האוהדים קראו לברקת לחזור, השחקנים חגגו. אביטן בכוננות

לאחר הזכייה בגביע - טירוף בבאר שבע. הרכבים נעצרו בכניסה לעיר, החניכים של אבוקסיס נהנו מכל רגע בבית האדום. רחמים ייפגש עם אבוקסיס, הקבוצה תגשש אצל המאמן הבא ותסכם על עזיבת שטקוס

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

23 שנה חיכו אוהדי הפועל באר שבע לרגע הזה בו יזכו בגביע המדינה. אתמול (שני), אחרי ניצחון 0:2 על מכבי פתח תקוה, הקבוצה של יוסי אבוקסיס, שייתכן שזהו משחקו האחרון בקבוצה, הצליחה להחזיר את הגביע לדרום אחרי שזכתה בחמש השנים האחרונות בכל תואר אפשרי – מאליפות, דרך גביע הטוטו ואלוף האלפים.

שחקני הקבוצה חגגו עם האוהדים עד שעות הבוקר המוקדמות, כששלושת הפורטוגלים של הקבוצה עמדו במרכז החגיגות. כ-250 אוהדים המתינו לשחקנים מחוץ לבלומפילד והחגיגות במהלך הלילה נמשכו עד הגעתם חזרה לבאר שבע. החגיגה העיקרית התרחשה ממש בכניסה לעיר כשהאוהדים יצאו מהרכבים ועלו על הגגות. חלק קראו לאלונה ברקת לחזור למועדון ואחד מהם אמר לספורט1: "אין ספק שעוד גביע עשוי לעשות לה חשק. היא גם ככה לא מכרה את הקבוצה וממשיכה להשקיע. אנחנו רוצים אותה בחזרה".

מכאן, הבית האדום הפך כמובן למוקד המשיכה המרכזי של האוהדים והשחקנים. לפני המשחק אתמול הבהירה הקבוצה שלא תוכל להשתתף בהכנות החגיגות בשל מגבלות משרד הבריאות, אבל האוהדים דאגו להבהיר להם שהחגיגות ייערכו כמתוכנן. מאור מליקסון הונף על כתפי האוהדים, שקראו בשמו של ז'וסואה ונפרדו גם מדויד סימאו, שהתבשר כי האופציה על לא תמומש.

ז'וסואה חוגג | דני מרון

בכניסה לבית האדום חיכתה לאוהדים הפתעה. המשטרה חסמה את הדרכים לשם, אבל מספר שחקנים, בניהם שחקני הבית אור דדיה ותומר יוספי, הצליחו להיכנס למתחם. לאחר דקות ארוכות, הצליחו חלק מהאוהדים להיכנס למתחם. הם הדליקו אבוקות, פרסו דגלים ושוב קראו בשמה של ברקת. "אחרי 23 שנים להביא למועדון גביע – זה מדהים. השמחה גדולה. אני חלק מקבוצה טובה ואני נהנה לשחק עם כל אחד פה. הקשר ביני לבין יוסי הוא הרבה יותר מכדורגל, אני אוהב אותו".

"ז'וסואה הוכיח שהוא לא רק שחקן טוב, אלא גם יודע לחגוג כמו שצריך", אמרו במועדון על השחקן שכבש אתמול ופתח את בקבוק השמפניה. בן שהר, שכבש את השער הראשון במשחק, אמר: "אין מאושר ממני! בשביל העיר הזו, האוהדים, בשביל הקבוצה, בשביל יוסי ובשבילי שזכינו לחוות זאת. בפלייאוף לא היינו טובים אבל באנו בידיעה שהיום זה להציל את העונה. מטורף לקחת תואר בעונה כזו ולהבטיח כרטיס לאירופה".

אז מה מתוכנן כעת? עוד לפני הגמר, בבאר שבע הודו כי הם מתחילים לחפש החל מהיום אלטרנטיבה למאמן. השיחות הראשוניות יהיו כדי לגבש רשימת מועמדים למקרה שיעזוב, כשניסו אביטן נמצא בראשה וזוכה לתמיכה רחבה מהאוהדים.

יוסי אבוקסיס חוגג עם הגביע | דני מרון

במקביל, באר שבע תנסה לסגור את הקצוות עם מספר שחקנים שטרם חתמו על קיצוץ לעונה הבאה – ביניהם מרואן קבהא, קייס גאנם ורמזי ספורי. ארנסטס שטקוס ושאר הזרים אמורים לעזוב היום את ישראל, כשהשוער אמור להגיע להסדר פיצוי ולעזוב את המועדון לצמיתות. הלילה הוא העלה תמונה לחשבון האינסטגרם שלו עם הגביע ומתחתיה הכיתוב: "בפעם השנייה", זכר לזכייה שלו עם הפועל חיפה. גם שאר הזרים של באר שבע הורשו לעזוב לביקור מולדת. המשמעות היא פשוטה: הם לא יוכלו לקחת חלק באימון הראשון.

לאבוקסיס יש חוזה לעונה הבאה והם היו רוצים שיממש אותו. הבעיה היא שרק ביום רביעי תתכנס שוב וועדת האיתור כדי להחליט מי יהיו המועמדים הסופיים ורק בהמשך השבוע ייערכו ראיונות אישיים. בדיוק בשל כך, אבוקסיס ואסי רחמים יערכו שיחה שתעסוק בתיאום ציפיות. לא מן הנמנע שבאר שבע תנסה לסגור מאמן מאחורי הקלעים, עד שאבוקסיס יידע סופית אם הוא נשאר או עוזב לנבחרת. במידה שיעזוב, אבוקסיס לא צפוי לקחת איתו איש מאנשי הקבוצה. עוזרו בעבר אורי גוטמן וייתכן שגם מאמן השוערים יעקב אסייג הם המועמדים עליו בנבחרת. שני שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים לאימון הקבוצה הם אופיר חיים ומרקו בלבול, שהיו חלק מהמועדון הזה בעבר.באשר להכנות בעונה הבאה, באר שבע מתכוונת לערוך מחנה אימונים מקוצר, כנראה בעיר עצמה ולא מחוצה לה – זאת בשל מגבלות הקורונה. ייתכן שהאימונים יתחדשו ב-26 ביולי, לקראת המשחק הראשון במסגרת אלוף האלופים, פחות משבועיים לאחר תחילתם.

ניסו אביטן
ניסו אביטן. המועמד הבכיר לאמן את המועדון | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי