול וכמובן התייחס למינויו המתקרב לתפקיד מאמן נבחרת ישראל.

"זה כיף גדול". לזכות שנתיים ברציפות בגביע זה משהו אדיר", אמר מאמן ב"ש. "עשינו דרך חזקה מאוד בגביע, קיבלנו את ההגרלה הכי קשה שיכולה להיות. הכל היה במשחקי חוץ, לא היה לנו אפילו משחק בית אחד. עוד לפני שהגעתי זה היה ככה. מכבי פתח תקווה קבוצה מצוינת, צריך להגיד את זה, אבל כמה שזה יותר קשה זה יותר מתוק".

יוסי אבוקסיס | דני מרון

איך גרם לז'וסואה לפרוח: "גם למערכת יש חלק חשוב בזה. הוא באמת שחקן אדיר. כל הזמן יש לי איתו שיחות של להיות מרוכז במשחק, כי לפעמים הראש שלו במקומות אחרים. אני לא הולך ללמד אותו כדורגל כי אני לא צריך ללמד אותו כודרגל. הוא עושה דברים מדהימים. הוא הוכיח שהוא רמה אחת מעל כל הליגה הזאת, במיוחד עם מה שהוא עשה במחצית השנייה היום. במחצית הוא היה קצת מבואס, חיזקתי איתו והרמתי איתו וגם הצוות שלנו. יש כאן עבודת צוות מדהימה של כולם".

הפלייאוף החלש שעשתה הקבוצה בליגה: "כיוונו לזכייה בגביע לאורך כל משחקי הפלייאוף. קיבלתי בצדק הרבה ביקורות במהלך הפלייאוף, כי גם אם אני עולה עם הרכב של מחליפים הם צריכים להיראות טוב יותר. קצת תיקנו את זה בשני המשחקים האחרונים של הפלייאוף, אבל הגענו למאני טיים בכושר טוב. ספגתי הרבה ביקורות על הפלייאוף העליון וגם אני ציפיתי שהוא יהיה יותר טוב, לא חיפשתי תירוצים. ידעתי שאם אשחק בכל משחק בפלייאוף העליון עם ה-11 הכי חזקים שלי הייתי מגיע לגמר אולי בלי ז'וסואה, בלי מיגל ויטור ובלי דויד סימאו. רציתי להגיע למאני טיים כמו שצריך – והגענו".

האם יתמנה למאמן נבחרת ישראל: "יש מישהו שלא רוצה להיות מאמן נבחרת ישראל? אין כבוד יותר גדול מזה. מה שיקרה יקרה לטובה. היום נשמח, כל דבר בזמנו".

יוסי אבוקסיס עם ז'וסואה
יוסי אבוקסיס עם ז'וסואה | דני מרון

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל בירך: "ברכות להפועל באר שבע על זכייה מרגשת בגביע המדינה לאחר לא פחות מ-23 שנים. הערכה גדולה למכבי פתח תקוה על עצם ההעפלה לגמר, הנחישות והכדורגל הטוב. בנסיבות כמעט בלתי אפשריות הגיעה העונה הזאת לסיומה על כר הדשא ואין כמו גמר הגביע וההנפה המרגשת כדי לנסוך בכולנו תקווה לחזרה מהירה למגרשים עם האוהדים שכל כך חסרו לכולנו הערב".

גם יו"ר המנהלת ארז כלפון היה בין המברכים: "הגביע חוזר לנגב. מבקש לברך את הפועל ב"ש מחזיקת הגביע לעונת 2019-2020. אני שמח שגם משחקי הגביע הסתיימו בצורה ספורטיבית, ועל כר הדשא, למרות המורכבות של ניהול עונה תחת נגיף הקורונה. ברכות למכבי פ"ת על עונה נפלאה שהסתיימה גם בחזרה לליגת הבורסה לניירות ערך ועל השתתפותכם במשחק גמר הגביע. חופשה מהנה ושימרו על בריאותכם ניפגש בעונת המשחקים הבאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי