מכה להפועל ב"ש: בריירו ככל הנראה גמר את העונה

הקשר שבר את עצם הבריח. אלחמיד אחרי הבכורה המחודשת בהפסד 1:0 למכבי ת"א בגביע: "אלונה חזרה רעבה, רוצים להתחרות על ליגת האלופות". ברדה: "נותן לעצמי ציון לא טוב". ואן לוון: "הסיכויים מול שחטאר - 50:50"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע נפרדה הערב (ראשון) מתואר גביע המדינה, בו זכתה בעונה הקודמת, כאשר הפסידה 1:0 למכבי תל אביב באצטדיון טוטו טרנר והודחה כבר בסיבוב ח'. הצהובים, מנגד, העפילו לשמינית הגמר אחרי שב-2019/20 חוו הדחה סנסציונית מול הפועל אום אל פאחם עוד לפני שלב 16 האחרונות. אגב, מריאנו בריירו, שסיפק הצלה הירואית מקו השער, פונה לבית החולים סורוקה שם התברר כי סובל משבר בעצם הבריח וקיים חשש כי סיים את העונה.

מאמן מכבי ת"א, פטריק ואן לוון, אמר בסיום הניצחון: "לא יהיה לנו שום משחק קל בשבועות הקרובים בגלל הלו"ז הצפוף. מגיעות מחמאות לשחקנים, היינו מאורגנים והם נלחמו כדי להשיג ניצחון. הגיע לנו לעלות".

הרוטציה הרחבה שביצע: "אני כל הזמן אמרתי שיש לנו סגל טוב, וגם לשחקנים שלא משחקים בדרך כלל מגיע צ'אנס. שיחקנו היום עם שחקנים טובים ומבחינתי זה דבר נורמלי לתת להם הזדמנות. הם הוכיחו שהם ראויים. מתן בלטקסה? הוא תמיד מתאמן בצורה טובה, כמו כולם. הוא הצליח להרשים".

פטריק ואן לוון | דני מרון

לקראת משחק הגומלין מול שחטאר דונייצק ביום חמישי (החל מ-19:40, שידור ישיר בספורט1): "זה תמיד 50-50, למה לא? אם אנחנו לא מאמינים אין טעם בכל לטוס לשם. נבוא ליהנות במשחק. נבוא לשחק כדורגל ונקווה להגיע למצבים".

דור פרץ, שכבש את שער הניצחון, אמר: "תחושה נהדרת. אני שמח שיצא לי להיות זה שמבקיע את הגול ואני שמח מאוד שניצחנו ועברנו שלב. הגולים? אני משתדל לעשות גם תפקיד של הצטרפות מקו שני ולהבקיע כמה שיותר. אני שמח שאני עושה את זה, מגיע למצבים ועוזר לקבוצה בכל מה שאני יכול. אני רק רוצה להמשיך ככה".

האם יש לקבוצה סיכויים מול שחטאר: "זו קבוצה ברמה מאוד מאוד גבוהה כמו שראינו. אני חושב שבכל משחק שאתה הולך אליו אתה צריך להאמין. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה ומקווים לחזור עם תוצאה טובה".

אליניב ברדה, מאור מליקסון | דני מרון

אליניב ברדה, שבפעם האחרונה שימש כמאמן הראשי של הפועל ב"ש לפני שרוני לוי יעמוד על הקווים, אמר: "מאוד מאוד מאכזב. זה גביע ואי אפשר לתקן. היו לנו הזדמנויות מספיק טובות בשביל להיות במשחק, בטח ב-0:0, אבל זה הכדורגל והוא אכזרי. ראינו המון דברים טובים בהפועל ב"ש היום ואני בטוח שאם נמשיך לאותם הקבוצה הזו תלך ותשתפר".

השיחות עם רוני לוי במהלך המשחק: "רוני התחיל ללמוד את הקבוצה, הוא רואה משחקים ולומד את השחקנים. אני בטוח שהוא יביא את הערך המוסף שלו".

האם ב"ש בעונה הבאה תלך על כל התארים: "כולנו במוטיבציה. אלונה ברקת ראשונה ואז השחקנים, המאמנים והצוות. ראו היום את הדחיפה של הקהל שהגיע לפני המשחק. הם מאוד צמאים לזה, אבל לפני שמזכירים את השנה הבאה יש לנו עוד מטרות בשנה הזאת – פלייאוף עליון ומקום באירופה. זה מאוד חשוב למועדון ועל זה נתמודד".

איזה ציון היה נותן לעצמו על תקופתו כמאמן ראשי: "ציון לא טוב. אני מאמין בדרך, ואם נמשיך לשחק בכדורגל כזה גם נביא תוצאות".

רוני לוי | דני מרון

חאתם עבד אלחמיד, שערך בכורה מחודשת בישראל ובב"ש, סיפר: "הייתה לי התרגשות חיובית לחזור לטרנר ולמועדון שאני באמת אוהב ומחובר אליו. שמחתי מאוד גם לראות את האוהדים לפני המשחק, זה באמת ריגש אותי. חבל על התוצאה, אבל אני באמת מאוד אופטימי מההופעה שלנו היום".

האם לדעתו ב"ש תוכל להתחרות על תארים בעונה הבאה: "זו המטרה שלנו עם החזרה של אלונה וגם החזרה שלי. אני מקווה שיהיו פה עוד שחקנים מובילים וטובים ונחזור להיות הפועל ב"ש של השנים הקודמות. אני מקווה שנילחם על כל התארים ונתחרה על שלב הבתים של הליגה האירופית ואם אפשר גם של ליגת האלופות. אני מאוד אופטימי, גם מההופעה היום, גם מהבסיס של הקבוצה וגם מהרצון של הבעלים שלנו. אלונה חזרה עם רעב וכולם רואים את זה. אני מברך על זה ואני מקווה שנילחם על כל התארים בעונה הבאה".

הגעתו של רוני לוי: "הוא מאמן הרבה מאוד ניסיון שזכה בתארים ויודע מה זה קבוצה שרצה לאליפות. אני באופן אישי לא מכיר אותו ועוד לא יצא לי להכיר אותו, אבל אני שמח מאוד שהוא הצטרף אלינו ואני מקווה בשבילו שנצליח ביחד – מאמן, צוות ושחקנים".

האם הוא שלם עם החזרה לישראל: "יש לי הרגשה מעורבת. בגלל כל מה שקרה אחרי הקורונה והמשפחה שלי נשארה פה – היה לי מאוד קשה להישאר שמה לבד עם הסגר. אסור היה ללכת לשום מקום והייתי כל היום צריך להיות בבית. לא חזרתי לסתם מקום, חזרתי למועדון גדול עם שאיפות גדולות. אני שמח מאוד על זה. היו לי עונה וחצי מוצלחות מאוד בסלטיק מבחינה מקצועית. הייתה לי תקופה של פציעה של שלושה-ארבעה חודשים שעצרה את ההתקדמות שלי. יש לי רגשות מעורבים, אבל חזרתי למקום טוב".

מריאנו בריירו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי