ז'וסואה: "אשחק בישראל רק בב"ש. אבוקסיס כמו אבא בשבילי"

הכוכב הפורטוגלי החמיא למאמנו אחרי הזכייה בגביע: "אני אוהב אותו יותר מדי. אשאר כאן בעונה הבאה". שהר: "נתנו את הדם, אני רועד". צפו באוהדים חוגגים

(גודל טקסט)

ז'וסואה ללא ספק היה השחקן הכי טוב של הפועל באר שבע העונה, וגם הערב (שני), כשכיכב עם שער ובישול ב-0:2 מול מכבי פתח תקווה והביא לבירת הנגב את גביע המדינה לראשונה מאז 1997.

הפורטוגלי דיבר בסיום המשחק ואמר: "עשינו עונה טובה. זו לא הייתה עונה נורמלי, זו הייתה עונה קשה והגביע הזה הוא בונוס שאנחנו יכולים לתת לאוהדים, לנו ולאנשי המועדון. אחרי 23 שנים בלי גביע, זה נפלא".

"אני חלק מהקבוצה, אני לא יכול לשחק בלי החברים שלי", הצטנע הכוכב. "אני נהנה לשחק איתם. אני לא אוהב להפסיד, אפילו באימונים. אני יודע שאני מדבר יותר מדי על המגרש לפעמים, אבל זה אני. נהניתי ואני שמח ואני צריך להגיד לחברים שלי תודה, כי הם עוזרים לי כל יום להשתפר".

הפועל באר שבע מחזיקת הגביע | דני מרון

העונה הבאה: "יש חופשה קצרה. ננוח בה ואני מקווה שבעונה הבאה אשפר את המספרים שלי ואהיה עם יותר שערים ובישולים. הדבר החשוב ביותר עבורי זה שאנשי המועדון יהיו מרוצים מהעבודה שלי".

מערכת היחסים הטובה שלו עם המאמן יוסי אבוקסיס: "מבחינה אישית, הוא כמו אבא שלי. אין לי אבא, כי הוא נפטר בדיוק היום לפני שנה. המילים שהוא אומר לי והחיבור שלנו הם מעבר לכדורגל. הוא זכה בגביע בעונה הקודמת וגם עכשיו, הוא מאמן גדול. אני אוהב אותו מאוד וגם הוא אוהב אותי. אני אוהב אותו יותר מדי".

"יש לי חוזה לעוד עונה", אמר הפורטוגלי בנוגע לעתידו. "אני רוצה להישאר והקבוצה והאוהדים רוצים שאשאר – אז אני אשאר. אני יכול לתת את המילה שלי שאשאר, נכון להיום. בישראל אשחק רק בהפועל באר שבע".

יוסי אבוקסיס עם ז'וסואה
יוסי אבוקסיס עם ז'וסואה | דני מרון

בן שהר, כובש השער הראשון, היה מאושר בסיום ואמר: "אני רועד. חווינו כאן אליפויות מדהימות, פלייאוף ליגת האלופות, אבל זה מה משהו אחר. מי שיודע באמת מה עברנו בשנה האחרונות עם כל הקשיים, עזיבת בעלים וקיצוצים מבין את זה. באנו לפה ונתנו את הדם. אף אחד לא מבין כמה אני מאושר, כמה אני שמח בשביל העיר הזאת וכמובן בשבילנו אחרי כל מה שעברנו".

"שלטנו ברוב המשחק", התייחס החלוץ ליכולת שלו ושל חבריו. "במחצית השנייה הראינו את האיכויות שלנו. אנחנו קבוצה יותר איכותית ויותר טובה, הוכחנו את זה. היינו יכולים להיות יותר טובים במחצית הראשונה, אבל אני שמח שניצלנו את המצבים שלנו. אין מאושר ממני גם בשביל יוסי אבוקסיס, זה היה חשוב לו מאוד".

האם יש לו מסר לכל המספידים: "תמיד אוהבים להגיד ולדבר. יכול להיות גם שהם צודקים, כי בפלייאוף לא שיחקנו כדורגל טוב אם לומר את האמת, אבל אפשר להגיד שהיו הרבה רוטציות ולא רץ הרכב קבוע. באנו היום בידיעה שאנחנו מגיעים להציל את העונה. לא הגענו לאירופה ועשינו את זה דרך הגביע. זה מדהים והכי כיף בעולם".

בן שהר חוגג | דני מרון

אוהד לויטה הוסיף: "כל העונה שעברנו עוברת בראש עכשיו. התחלנו להתאמן ביוני וכל כך הרבה עבר מאז. הכל מתנקז לרגע הזה וזה מגיע למועדון ולקהל שלא נמצא איתנו היום וחוגג בית. אנחנו מאוד שמחים".

המוטיבציה לזכות בגביע: "עברנו הרבה מכשולים בדרך, אבל שם מתגלה האופי האמיתי של האנשים. כולנו באנו לעבוד והתחלנו את הפלייאוף בצורה לא טובה, אבל חזרנו ליכולת הטובה שלנו בזמן וראיתם את זה על המגרש".

אם הפועל ב"ש תחזור לעצמה: "מדובר במועדון גדול עם בסיס אוהדים ענק ואנשים אדירים שעובדים בו. לכולם מגיע הגביע הזה. לגבי העונה הבאה, זה לא הזמן לדבר. זה מועדון עם עוצמות שקשה להסביר למי שלא נמצא פה ואני מקווה שזה הדבר הבסיסי שייקח אותנו קדימה".

אוהד לויטה | דני מרון

האם יש לו מסר לאלונה ברקת: "הגביע הזה שייך כולם וגם לה. זה לא הזמן לעסוק בדברים האלה, אבל אני בטוח שהיא שמחה, אנחנו שמחים ובזה צריך להתעסק".

גביע שני שלו בקריירה: "שניהם מתוקים מאוד. בגמר הקודם לא שיחקתי והיום כן, אז עכשיו ההרגשה שונה ובעיקר בגלל כל העליות והירידות שעברנו, כל החוסר ודאות. זה נראה קל מהצד, אבל זה לא פשוט ואני שמח שברגע האמת התאחדנו כקבוצה ועשינו את זה".

הפועל באר שבע מחזיקת הגביע | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי