מחזיקת הגביע בחוץ: הפועל ב"ש הפסידה 1:0 למכבי ת"א והודחה

מפגש הגביע הבטיח הרבה וגם קיים: שער של פרץ (65) בטרנר העלה את הצהובים לשמינית הגמר על חשבון הדרומיים. יחזקאל רשם החמצת ענק, בריירו הציל שער מהקו. אלחמיד עלה לבכורה מחודשת בב"ש

(גודל טקסט)

כבר בסיבוב ח', מחזיקת גביע המדינה הלכה הביתה. 20 ימים בלבד לאחר שנפגשו באותו אצטדיון, הפועל באר שבע אירחה הערב (ראשון) את מכבי תל אביב למשחק המרכזי בגביע, אשר הסתיים ב-0:1 לצהובים מת"א, אשר חגגו ניצחון חשוב לאחר ההפסד לשחטאר דונייצק בליגה האירופית. דור פרץ כבש את שער הניצחון היקר והעלה את קבוצתו לשמינית הגמר.

המשחק הערב הבטיח הרבה עוד בשלב ההגרלה, ואפשר להגיד שדי קיים. פטריק ואן לוון ביצע מספר לא מבוטל בהרכב שלו, אך ראה את קבוצתו שולטת ברוב דקות המשחק. מנגד, ב"ש הגיעה להתמודדות עם צמד העוזרים אליניב ברדה ומאור מליקסון על הקווים, והם בהחלט יודעים שהשחקנים שלהם היו שווים שער אחד לפחות נגד האלופה.

עשרות אוהדי הפועל ב"ש חיממו את האווירה עוד לפני המשחק, אבל בדקות הפתיחה היו אלה שחקני האורחת שהכתיבו את הקצב. לאחר כעשרים דקות של משחק גם האדומים-לבנים נכנסו למשחק, אבל האירוע הגדול ביותר במחצית הראשונה התרחש דווקא הגנה, כאשר מריאנו בריירו מנע שער בטוח של אייל גולסה עם גלישה הירואית לקו השער.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את הניצחון היקר בטרנר | דני מרון
תסכול גדול בבאר שבע | דני מרון

בריירו עצמו פרק את הכתף והוחלף בהפסקה, מחליפו היה חאתם עבד אלחמיד שציין בכורה מחודשת במדי הפועל ב"ש. שגיב יחזקאל בהחלט לא ירצה לזכור את המשחק. החלוץ שהגיע לאחרונה ממ.ס. אשדוד הגיע למספר מצבים גדולים במשחק מול דניאל טננבאום, כולל אחד בדקה ה-59, בה הוא היה באחד על אחד מול השוער ופספס בגדול.

הפועל ב"ש חסרה הערב את ז'וסואה, שהורחק לאחר שירק על אבי ריקן במפגש הקודם בין הקבוצות. הפורטוגלי ישב ביציע בטרנר, בו היה גם רוני לוי, המאמן החדש בבירת הנגב שצפה בקבוצה החדשה שלו וגם עזר מדי פעם לברדה במהלך המשחק.

לקראת שריקת הסיום, כאשר לא היה לה כבר מה להפסיד, באר שבע שלחה קדימה את כל מה שהיא יכלה. איתמר שבירו נגח כדור מאיים שחלף סנטימטרים בודדים מהרשת. מכבי ת"א רצתה בעיקר לסיים את המשחק ללא בעיות בדקות הסיום, לקחה את הזמן והשיגה בסופו של דבר את הכרטיס לשלב הבא.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, עמית ביטון (אנתוני וארן, 69), איתן רצון (איליי מדמון, 54), לואי טאהא, דודי טויטו, מריאנו בריירו (חאתם עבד אלחמיד, 46), מרואן קבהא, מרסלו מלי, תומר יוספי (איתמר שבירו, 81), שגיב יחזקאל, רותם חטואל.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, שרן ייני, שחר פיבן (אבי ריקן, 46), אנריק סבוריט, מתן בלטקסה, דור פרץ, אייל גולסה, אילון אלמוג (אדוארדו גררו, 64), איתי שכטר (אלכסנדר פשיץ', 64) , ניק בלקמן (מתן חוזז, 64).

שחקני הפועל באר שבע | דני מרון
ניק בלקמן | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 8, איום ראשון במשחק: בלקמן הרים כדור חד לרחבה, אלמוג המשיך מהאוויר ישירות לידיים של לויטה.

דקה 18, מצב אדיר למכבי ת"א! מהלך מבריק בין גולסה לסבוריט הסתיים בבעיטה של הספרדי מחמישה מטרים לעבר לויטה, שהדף את הכדור ומנע שער בטוח.

דקה 26, איום ראשון מצד הפועל ב"ש: יחזקאל השתחרר ומסר לבריירו, שניסה להפתיע את טננבאום עם בעיטה מ-22 מטרים, אבל הכדור עלה מעל המסגרת.

איילון אלמוג | דני מרון
דור פרץ, דודי טויטו | דני מרון

דקה 31, איום נוסף של ב"ש: יוספי שיגר כדור שטוח מ-18 מטרים וסחט הצלה טובה מטננבאום.

דקה 38, כמעט 0:1 למכבי ת"א! גולסה נשלח קדימה, הקדים את לויטה וגלגל לעבר השער החשוף, אבל בריירו רץ לעבר קו השער והרחיק את הכדור ברגע האחרון.

דקה 44, הפועל ב"ש מתקרבת לשער: יחזקאל חדר לרחבה עם יכולת אישית גבוהה, אבל הבעיטה שלו רק חלפה ליד העמוד של טננבאום.

תומר יוספי, אייל גולסה | דני מרון
מריאנו בריירו | דני מרון
שגיב יחזקאל | דני מרון

דקה 46, חילוף בכל צד: פיבן לא הצליח להמשיך ובמקומו עלה למגרש אבי ריקן. מנגד, בריירו פרק את הכתף ופונה לביה"ח סורוקה. במקומו עלה חאתם עבד אלחמיד לבכורה מחודשת בב"ש.

דקה 59, החמצת ענק של ב"ש! חטואל מסר כדור גדול ליחזקאל, שהגיע לאחד על אחד מול טננבאום, אבל החלוץ פספס את המסגרת בגדול.

דקה 65, 0:1 למכבי ת"א! קנדיל מסר כדור מאגף ימין, פשיץ' שרק נכנס כמחליף נגע בכדור ובסיום המהלך פרץ דחק את הכדור לרשת.

דור פרץ חוגג | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון
רותם חטואל | דני מרון

דקה 67, כמעט 1:1 במשחק! ב"ש הייתה קרובה לשער מאזן לאחר שיחזקאל הגיע למצב בעיטה טוב ונהדף, חטואל פספס את הכדור החוזר.

דקה 84, מצב מסוכן לב"ש: יחזקאל הרים כדור לרחבה, שבירו המחליף עלה גבוה ונגח כדור מסוכן ליד העמוד של טננבאום.

דקה 90+5, סיום המשחק בטרנר: מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע ועלתה לשמינית הגמר.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי