כפר שלם הדהימה את הפועל ירושלים ועלתה לרבע הגמר, גם בית"ר ת"א/בת ים

אוהד חזוט חוגג | ברני ארדוב

קסם גביע המדינה: נועלת טבלת הליגה הלאומית גברה 0:1 על המוליכה בהארכה אחרי תיקו מאופס בתום 90 דקות ועלתה לראשונה בתולדותיה לשמונה האחרונות של המפעל. 1:3 מרשים לקבוצה של עמיר נוסבאום על הפועל ר"ג

(גודל טקסט)

אין כמו הריגוש של גביע המדינה, שתמיד מספק חוויה שונה ואחרת, והערב (שני) קיבלנו את העולה הראשונה לרבע הגמר – בית"ר תל אביב/בת ים. הקבוצה של עמיר נוסבאום גברה 1:3 על הפועל רמת גן בקרב על טהרת הליגה הלאומית, הרשימה מאוד, ועלתה לשמונה האחרונות של המפעל. לאחר מכן נרשמה הפתעה, כאשר הפועל כפר שלם, נועלת טבלת ליגת המשנה, הדיחה את הפועל ירושלים מהמקום הראשון אחרי 0:1 בתום הארכה.

בית"ר ת"א/בת ים – הפועל ר"ג 1:3

הישג נפלא לקבוצה של עמיר נוסבאום. אחרי שהיא סיפקה את ההפתעה הגדולה ביותר בסיבוב ח' והדיחה את קריית שמונה, גם הפעם היא עשתה את העבודה בתום קרב קשוח מול האורדונים של ליאור זדה באצטדיון העירוני בנס ציונה. זה לא היה קל, אך ת"א/בת ים הוכיחה הרבה אופי, כאשר נקלעה לפיגור כבר אחרי חמש דקות אחרי שמיקו ממן דייק בפנדל שהגיע לאחר הכשלה של פארפה גויאגון על ישראל זגורי ברחבה.

המשחק היה קצבי, התקפי, ודווקא בדקות טובות של ר"ג, המארחת הצליחה להשוות בדקה ה-29 בזכות בעיטה נהדרת של גיא מזרחי. וזה לא היה המזרחי שהיחיד שלהט הערב, כי שתי דקות בלבד לאחר מכן יניב מזרחי השלים מהפך בזק עם קור רוח מרשים מאוד מול טל בומשטיין, כאשר חלף על פני שוער האורדונים וגלגל לרשת. מכאן ועד לסיום הקצב היה טוב, הקבוצות שיחקו כדורגל התקפי והגיעו למספר מצבים מצוינים, ובדקה ה-73 הגיע השלישי של ת"א/רמלה שהייתה טובה יותר, והוא הגיע מרגליו של אמיר ברקוביץ', אשר חתם את תוצאת המשחק.

הקבוצה של נוסבאום, שנמצאת במקום השלישי בטבלת הליגה הלאומית, הפכה לעולה הראשונה בעונת 2020/21 לרבע גמר גביע המדינה, וכעת היא תחל בהכנות למשחק הליגה הקרוב מול הפועל איכסל. הפועל ר"ג וליאור זדה, מנגד, ינסו להבטיח את מקומם בפלייאוף העליון ויחזרו להתרכז בליגה, כאשר במחזור הקרוב מצפה להם משחק חוץ מול הפועל ראשון לציון.

עמיר נוסבאום | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 5, הפועל ר"ג עלתה ל-0:1: פתיחה נפלאה לאורדונים, שעלו ליתרון מהיר. קרן קצרה יצאה לעברו של ישראל זגורי, אשר הופל ברחבת ת"א/בת ים על ידי פארפה גויאגון והשופט שרק לפנדל. מיקו ממן ניגש אל הנקודה הלבנה, שלח כדור מדויק לפינה הימנית והכניע את אביחי דהן.

דקה 29, בית"ר ת"א/בת ים השוותה ל-1:1: דווקא בדקות טובות של הפועל ר"ג, המארחת הצליחה להשיג את השוויון. גיא מזרחי סיפק שער נהדר, כאשר בבעיטה נהדרת הכניע את טל בומשטיין ואיזן את התוצאה.

דקה 31, בית"ר ת"א/בת ים עלתה ל-1:2: איזה מהפך בזק נפלא של הקבוצה של עמיר נוסבאום. רואן לנקסטר מצא את יניב מזרחי בכדור עומק מצוין, החלוץ עבר את השוער בקור רוח מרשים וגלגל לרשת את השני.

דקה 73, בית"ר ת"א/בת ים עלתה ל-1:3: מהלך התקפי נפלא של הקבוצה הסתיים בשער מרשים. יניב מזרחי חטף כדור ושלח אותו לבר כהן בקצה רחבת ר"ג. האחרון הצליח להסתדר מול שני שחקנים ולהעביר מסירה לעבר אמיר ברקוביץ', שהמשיך בקלות מקרוב לרשת והכניע את טל בומשטיין ממצב של אחד על אחד.

הרכבים

בית"ר ת"א/בת ים: אביחי דהן, מייקל צ'ילאקה, עומר יצחקי, רואן לנקסטר, תומר מכלוף, אסף הרשקו, אמיר ברקוביץ', נדב נידם, פארפה גויאגון, גיא מזרחי, יניב מזרחי.

הפועל ר"ג: טל בומשטיין, אורי צעדון, דניאל מור יוסף, ישראל ראש, לב כהן, בר ירוחם, ירדן אבוחצירה, בן שמעוני, מור נעמן, ישראל זגורי, מיקו ממן.

ליאור זדה
ליאור זדה | דני מרון

בשעה זו: הפועל כפר שלם – הפועל ירושלים 0:1

משחק שבליגה עצמה הוא קרב קצוות הופך למפגש אחר לחלוטין כשהוא משוחק במסגרת הגביע, וכך קרה הערב. הקבוצה מהבירה, בהדרכתו של זיו אריה, אשר נמצאת במקום הראשון בלאומית עם שאיפות העפלה לליגת העל, הודחה מול נועלת הטבלה. כפר שלם התבשרה רק במהלך המשחק שהיא ירדה למקום האחרון בטבלה בעקבות ניצחונה של הפועל פתח תקווה על הפועל עכו, אך הראתה היום שיש לה מה למכור ועשתה היסטוריה, כאשר העפילה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר גביע המדינה.

כפר שלם של עומר פרץ מציגה במשחקים האחרונים שיפור משמעותי ביכולת, אך כמובן שלא הגיעה פייבוריטית היום למפגש מול הירושלמים, שעלו בהרכב יחסית משני באצטדיון גרונדמן. שתי הקבוצות לא הצליחו למצוא את הרשת במשך 90 דקות, בסיומן השופט אוהד אסולין שלח את המשחק שהיה חלש במיוחד להארכה. כבר בדקה הראשונה של ההארכה, המארחת הפתיחה עם שער מצוין של אוהד חזוט, שהלחיץ את הפועל ירושלים. לאחר מכן חניכיו של זיו אריה לחצו ולחצו על מנת למצוא את השוויון, אך התוצאה נותרה בעינה עד לסיום, וכפר שלם עלתה לשמונה האחרונות של המפעל. מדהים.

מהלך המשחק

דקה 3: כפר שלם הייתה חייבת לעלות ליתרון. רוי מליקה בכדור עומק נפלא הותיר את אליאור סיידר מול השוער, אך החלוץ בעט לא מספיק טוב ונעצר אצל בני פרץ ממצב נוח ביותר.

דקה 90+8: אחרי שמונה דקות של תוספת זמן, השופט אוהד אסולין שרק לסיום הזמן החוקי ושלח את הקבוצות להארכה בתום משחק חלש מאוד.

הארכה, דקה 91, כפר שלם עלתה ל-0:1: 90 דקות שלמות ששתי הקבוצות לא מצאו את הרשת, וכבר בדקה הראשונה של ההארכה הסער נפרץ. אוהד חזוט קיבל כדור בתוך רחבת הפועל ירושלים וסיפק סיומת מצוינת, כאשר גבר על בר שושן ושלח בעיטה שהכניעה את בני פרץ והלכה את הרשת.

אוהד חזוט חוגג | ברני ארדוב
אוהד חזוט חוגג | ברני ארדוב

הרכבים

הפועל כפר שלם: שריף כיוף, איתן אהרון, טום אחי מרדכי, ספיר איטח, גל פורת, יאיר שפונגין, אבובקר בארי, בר נתנאל, רוי מליקה, אליאור סיידר, מייקל אולהה.

הפועל ירושלים: בני פרץ, תום יחזקאל, בר שושן, נועם מלמוד, איינאו פרדה, אדיס צ'קול, אביחי וודג'ה, אווקה אשטה, איתי זדה, מתן שוורץ, מאוריציו קורדיירו.

ספיר איטח, מתן שוורץ | ברני ארדוב
זיו אריה, שי אהרון | ברני ארדוב
איתן אהרון | ברני ארדוב
אווקה אשטה, בר נתנאל | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי